Goedenavond heren (en dames?),
Nu de studietijd er bijna op zit ben ik erg geinteresseerd geworden in nette kleding. Ik heb al behoorlijk wat gelezen over wat wordt beschouwd als een goed hemd en wat wordt beschouwd als een minder goed hemd. Nu ben ik bekend met de 'Frays', 'Finamores', 'Kitons' van deze wereld, maar ik wilde m'n vraag toch even gesteld hebben.
Even over mij:
Maat 14.5 (Slim fit) van Hugo Boss zit als gegoten. Schouders waren perfect. Ter hoogte van m'n zij is er misschien een fractie teveel stof. Beter wordt het in ieder geval niet met RTW.
Merknamen, labels, gekke designs kunnen mij niet boeien. Het enige waar ik waarde aan hecht zijn een goede fit en kwaliteit van de stof. (Ik ben een sucker voor lekker fijne en zachte stoffen.)
Mijn budget is tot de 140eu voor een hemd. Liever 120eu eigenlijk, maar als het hemd echt erg mooi is ben ik bereid er iets over heen te gaan.
Mijn vragen:
Welke merken adviseren jullie in deze prijsklasse?
Zou het qua prijs schelen high quality egyptian cotton of sea island cotton in te kopen en het overhemd op maat te laten maken? (From scratch dus!)
Hoe is jullie mening over de Oger red lijn? (Een dergelijk hemd zou namelijk perfect zijn qua prijs)
Bij voorbaat dank!!!