Auteur Topic: Argenio  (3391 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Argenio
Gepost op: 29 mei 2005 – 19:55:14
Citaat
Argenio staat voor het traditionele Napolitaanse kleermakers gilde welke sterk beïnvloed wordt door de klassieke Engelse school. Dit vertaald zich in de samenwerking met stof leveranciers uit de regio Huddersfield, welke Argenio in staat stelt de verbroedering van deze twee stijlen op het allerhoogste niveau weer te geven. Een zachte schouderlijn, gecomplementeerd door een aangerimpelde schouder, Manica Camicia, en doorgeputte revers, zijn enkele kenmerken die te vinden zijn bij deze kleermaker uit Napels.

aldus de site van Pauw, ken het niet
de combinatie van Engelse stof met Napolitaanse stijl klinkt iig erg goed

iemand ervaring mee :?:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Argenio
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2005 – 19:57:16
Ken het niet; maar Italiaans pak uit Engelse stof is geen probleem, gewoon aan je 'kleermaker' vragen. Kon bijv. bij New Tailor ook gewoon Engelse stoffen kiezen. Al vind ik vaak wel de flinterdunne en zachte Italiaanse stofjes beter passen bij 'n soepel Italiaans pak.

Kan bij je Caruso wellicht ook wel :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2005 – 19:57:46
Heb er zelf geen een van maar wel eens aan gehad bij Pauw.Mooie stof en een mooie pasvorm.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

De liefhebber

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2005 – 14:55:34
Ook de Engelsen maken prachtige dunne stoffen. Ik zag bij Vinci Tailors de stofjes van Holland & Sherry Summer Kid Mohair. Dat weegt 230 gr. per vierkante meter. Heel veel mooier (en dunner) worden ze niet gemaakt naar mijn mening.
et leven is te kort om het vergooien in confectie.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:00:42
Citaat van: "De liefhebber"
Ook de Engelsen maken prachtige dunne stoffen. Ik zag bij Vinci Tailors de stofjes van Holland & Sherry Summer Kid Mohair. Dat weegt 230 gr. per vierkante meter. Heel veel mooier (en dunner) worden ze niet gemaakt naar mijn mening.
Ze maken idd mooie stoffen maar als je veel zit kan je beter geen al te dunne stof nemen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:03:56
Wat ik mij er in napels over wijs heb laten wijsmaken is dat bijna alle italiaanse weverijen (uitzonderingen zoals lanificio carlo barbera daargelaten) op heel moderne apparatuur aan het weven zijn (waardoor zij in staat zijn ultradunne stoffen te weven), en dat de engelse weverijen doorgaans nog steeds op ouderwetse(re) weefmachines weven. Volgens Gennaro Solito (waar ik mij op aanraden van E Marinella een paar pakken heb laten aanmeten) leidt de engelse ouderwetse weefmethode tot de mooiste stoffen (en moet je je niet blindstaren op super 120-150-180 waarmee m.n. de italiaanse weverijen elkaar overtoupen).

lang verhaal kort: de mooiste pakken zijn door italiaanse handen uit engelse stof vervaardigd
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:05:25
Citaat van: "C&A"
Wat ik mij er in napels over wijs heb laten wijsmaken is dat bijna alle italiaanse weverijen (uitzonderingen zoals lanificio carlo barbera daargelaten) op heel moderne apparatuur aan het weven zijn (waardoor zij in staat zijn ultradunne stoffen te weven), en dat de engelse weverijen doorgaans nog steeds op ouderwetse(re) weefmachines weven. Volgens Gennaro Solito leidt de engelse ouderwetse weefmethode tot de mooiste stoffen (en moet je je niet blindstaren op super 120-150-180 waarmee m.n. de italiaanse weverijen elkaar overtoupen).

lang verhaal kort: de mooiste pakken zijn door italiaanse handen uit engelse stof vervaardigd
Klopt helemaal zoals je zei.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Argenio
Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:07:37
En daarom wil ik ooit graag een supersoepele Engelse Super 150 (Holland & Sherry bijv) in een Italiaans pak \:D/

Maar ik begin pas aan Super 150 als ik genoeg 'doordraagpakken' in de kast heb.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #8 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:09:02
Citaat van: "Nexus"
En daarom wil ik ooit graag een supersoepele Engelse Super 150 (Holland & Sherry bijv) in een Italiaans pak \:D/

Maar ik begin pas aan Super 150 als ik genoeg 'doordraagpakken' in de kast heb.
Mee eens :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
Argenio
Reactie #9 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:19:08
ik heb een antra 150 en een marine 150, en draag ze el enige maanden 1x a2 x per week, geen enkel probleem qua slijtage hoor..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:20:54
Citaat van: "Immanuel"
ik heb een antra 150 en een marine 150, en draag ze el enige maanden 1x a2 x per week, geen enkel probleem qua slijtage hoor..
Is ook zo als je maar meerdere pakken van 150 super in bezit heb om te wissellen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
Argenio
Reactie #11 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:43:15
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "De liefhebber"
Ook de Engelsen maken prachtige dunne stoffen. Ik zag bij Vinci Tailors de stofjes van Holland & Sherry Summer Kid Mohair. Dat weegt 230 gr. per vierkante meter. Heel veel mooier (en dunner) worden ze niet gemaakt naar mijn mening.
Ze maken idd mooie stoffen maar als je veel zit kan je beter geen al te dunne stof nemen.


190 gram is ook nog wel eens te zien hoor.. tis meer de verhouding tussen het gewicht en de fijnheid van de draad, er is dus best wel een zwaar doek dat toch super 150 is..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Argenio
Reactie #12 Gepost op: 01 juni 2005 – 15:45:21
Ja hoor de 190 gram is ook te verkrijgen het is maar wat je wilt .
Support your local Mikey Fuoco chapter.