Ik dacht er al een tijdje over na om een soort 'noodtas' te bouwen, voornamelijk in verband met medicatie die ik regelmatig moet nemen. Mocht er iets gebeuren, het huis fikt af ofzo, dan kan ik gewoon snel 1 tas pakken en de deur uit, en dan weet ik zeker dat ik genoeg bij me heb voor de volgende paar dagen. Komt een beetje door die EDC sites die ik wel eens lees, die refereren altijd naar een 'bugout bag' voor noodgevallen die dan de spullen bevat die je niet makkelijk als EDC meeneemt.
Nou, ik dacht ik ga eens kijken wat er wordt aangeraden om dan in zo'n bugout bag te stoppen. Maar als je daarop googled kom je dus alleen maar op ontzettende doomsday prepper sites

van die lui die een survivalbackpack mee gaan sjouwen om de zombie apocalypse in de wildernis te overleven.

Meh. Ik ben sowieso hartstikke dood als ik de wildernis in moet, dus heb voor nu maar het eerste de beste kleine rugzakje wat ik toevallig in huis had gepakt en daar m'n medicijnen, een kopie van m'n paspoort en een multitool ingeflikkerd. Done