Iemand ervaring met de fit van de chelsea boot op Hiro leest?
Laatst voor het eerst sinds jaren weer eens wat besteld bij Meermin en net mijn schoenen binnen gekregen. Voorheen een oxford op Hiro leest (zat prima, maar het zal je niet verbazen dat ik een grotere maat heb dan bij andere merken). Ook een oxford op de Elton leest, die net wat krap zit bij de tenen en de veterlijst is nooit mooi dicht komen te staan. Toen een balmoral boot op de Rui; die zat (uiteraard) goed en ook inlopen was niet nodig. En een oxford op de Mark leest, die zit prima.
Alle schoenen in dezelfde maat.
Nu mijn laatste bestelling. Een oxford op de Hiro leest wat echt weer even wennen is, maar met voorzichtig inlopen wel goed komt. Maar dan die chelsea boot... Knelt aan alle kanten! Ik kan me voorstellen dat bij een chelsea het bij de wreef krapper zit dan bij een veterschoen; daarvan staan de veters eerst een beetje open en na inlopen kan je die mooi sluitend maken, wat bij een chelsea niet kan. Toch flabbergasted vanwege het enorme verschil in fit tussen twee schoenen op dezelfde leest. Ik denk dat ik ze terug moet sturen...