Auteur Topic: Goede stomerijen-topic  (79089 keer gelezen)

Gardash

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #60 Gepost op: 01 juni 2011 – 22:13:28
" Ik kwam er vandaag achter dat de AH een stomerij service heeft! Met een actie: 15 euro, volledige pak? Iemand ervaring met de AH-stomerij? Ze schijnen het te outsourcen aan een 'echte' stomerij, maar ik ben toch een beetje voorzichtig... het is immers.. een supermarkt.. of ze het nou outsourcen of niet."
en
"Mijn Marokkaanse kleermaker doet dat voor 12,50 (wordt ook uitbesteed)."


wat denk je nou zelf wat voor een kwaliteit er geleverd wordt?  Neem nou de ah stomerij,  er zijn 4 of 5 centrale- reiningingen ( stomerijfabriekjes) die het landelijke contract hebben met AH

Die moeten dan tig kilometer rijden naar een ah filiaal waar er, als ze pech hebben 1 pantalon hangt.  Nu voert ah een lage prijs,  zeg bv 6,25 euro voor een pantalon, daar gaat de korting die zij bedongen hebben er van af,  blijft er ongeveer 4,30 euro over voor de reiniger ( als het niet minder is..)   De reiniger moet dus voor 4.30 euro tig kilometer rijden en dan moet het kledingstuk nog gereinigd worden!!!    natuurlijk wordt er maar het minimale gedaan  wat dus ten koste gaat van de kwaliteit. ( dit geld dus  in het algemeen ook voor de turk op de hoek ).

Beste advies die ik kan geven,  zoek een stomerij die zelf stoomt op de lokatie, zij kunnen dan aan de toonbank al advies geven of het kledingstuk beoordelen  ( maar om eerlijk te zijn kan er ook hier kwaliteitsverschil tussen bedrijven zijn)

Met alle respect - ik wil niet overgevoelig doen over de turk om de hoek (als zelf uit die regio zijnde), maar ik ken inmiddels heel wat "Turken om de hoek" die zaken doen met winkels als SocS, Oger en Suite Supply. Weliswaar niet de beste der herenmode maar het zegt kennelijk niet, veel wie je bent en waar je winkel zit ;-).

Heeft iemand een stomerij aan te raden omg Delft/Den Haag?

treviorum

  • Gebruiker
  • Berichten: 303
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #61 Gepost op: 01 juni 2011 – 23:30:22
Met alle respect - ik wil niet overgevoelig doen over de turk om de hoek (als zelf uit die regio zijnde), maar ik ken inmiddels heel wat "Turken om de hoek" die zaken doen met winkels als SocS, Oger en Suite Supply. Weliswaar niet de beste der herenmode maar het zegt kennelijk niet, veel wie je bent en waar je winkel zit ;-).

Heeft iemand een stomerij aan te raden omg Delft/Den Haag?

Om Oger en Society Shop niet als winkel aan te merken waar ze merken verkopen die niet het beste der herenmode (het woord mode al) zijn, vind ik nogal kort door de bocht en laat m.i. merken dat we te maken hebben met ignoranti. Je hebt echter gelijk voor wat betreft je bewering. Er zijn een boel goede Turkse dan wel Marrokaanse kleermakers, maar hier ging het toch echt om stomerijen.

Gardash

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #62 Gepost op: 02 juni 2011 – 03:12:41
Om Oger en Society Shop niet als winkel aan te merken waar ze merken verkopen die niet het beste der herenmode (het woord mode al) zijn, vind ik nogal kort door de bocht en laat m.i. merken dat we te maken hebben met ignoranti. Je hebt echter gelijk voor wat betreft je bewering. Er zijn een boel goede Turkse dan wel Marrokaanse kleermakers, maar hier ging het toch echt om stomerijen.

Wat is uw afkeer tegen het woord 'mode'? En waarom is mijn opmerking dat SocietyShop, Oger en Suitesupply niet de beste herenkleding winkels zijn kort door de bocht? Ik ga er vanuit dat er een misverstand is, en dat u dacht dat ik bedoelde te zeggen dat de kleding van de drie genoemde winkelketens niet van degelijke kwaliteit zijn - dat zijn is het namelijk wel. Maar de kostuums die u daar kan krijgen zijn niet de beste der herenkleding.

Dat het om stomerijen ging, heeft u overigens goed begrepen. Maar mijn bewering niet. Het was mij niet duidelijk hoe de afkomst ("Turk") en van de stomerij-eigenaar/bediener en de locatie ("op de hoek") invloed had op de service. Vandaar mijn verwijzing naar kleermakers.

Maar goed mijn beste, ik ben maar een ignorantus.

MvG,
G.

