Auteur Topic: Meermin  (916374 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #1095 Gepost op: 26 september 2013 - 20:13:04
Winkeldochter is de dochter van de baas?

Not sure if...

Winkeldochter

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #1096 Gepost op: 26 september 2013 - 20:35:31
:mrgreen:

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1097 Gepost op: 26 september 2013 - 22:40:20
Geen gekke dingen gezien. Vind de kwaliteit, of het vermeende gebrek aan kwaliteitscontrole, erg meevallen

Meh, dan heb je meer geluk dan ik. Dit is bijv. de afwerking van de stormwelt:

En zo zijn er nog wat kleine dingen. Al met al kan ik dus niet echt positief zijn. Begrijp me niet verkeerd, dit is nitpicking en voor de prijs zijn het best aardige schoenen (hoewel het prijsvoordeel bij de boots al wat minder groot is), maar volgende keer ga ik toch weer gewoon voor C&J. Voor dit soort boots vind ik het overigens niet zo'n probleem, dus ik zal ze met plezier dragen deze herfst / winter (en hopelijke nog vele herfsten / winters daarna).

Last van vervelende binnenzoolkussentjes?

Kun je wel flauw over doen Spleet, maar uiteindelijk is hoe je erop loopt het belangrijkste aspect van een schoen. Een verkeerd ingezet voetkussentje is dan ook een grotere faal dan een beschadiging op het leer oid, waarvoor een betere schoenmaker de hele schoen al afkeurt.
Laatst bewerkt op: 26 september 2013 - 22:42:59 door Janus

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1098 Gepost op: 27 september 2013 - 15:07:22
Dat is het probleem bij meermin, je moet geluk hebben, 1 op de x schoenen heeft een mankementje, waarbij x niet zo'n heel groot getal is.
Ik heb 4 paar en ze hebben allemaal een klein schoonheidsfoutje als je heel erg goed kijkt, maar ik heb eigenlijk wel geluk gehad dus.

Deze stonden al bijna op ebay, maar na de kleuractie zijn ze ongeveer chestnut. Alleen derby was beter waarschijnlijk, maar stoort me niet... toch wel blij mee.

RAW SPEED

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1099 Gepost op: 27 september 2013 - 15:15:31

Waarom zou een derby hier beter zijn?

Mooie combi en een fraaie schoen(kleur)  ;)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1100 Gepost op: 27 september 2013 - 15:18:41
Kun je wel flauw over doen Spleet, maar uiteindelijk is hoe je erop loopt het belangrijkste aspect van een schoen. Een verkeerd ingezet voetkussentje is dan ook een grotere faal dan een beschadiging op het leer oid, waarvoor een betere schoenmaker de hele schoen al afkeurt.

Zozo, slechte dag op het werk? Was niks flauws aan, maar een serieuze vraag omdat ik zelf ook wel interesse heb.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1101 Gepost op: 27 september 2013 - 15:23:47
Waarom zou een derby hier beter zijn?

Mooie combi en een fraaie schoen(kleur)  ;)

Thanks, derby passend bij het casual karakter van de dikke dainite zool en country calf grain leer, maar inderdaad zo ook prima.
RAW SPEED

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1102 Gepost op: 27 september 2013 - 15:47:23
Hebben de mijne inderdaad ook allemaal, West. Kleine foutjes als je goed kijkt. Gezien de lage prijzen kan me dat weinig schelen en na gebruik valt het ook niet op. Maar dat moet beter kunnen lijkt me. Zal hooguit een paar euro verschil zijn tussen af fabriek prijzen van standaard C&J en direct seller Meermin.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1103 Gepost op: 27 september 2013 - 19:04:52
Dat is het probleem bij meermin, je moet geluk hebben, 1 op de x schoenen heeft een mankementje, waarbij x niet zo'n heel groot getal is.
Ik heb 4 paar en ze hebben allemaal een klein schoonheidsfoutje als je heel erg goed kijkt, maar ik heb eigenlijk wel geluk gehad dus.

Deze stonden al bijna op ebay, maar na de kleuractie zijn ze ongeveer chestnut. Alleen derby was beter waarschijnlijk, maar stoort me niet... toch wel blij mee.

Je lijkt een erg hoge wreef te hebben?
Schoen en combi vind ik mooi, eigenlijk voor t eerst met Meermin.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1104 Gepost op: 27 september 2013 - 22:16:41
Mijn schoenen waren er snel, maar hadden dit:

Al bij Meermin aangekaart en voorgesteld ze terug te sturen en te ruilen voor linea maestro's. Een volledige breuk in de laag waaraan de gehele welt ligt lijkt me te veel afbreuk doen aan de betrouwbaarheid en levensduur (verzoolbaarheid) van de schoen. Even kijken wat men daar zegt. Blijven wel fijne winterschoenen en had kleine foutjes verwacht maar zo'n grote productiefout als deze staat me op dit moment wel erg tegen.

Verder afwerking zoals verwacht toch wel erg ruw maar toch schrikken bijvoorbeeld naast een (eveneens ongedragen) paar King's. Ik had natuurlijk het advies moeten opvolgen meteen voor LM's te gaan.

9,5 is in ieder geval wel mijn maat zo weet ik nu. :)
Laatst bewerkt op: 27 september 2013 - 22:21:27 door All Tatters

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Meermin
Reactie #1105 Gepost op: 27 september 2013 - 22:36:45
Als ik dit zo lees heb ik het gevoel dat de kwaliteit hard achteruit gaat..

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #1106 Gepost op: 27 september 2013 - 22:48:23
Ja inderdaad het ging een tijdje beter volgens mij.

guest45

• Gast
Meermin
Reactie #1107 Gepost op: 28 september 2013 - 00:54:11
Breuk? Is dat niet gewoon de overgang van de welt?

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1108 Gepost op: 28 september 2013 - 05:45:58
Breuk? Is dat niet gewoon de overgang van de gestikte welt naar het gespijkerde hieldeel?
Je hebt gelijk!  :oops:

Dit was me nooit eerder opgevallen omdat het altijd zo strak op elkaar zit, ook bij de andere schoen van dit paar.

Wel nog steeds heel ruw hier, zoals je kan zien op de foto's. Het loopt wat verder door en het lijkt erop dat hier al sprake is van een beginnende splijting van de zool.

Maar in ieder geval geen sprake van een gigantisch defect. Deze schoenen zijn erg praktisch met suede + dainite dus misschien ga ik ze toch maar inlopen. Maar ik zal niet snel nog een classic collection paar kopen.

Nog even wachten op wat Meermin zegt n.a.v. de foto's.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meermin
Reactie #1109 Gepost op: 28 september 2013 - 14:40:11
@Janus en AllTatters, zo ziet de sluiting van een stormwelt eruit op een C&J Ashdown, puur ter vergelijking voor jullie