Heb je nog wat foto's van de schoenen aan de voet? Erg gave foto's verder, goede kwaliteit.
Dank! Fijne camera op mijn Samsung S6. Bij deze:

Dan terugkomend op de riem.
Meermin stuurde mij onderstaande afbeelding toe met meetinstructies. Een bijkomend probleem is natuurlijk dat niet elke gesp even lang is, wat kan zorgen voor kleine meetverschillen. Zoals Vriend en Victor terecht zeggen, van het begin van de gesp (riemkant) tot aan het derde gaatje. Het zij dat het volgende probleem, de lengte van de 'staart', zich voor kan doen. Ter illustratie heb ik hiervan ook foto's gemaakt.
Meermin:
Eerste foto: Riem gedragen op 90cm, gesp gewoon voor knoopsgat pantalon. Te zien is dat de riem de tweede lus haalt, maar daarmee wel druk op de lus zet.
Tweede foto: Riem gedragen, waarbij het eerste gaatje van de 90cm riem voor knoopsgat pantalon is gedragen. (Bij deze stand zit de riem comfortabel, er van uitgaande dat de 'staart' op de alle exemplaren van de riemen gelijk zijn, zou ik dus dit gaatje moeten plaatsen waar normaal het derde gaatje zit). Te zien is dat de staart eindigt tussen de eerste en tweede lus. (persoonlijk het mooist).

Idem: vooraanzicht
Tot slot: geen schroef. Ik moet toch dat andere paar terugzenden (maat 8Hiro), en bij ruilen sturen ze dacht ik kosteloos een ander exemplaar op. Is het dan juist, om van het eerste gaatje van de 90cm riem tot en met de gesp te meten voor de juiste maat? (ŕ la Meermin en er van uitgaande dat de rest hetzelfde blijft)