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #63 Gepost op: 02 juni 2011 – 09:50:46
Volgens mij zijn er al meerdere malen goede ervaringen gepost over het kleermakersschap van de "turk op de hoek". Alleen hebben de meeste van hun geen eigen stomerij en worden de daar ingeleverde pakken naar een centrale stomerij gebracht waarvan de kwaliteit helaas minder is dan hun eigen vakwerk. Lijkt me niks verkeerd gezegd toch?
if i stop lying i just disappoint you

treviorum

  • Gebruiker
  • Berichten: 303
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #64 Gepost op: 02 juni 2011 – 10:01:24
Wat is uw afkeer tegen het woord 'mode'? En waarom is mijn opmerking dat SocietyShop, Oger en Suitesupply niet de beste herenkleding winkels zijn kort door de bocht? Ik ga er vanuit dat er een misverstand is, en dat u dacht dat ik bedoelde te zeggen dat de kleding van de drie genoemde winkelketens niet van degelijke kwaliteit zijn - dat zijn is het namelijk wel. Maar de kostuums die u daar kan krijgen zijn niet de beste der herenkleding.

Dat het om stomerijen ging, heeft u overigens goed begrepen. Maar mijn bewering niet. Het was mij niet duidelijk hoe de afkomst ("Turk") en van de stomerij-eigenaar/bediener en de locatie ("op de hoek") invloed had op de service. Vandaar mijn verwijzing naar kleermakers.

Maar goed mijn beste, ik ben maar een ignorantus.

MvG,
G.

Jouw afsluitende woorden zijn de woorden waaraan ik graag wil refereren aan het begin van deze tekst. De strekking van dat woord blijkt des te meer. Ik vraag me af wat jij boven pakken (het woord 'kostuum' in verband met een pak krijg ik niet uit mijn mond) van Brioni, Isaia, Borrelli, Attolini en Kiton stelt? Als er nog betere merken zijn, hoor ik het graag! Dan vrees ik echter dat wij op dit forum de laatste jaren onder een steen hebben geleefd. Wat ik heb tegen mode? Mode is een begrip dat ingevuld wordt door de tijd en dat zich met een razende snelheid met een telkenmale wisselende kop door het universum begeeft. Creatieve uitspattingen van de ontwerper komen vaak hoger te liggen dan de echte kwaliteit. Bovendien verveeld mode na verloop van tijd. Daarom is het de kunst om tijdloze kwaliteitsstukken te maken, kwaliteitsstukken voor ware fijnproevers. Stukken waar we hier voor op dit forum zijn. Eigenlijk kan ik je vooral aanbevelen je in te lezen op het forum.

Verder ben ik het volkomen met HGW eens.
Laatst bewerkt op: 02 juni 2011 – 10:53:41 door treviorum

Gardash

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #65 Gepost op: 02 juni 2011 – 15:46:27
Volgens mij zijn er al meerdere malen goede ervaringen gepost over het kleermakersschap van de "turk op de hoek". Alleen hebben de meeste van hun geen eigen stomerij en worden de daar ingeleverde pakken naar een centrale stomerij gebracht waarvan de kwaliteit helaas minder is dan hun eigen vakwerk. Lijkt me niks verkeerd gezegd toch?

Ik zie uw punt, en bedankt dat u dit vermeldt. Het is meer dat ik dit niet terug kon vinden in de eerdere post's in dit topic.

Gardash

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #66 Gepost op: 02 juni 2011 – 16:18:35
Jouw afsluitende woorden zijn de woorden waaraan ik graag wil refereren aan het begin van deze tekst. De strekking van dat woord blijkt des te meer. Ik vraag me af wat jij boven pakken (het woord 'kostuum' in verband met een pak krijg ik niet uit mijn mond) van Brioni, Isaia, Borrelli, Attolini en Kiton stelt? Als er nog betere merken zijn, hoor ik het graag! Dan vrees ik echter dat wij op dit forum de laatste jaren onder een steen hebben geleefd. Wat ik heb tegen mode? Mode is een begrip dat ingevuld wordt door de tijd en dat zich met een razende snelheid met een telkenmale wisselende kop door het universum begeeft. Creatieve uitspattingen van de ontwerper komen vaak hoger te liggen dan de echte kwaliteit. Bovendien verveeld mode na verloop van tijd. Daarom is het de kunst om tijdloze kwaliteitsstukken te maken, kwaliteitsstukken voor ware fijnproevers. Stukken waar we hier voor op dit forum zijn. Eigenlijk kan ik je vooral aanbevelen je in te lezen op het forum.

Verder ben ik het volkomen met HGW eens.

Mode in de enge zin kan als 'trend' ('begrip dat ingevuld wordt door tijd') worden neergezet, maar is in de bredere zin van het woord op te vatten als een specifieke kleding of kledingstijl. En daar refereerde ik naar. U heeft iets tegen trends, niet tegen mode oftewel stijl. Of u bent anarchist;p. Dat kan ook natuurlijk, maar dat denk/hoop ik niet.

Trouwens, ik wist niet dat Oger bespoken kostuums levert van Borelli e.d.? Oh, en de kostuums die ik boven de huizen stel die u noemt zouden in mijn optiek kostuums zijn van Rubinacci of Caraceni. En wat huizen van Savile Row, maar aangezien u italiaans lijkt te prefereren laat ik die voor wat ze zijn.

