Auteur Topic: Goede stomerijen-topic  (79070 keer gelezen)

swestland

  • Gebruiker
  • Berichten: 195
    • Bekijk profiel
Goede stomerijen-topic
Reactie #30 Gepost op: 13 juli 2007 – 16:06:31
Voor de mensen in het Gooi raad de volgende stomerij aan:

Stomerij Seidel
Torenlaan 35
1251HG Laren nh
Tel. 0355389153

Echt nog een ouderwetse winkel maar de eigenaar doet het met alle liefde in zijn eigen pand dus geen grote gezamelijke wasmachines.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Goede stomerijen-topic
Reactie #31 Gepost op: 13 juli 2007 – 19:01:37
Citaat van: "swestland"
Voor de mensen in het Gooi raad de volgende stomerij aan:

Stomerij Seidel
Torenlaan 35
1251HG Laren nh
Tel. 0355389153

Echt nog een ouderwetse winkel maar de eigenaar doet het met alle liefde in zijn eigen pand dus geen grote gezamelijke wasmachines.


Volgens mij geldt hetzelfde voor Chemi Kok aan de melkweg in Laren. Als ik wat had dan bracht ik het daar heen.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Goede stomerijen-topic
Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2007 – 21:11:10
Citaat van: "Peer Gynt"


Volgens mij geldt hetzelfde voor Chemi Kok aan de melkweg in Laren. Als ik wat had dan bracht ik het daar heen.


Heeft zijn naam alleen niet mee
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

explorator

  • Gebruiker
  • Berichten: 48
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #33 Gepost op: 07 juli 2009 – 23:37:53
stomerij cristal cleaning rosmalen.
molenhoekpassage 3
rosmalen

de eigenaar is een 4e generatie chemisch reiniger die de zaak in rosmalen 1 jaar geleden heeft overgenomen.
de meeste ( exclusive ) heren / dames modewinkels maar ook couturiers zpoals ady vd krommenakker verwijzen hun klanten naar dit bedrijf


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #34 Gepost op: 07 juli 2009 – 23:42:40
En u bent de eigenaar?

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #35 Gepost op: 07 juli 2009 – 23:59:14
Recent overgenomen die toko?
Ja dus, succes met de zaken, was (is?) een goede stomerij. Welke zaken heb je hiervoor gehad, danwel heb je hiernaast nog (ivm 4e generatie)?
Laatst bewerkt op: 08 juli 2009 – 00:01:08 door Mr.Barry

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #36 Gepost op: 08 juli 2009 – 01:58:36
Wat is nou een goede stomerij in Amsterdam?

explorator

  • Gebruiker
  • Berichten: 48
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #37 Gepost op: 08 juli 2009 – 23:27:48
Recent overgenomen die toko?
Ja dus, succes met de zaken, was (is?) een goede stomerij. Welke zaken heb je hiervoor gehad, danwel heb je hiernaast nog (ivm 4e generatie)?

hehe  :D  inderdaad,  voordat ik voor een paar jaar naar zwitserland vertrok was ik eigenaar van een 4 generatie oud stomerij , quicker than quick in den haag.  helaas, mijn vader en ik konden niet meer door 1 deur.. :evil: en zo kwam er een einde aan een meer dan 100 jaar oud bedrijf.
Wij zijn ieder een eigen weg gegaan, mijn ouders hebben het oude bedrijf ( na een faillissement) door gestart in den haag , ik heb na een verblijf van een paar jaar in het buitenland in rosmalen een stomerij overgenomen.

dimsum

  • Gebruiker
  • Berichten: 235
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #38 Gepost op: 06 oktober 2009 – 22:44:16
Hoe vaak "hoor" je een pak langs te brengen naar de stomerij? Ik heb drie,vier pakken die ik draag, heb bij elke pak een tweede broek waarmee ik afwissel en draag voor mijn werk elke dag een pak (met hier en daar een casual Friday).

Ga soms na drie/vier (broek)draagbeurten ermee naar de stomerij, maar ben ook weleens twee maanden niet geweest (gewoon in de douche hangen helpt wel wat). Wat is "normaal"?
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2009 – 22:50:54 door dimsum

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #39 Gepost op: 08 november 2009 – 20:28:48
Ik lees velen hier op SF schrijven over het zogenaamde stomen door een pak op te hangen in de badkamer tijdens het douchen. Waarschijnlijk voor de meesten wel bekend maar toch wel het vermelden waard denk ik dat er een aanzienlijk verschil is tussen stomen onder de douche en bij de stomerij. Bij de stomerij wordt er, op dit moment, voornamelijk per gebruikt en onder de douche is het dus op waterbasis. Veel stoffen zijn hier niet op voorbereid wat leidt tot krimp en/of andere vormverandering.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #40 Gepost op: 09 november 2009 – 10:23:23
Ik zie persoonlijk echt niet in hoe 'stomen' in de badkamer zou helpen. Je maakt alleen je wollen pak wat vochtig, lijkt me totaal niet te vergelijken met de chemische (droge) wasbeurt die het in de stomerij krijgt.

Ik breng meestal de broek eerst alleen naar de stomerij, en de volgende keer broek + jasje. Na 10 draagbeurten ongeveer denk ik.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #41 Gepost op: 19 november 2009 – 22:46:50
Wat is nou een goede stomerij in Amsterdam?

Ben ook benieuwd. De buurtsjaak bij mij om de hoek is het in elk geval niet.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #42 Gepost op: 19 november 2009 – 23:28:59
Over stomen aan een haakje, niet meer doen:
http://tuttofattoamano.blogspot.com/2008/11/vital-importance-of-pressing.html

Vroeger deed ik het ook wel eens. Vooral als ik bij mijn vriendin bleef pitten, en even wat kreuken een pak wilde halen...

Ook gebruikte ik de vertikale functie van mijn ijzer wel eens om het ruggedeelte wat uit de kreuken te halen.


Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #43 Gepost op: 25 november 2009 – 18:25:37
Zeer interessant artikel Confrère. Ik moet toegeven dat ik nu weleens de stoomcabine gebruik. Niet meer doen dus :oops:

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Goede stomerijen-topic
Reactie #44 Gepost op: 15 december 2009 – 20:15:10
Wat is momenteel the place to be in de omgeving Rotterdam? Den Haag kan eventueel ook, maar liever niet natuurlijk. Den Haag is altijd riskant met al die mooie winkels.