Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038401 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1650 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:14:00
ben ik heel fout als wabi-sabi mij doet denken aan die quasi nonchalante plaatjes in de Monocle.
refereer aan dit artikel: http://www.simplifylife.nl/UserFiles/pdf/476/476_simp-ruimte_wabisabi.pdf

Iedereen kan op commando een mooi hemd, jasje of schoenen kopen; middagje PC en je bent klaar. Wabi-sabi laat zien dat je mooie hemden, jasjes en schoenen hebt, met andere woorden dat je goede smaak vrij constant is. Of het mooier is of niet, tsja, daar zijn de meningen nog over verdeeld, maar het is een wél sterk signaal, en het lijkt ook alsof ieder marketingbureau hier tegenwoordig naar streeft – en elk merk erop inspringt. Het is nu de kunst om gekunstelde wabi-sabi te ontdekken.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1651 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:16:12
Het is nu de kunst om gekunstelde wabi-sabi te ontdekken.
:-D
Be yourself no matter what they say

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1652 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:25:18
Ik lees telkens Kamagurka. Had Clay er geen besteld?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1653 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:47:20
iemand al een shirt besteld van Kamakura (wat een leuke naam, doet me denken aan me oude gym van Gerard Gordeau) zijn een grote hit op SF.net.
wil er wel een bestellen maar heb geen idee hoe ze vallen, en aangezien ik nogal een afwijkende maat draag....

Hehe, Kamakura Jort, niet voor pussy's. Jij bent straat bro.  :mrgreen:

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1654 Gepost op: 05 juli 2013 - 12:10:17
Ik lees telkens Kamagurka. Had Clay er geen besteld?

Ja, heb er 2 besteld. Ze zijn "ergens" in Nederland, maar niet bij mij.

Wederom dramatisch gedoe met PostNL.

"Hallo, ik verwacht een pakketje uit Japan."
"Ok heeft u voor mij een track&trace nummer."
"Ja, dat is xxxxxxxxxxxxx."
"Ok, ik zie het. Dit pakket staat nog op de afdeling inklaring. Het adres lijkt niet te kloppen."
"Vreemd, op de factuur die ik heb staat wel het juiste adres. Kan ik mijn adres niet aan u doorgeven?"
"Nee."
"Kan ik het pakketje dan zelf komen halen?"
"Nee."
"Wat gebeurt er dan met de zending?"
"Men gaat proberen het adres te achterhalen. Lukt dit niet dan gaat het retour."
  #-o

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Overhemden algemeen
Reactie #1655 Gepost op: 05 juli 2013 - 15:10:49
haha MF dus ook bekend met de beruchte broertjes gordeau en de trainings methodes die ze toepaste ? Ush,
maar niemand dus die deze werkelijk binnen heeft gekregen, want ik merk toch wel dat de standaarden van .nl en .net erg verschillen over kwaliteit

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1656 Gepost op: 05 juli 2013 - 15:12:52
haha MF dus ook bekend met de beruchte broertjes gordeau en de trainings methodes die ze toepaste ? Ush,

-> Café

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1657 Gepost op: 02 augustus 2013 - 12:52:08
Kent iemand deze? Heerlijke shirts kraag helemaal soft.
live and let die

Charlie

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1658 Gepost op: 02 augustus 2013 - 17:50:53
Dat is een van de minder bekende merken, een beetje zoals Tricker's voor schoenen. Stephen Brothers Ltd zat altijd ergens achteraf aan Jermyn St. De grotere huizen zaten natuurlijk direct aan de straatkant. Opgericht in 1919. Stephen Brothers heeft twee Royal Warrants; eentje van de Hertog van Edinburgh en eentje van de Prins van Wales. De shirtmaker van de Hertog van Edinburgh was altijd Hawes & Curtis, maar toen deze shirtmaker in de jaren 80 overgenomen werd door T&A, werd de bespoke-sectie weggehaald en ondergebracht bij T&A. Toen Hawes & Curtis geen bespoke shirts meer maakte, is de Hertog van Edinburgh ergens in de jaren 90 overgestapt naar Stephen Brothers voor zijn bespoke shirts. Stephen Brothers had ook een RTW lijn en die werd over het algemeen verkocht in de betere zaken als Harrods. In 2007 is Stephen Brothers overgenomen door Austin Reed, en ik vermoed dat ze geen bespoke meer doen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1659 Gepost op: 02 augustus 2013 - 17:52:13
Als we Charlie niet hadden om te wiki'en.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1660 Gepost op: 02 augustus 2013 - 18:53:19
lekkere shirts. soft. heb er 3 ooit gekocht en kwam ze weer tegen. ik schat dat ik nu 120 shirts heb.
live and let die

Jeeves

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1661 Gepost op: 06 augustus 2013 - 14:50:05
Onder het motto "je moet alles een keer proberen" onlangs hier een shirt besteld. Normaal draag ik alleen shirts van Borelli, Fray, Maffeis, Turnbull&Asser of Emma Willis, maar goed.

Een paar zaken valt op:
* De 'flagship store' oogt niet echt als een bastion van goede smaak; de belangrijkste asset, de stoffen, hangen voor een deel aan de muur en liggen voor een deel (slordig) in lades;
* Bij het opmeten wordt maar 1 kant van je lichaam gedaan. Geen mens is links en rechts hetzelfde, maar dat schijnt er hier niet toe te doen;
* er wordt nogal vaag gedaan waar de shirts gemaakt worden: boven de winkel, in Portugal? Spanje? Italie? Verre Oosten?
* echt bespoke is het allemaal niet: knopen kunnen niet met hanenpootsteek worden aangezet, knoopsgaten worden machinaal gemaakt.
* van de stof die ik wilde hebben was uiteindelijk alleen een fotootje op een mobiele telefoon beschikbaar. Vreemd, je nhoort gewoon samples van al je stoffen ion je winkel te hebben;
* bij bestelling reken je het shirt meteen af; niet echt een teken van vetrouwen tussen kleermaker en klant zoals ik dat gewend ben.

Twee weken nadat ik was opgemeten kreeg ik een mail dat mijn shirt klaar was (snel). Helaas had men echter een gestreept shirt gemaakt en geen ruit, zoals ik had besteld (Gingham-check, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord). eigenlijk onvergeeflijk, kan gewoon niet.

Er zijn nu weer drie weken voorbij en het blijft angstvallig stil. Ik kan dus nog niet oordelen over het eindresultaat, maar mij bekruipt het gevoel dat het begrip 'maatwerk' hier beperkt blijft tot keuze voor een stofje e.d. Misschien moet ik ook niet teveel verwachten voor 110 euro. Studentenvereniging Ad Fundum zal het waarschijnlijk prachtig vinden om allemaal in hetzelfde 'maatshirt' rond te lopen. Bij mij overheerst vooralsnog de scepsis.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Overhemden algemeen
Reactie #1662 Gepost op: 06 augustus 2013 - 14:57:44
Heeft michael je vriendinnetje ingepikt?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1663 Gepost op: 06 augustus 2013 - 15:04:37
Lijkt me een duidelijk onderbouwde post van een teleurstellende bestelling, Emilio.

Welkom trouwens, Jeeves. Voorstellen kan in het voorsteltopic.

Jeeves

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1664 Gepost op: 06 augustus 2013 - 15:06:00
Hahaha nee hoor, maar als je hoog van de toren blaast met maatwerkshirts en je gaat op die manier te werk, dan val je voor mij door de mand. Maar zoals gezegd, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat  :)