Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038367 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Overhemden algemeen
Reactie #1740 Gepost op: 08 oktober 2013 - 14:38:55
Haha lekker op dreef Charles..

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1741 Gepost op: 09 oktober 2013 - 10:21:37
Te klein in ieder geval. Er zit een groot gat tussen de punten van de boord en de revers.
Ben ik met je eens, zelf zou ik het niet kopen.
Al zie ik deze boord tegenwoordig toch regelmatig, maar dan vaak bij mannen dier er "trendy" uit willen zien.

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1742 Gepost op: 09 oktober 2013 - 19:32:12
Ik wil graag 4 shirts kopen. Het zullen mijn eersten zijn. Ik dacht aan 3 blauwe en 1 witte (thoughts?). Ik wil er maximaal rond de 125 euro per stuk voor uitgeven. Waar kan ik ze het best kopen in Nederland? Wat voor board is trouwens het best of is dit puur een persoonlijk stylistisch iets?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1743 Gepost op: 09 oktober 2013 - 19:33:23
joh. 125 ekkies voor werkshirts. gaat naar de ss en koop wat je mooi vindt.
live and let die

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1744 Gepost op: 09 oktober 2013 - 19:36:05
Kopen wat ik zelf mooi vind? Met mijn ongetrainde ogen? Lijkt me slecht advies.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1745 Gepost op: 09 oktober 2013 - 19:58:34
Wil je de shirts eerder in een formele of een casual setting gaan dragen? In het eerste geval lijken drie blauwe shirts en één wit me prima, maar in het andere geval kan je ook naar wat meer casual shirts (ruitjes e.d.) kijken.

Suitsupply verkoopt prima shirts, dus over de kwaliteit moet je je geen zorgen maken, gewoon machinaal gemaakte shirts met redelijke stoffen. De ver weggesneden boorden zou ik wel mijden, maar dat is deels persoonlijke smaak.

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1747 Gepost op: 09 oktober 2013 - 21:23:13
Ik draag geen pakken of das. Ik begin net dus het leek mij het best om eerst met nette overhemden, chino's/khakis en nette schoenen (Meermin, C&J) te beginnen. Waar ik wel bang voor ben is dat het nogal eentonig wordt zo, tips om dit te voorkomen? Wat zouden mijn volgende soort overhemden moeten worden?

@ Clay: Thanks! Zien er mooi uit. Raad je me aan om naar de SuSu in mijn stad te gaan en ze daar aan te passen stuk voor stuk en eventueel in store bij te laten tailoren (dat kan toch?) of gewoon via internet te bestellen?

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1748 Gepost op: 09 oktober 2013 - 21:29:51
Even naar de winkel gaan... Hoeft natuurlijk niet van Susu te komen: binnen een maandje beginnen de sales al en kan je voor 125 euro ook naar andere dingen kijken.

Als je ze niet gaat combineren met een pak, zou ik gaan voor:

1 chambray met slap boordje
1 Oxford cloth button down (blauw en wit gestreept)
1 Blauwe gingham ruit met semi cut-away boord
1 witte oxford met 'standaard' boord.

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1749 Gepost op: 09 oktober 2013 - 21:30:54
Ik iig zou kijken of je een lichtblauwe oxford kan vinden met semi-widespread kraag en enkele manchet. Veel universeler dan dat wordt het niet. Daarnaast misschien dan een streepje en een ruitje met idem kraag en manchet. Zou geen button downs nemen.
Misschien juist een idee om wat rond te shoppen (SuitSupply, Oger, Pelger  of een andere lokale toko) om verschillende merken en pasvormen te proberen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1750 Gepost op: 09 oktober 2013 - 21:31:51
Raad je me aan om naar de SuSu in mijn stad te gaan en ze daar aan te passen stuk voor stuk en eventueel in store bij te laten tailoren (dat kan toch?) of gewoon via internet te bestellen?

Zeker passen. De fit van een shirt is erg lastig om goed te krijgen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1751 Gepost op: 09 oktober 2013 - 22:01:54

@ Clay: Thanks! Zien er mooi uit. Raad je me aan om naar de SuSu in mijn stad te gaan en ze daar aan te passen stuk voor stuk en eventueel in store bij te laten tailoren (dat kan toch?) of gewoon via internet te bestellen?

Even passen en laten innemen indien nodig is wel zo handig.

De "washed"  lijn heeft leuke casual shirts voor op jeans/chino's en kunnen ook wel met een los jasje.

Oxford stof vind ik het meest multi-inzetbaar (3e linkje uit m'n vorige post)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1752 Gepost op: 09 oktober 2013 - 22:03:34
En hoe zit het met die shirts van 59 euro, Clay? Ik had ergens gelezen dat de kwaliteit daarvan aanzienlijk minder was dan die van de duurdere shirts.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1753 Gepost op: 09 oktober 2013 - 22:07:55
En hoe zit het met die shirts van 59 euro, Clay? Ik had ergens gelezen dat de kwaliteit daarvan aanzienlijk minder was dan die van de duurdere shirts.

Volgens mij is de top-lijn (die van 99,- ) wel een stuk beter dan de goedkopere, maar heb de laatste tijd niet heel veel geen shirts gekocht bij Susu.

(edit: vandaag een flannelen herringbone shirtje aan, inmiddels een jaar oud en ziet er nog goed uit.. 69,- was die volgens mij)

Kamakura vind ik ook goed trouwens -beter dan standaard Susu lijn- in dezelfde prijsrange. Kunt ze alleen niet in de winkel passen (tenzij je toevallig in Japan of NYC komt).

Exaltation

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1754 Gepost op: 09 oktober 2013 - 22:20:37
Even naar de winkel gaan... Hoeft natuurlijk niet van Susu te komen: binnen een maandje beginnen de sales al en kan je voor 125 euro ook naar andere dingen kijken.

Als je ze niet gaat combineren met een pak, zou ik gaan voor:

1 chambray met slap boordje
1 Oxford cloth button down (blauw en wit gestreept)
1 Blauwe gingham ruit met semi cut-away boord
1 witte oxford met 'standaard' boord.

Is dit chambray?

Bedoel je met 'slap boordje' een widespread? En welke kleur moeten de knopen zijn?

Oxford cloth button down blauw/wit gestreept:

Blue gingham:

Wat is de officiele term die je bedoelt met 'normale' boord?