Even uit nieuwsgierigheid, wat heeft u tegen het woord kostuum? Pak is weliswaar gangbaarder in calvinistisch Nederland, maar wordt bijvoorbeeld in een land als Belgi\e als een slur opgevat. Vroeger was dat hier ook zo, maar ergens is dat in verval geraakt.

Overigens, on topic: de Stomerij van Panda lijkt me wel wat, zeer schappelijke prijs ook. Ervaring anyone?

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #67 Gepost op: 02 juni 2011 – 16:42:50
Je komt vaak bij Rubinacci en Caraceni? Je kan kletsen wat je wil, maar Oger is toch echt de top van de Nederlandse herenkledingzaken.

Gardash

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #68 Gepost op: 02 juni 2011 – 20:43:44
Je komt vaak bij Rubinacci en Caraceni? Je kan kletsen wat je wil, maar Oger is toch echt de top van de Nederlandse herenkledingzaken.

Waar leidt u dat van af? En waar heb ik gezegd dat Oger niet tot de top van de Nederlandse herenkledingzaken behoort? Of zijn klerenmakers tegenwoordig alleen gebonden aan de grenzen van Nederland?

Sorry voor de snedige reactie mijn beste, maar als u off-topic komt binnenvallen, doet u het dan goed.

treviorum

  • Gebruiker
  • Berichten: 303
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #69 Gepost op: 02 juni 2011 – 21:22:16
Waar leidt u dat van af? En waar heb ik gezegd dat Oger niet tot de top van de Nederlandse herenkledingzaken behoort? Of zijn klerenmakers tegenwoordig alleen gebonden aan de grenzen van Nederland?

Sorry voor de snedige reactie mijn beste, maar als u off-topic komt binnenvallen, doet u het dan goed.

Je refereert aan drie Nederlandse zaken. Vervolgens zeg je dat de pakken die ze daar verkopen niet tot de beste behoren. Daar heb je op zich gelijk in. Alleen voor wat verkocht wordt in Nederland - aangezien je al een kader gelegd had door de drie Nederlandse zaken te noemen - is er niets beters te verkrijgen dan wat daar wordt verkocht. Daarom kan je wel zeggen dat hetgeen ze daar verkopen het beste is van de herenkleding in Nederland. Dat dat niet het beste is wat gekocht kan worden, vind ik begrijpelijk, maar m.i. was dit meer zoeken naar een uitweg dan dat je dit ook bedoelde bij het schrijven van je bericht, aangezien je over de kleinste dingen lijkt te vallen.

Mode is significant anders dan stijl. Mijn woordenboek (Van Dale) geeft dan ook 'een tijdelijk, voorbijgaand gebruik in kleding, manieren en uiterlijk' als definitie van het woord mode. En ja, mode kan ook een voedingsbron zijn voor stijl, alleen gaat het niet direct om die stijl die over het algemeen geroemd wordt op dit forum. Daarnaast de vraag waarom ik tegen het gebruik van het woord 'kostuum' ben als synoniem voor het woord 'pak'? Kostuums draagt men alleen in het circus en tijdens carnaval, en dat beeld wat dan bij me opkomt is niet echt wat ik nastreef bij het dragen van een pak. Verder is dat puur persoonlijk, al wordt dit breder gedragen op dit forum.
Laatst bewerkt op: 02 juni 2011 – 22:25:56 door treviorum

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #70 Gepost op: 02 juni 2011 – 21:41:37
Als je zegt dat er op dit forum niet aan mode gedaan wordt wil ik je vragen om wat dragen de heren vandaag en de rest van dit forum rond 2007/2008 eens te lezen en het te vergelijken met nu...

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #71 Gepost op: 02 juni 2011 – 22:17:17
Als je zegt dat er op dit forum niet aan mode gedaan wordt wil ik je vragen om wat dragen de heren vandaag en de rest van dit forum rond 2007/2008 eens te lezen en het te vergelijken met nu...

Zo, best raak.

treviorum

  • Gebruiker
  • Berichten: 303
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #72 Gepost op: 02 juni 2011 – 22:24:14
Als je zegt dat er op dit forum niet aan mode gedaan wordt wil ik je vragen om wat dragen de heren vandaag en de rest van dit forum rond 2007/2008 eens te lezen en het te vergelijken met nu...

Ik ontken niet dat mode alsnog een plaats inneemt op dit forum. Ik zeg alleen dat de bedoelde stijl over het algemeen geroemd en geprezen wordt. Had het zelf iets beter kunnen formuleren, heb die zin daarom ook aangepast.

Zo, nu is het weer eens tijd voor ontopic-berichten.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #73 Gepost op: 02 juni 2011 – 22:26:04
Ik denk dat het puur mode binnen een bepaalde stijl is, net zoals dat er aan mode gedaan wordt binnen het hipster/skater/kakker/sneaker-segment.

Charlie

  • Gast
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #74 Gepost op: 22 juni 2011 – 10:00:03
Weet iemand toevallig een goede stomerij in de omgeving Eindhoven?