Auteur Topic: Bretels  (220880 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bretels
Reactie #525 Gepost op: 18 mei 2011 - 10:51:09
(...)
*EDIT* Ziehier: het blijft raar (als in 'half aangekleed', behalve met een vestje; dat gaat nog nèt. (Wel eerst netjes aan de dames vragen of ze het goed vinden dat je je jasje uitdoet natuurlijk, comme il faut.)

Behalve 'raar want halfaangekleed' ziet het er in mijn beleving ook wat mallotig uit omdat de broeksband op de heupen zit (i.t.t. tot de middel). Daardoor krijg je bretels die behoorlijk lang zijn.

Bij de man in het midden zie je bijvoorbeeld de broeksband aan weerszijden van de voorkant van het gilet. In mijn beleving zou dat bij een heupbroek niet het geval zijn.

Typisch een geval van 'net niet'.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #526 Gepost op: 18 mei 2011 - 13:44:42
Behalve 'raar want halfaangekleed' ziet het er in mijn beleving ook wat mallotig uit omdat de broeksband op de heupen zit (i.t.t. tot de middel). Daardoor krijg je bretels die behoorlijk lang zijn.

Bij de man in het midden zie je bijvoorbeeld de broeksband aan weerszijden van de voorkant van het gilet. In mijn beleving zou dat bij een heupbroek niet het geval zijn.

Typisch een geval van 'net niet'.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het ging me om het globale beeld 'das/bretels met/zonder vest'.
Een duidelijker foto kon ik zo gauw niet vinden.

Naast de terechte kritiek kan ook nog worden opgemerkt dat de heren clipbretels dragen [-X en dat ze hun das te lang óf te kort hebben geknoopt.  [-X (Met een vestje heb je van een te korte das geen last, dixit Nicolaas Klei naar waarheid.)

De gom draagt halfhoge monks –dat dan weer wel–, maar met dikke rubber zolen. Over de andere schoenen kunnen we beter zwijgen.
Overigens blijkt uit de volledige reportage dat ze helemaal geen jasjes hebben of hadden.

En toen het zonnetje doorbrak... ieuw!

Vooruit: ook eentje met het bruidje –want is een vrouw niet het ultieme heren-accesoir?–, dat volgens eigen tekst uit stof is gemaakt...

Laatst bewerkt op: 18 mei 2011 - 13:49:08 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #527 Gepost op: 18 mei 2011 - 20:08:45
Het zou pas echt achterlijk zijn als die mensen zich compleet volgens zogenaamde officiële etiquette zouden kleden. Het is duidelijk te zien dat dat niet bij ze past en ik snap niet dat iemands gelukkigste dag van zijn leven hier wordt aangedragen als iets wat in jouw ogen idioot is.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #528 Gepost op: 18 mei 2011 - 20:19:17
Abstraheren kun je leren.

Mr.H.

• Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:42:32
Ik draag ze wel. Albert Thurston.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 04 juni 2012 - 21:44:06
Het zou pas echt achterlijk zijn als die mensen zich compleet volgens zogenaamde officiële etiquette zouden kleden. Het is duidelijk te zien dat dat niet bij ze past en ik snap niet dat iemands gelukkigste dag van zijn leven hier wordt aangedragen als iets wat in jouw ogen idioot is.

Eens.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #531 Gepost op: 05 juni 2012 - 21:56:14
Interessante bretels heeft deze meneer, nog niet eerder gezien.

@Mediaman
Ik heb dezelfde als deze, destijds gekocht bij Ralph Lauren.
Ze zijn zeker mooi, maar blijven wel wat stug en vallen daarom niet altijd mooi.
Bretels zijn fraai als ze maar niet met knijpertjes zijn,
maar of ik het nu ook lekker vind zitten......

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 06 juni 2012 - 08:31:05

Dit lijken bijna riemen welke als bretels gebruikt worden; lijkt me niet echt prettig zitten.
Ik draag zelf af en toe een exemplaar van Gieves&Hawkes of Albert Thurston op een relax dag; uiteraard zonder knijpertjes. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #533 Gepost op: 06 juni 2012 - 09:24:34
@Mediaman
Ik heb dezelfde als deze, destijds gekocht bij Ralph Lauren.
Ze zijn zeker mooi, maar blijven wel wat stug en vallen daarom niet altijd mooi.
Bretels zijn fraai als ze maar niet met knijpertjes zijn,
maar of ik het nu ook lekker vind zitten......

Nu je het zo zegt, wel een typisch RL item idd.

Dank.

WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #534 Gepost op: 22 december 2012 - 16:06:29
McAlson, bekend van de onderbroeken, verkoopt nu ook braces.
Deze besteld:

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 24 december 2012 - 15:06:53
Ik heb ook zulke gevlochten bretels. Inderdaad ook uit de States. Is daar volgens mij een beetje een smart casual gadget.
Wel moet ik altijd denken aan Office Space als ik die dingen draag:

Die van mij zijn trouwens ook bruin, en niet zwart.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #536 Gepost op: 03 april 2013 - 16:13:46
Op de quality shop FB, voor kroningsdag:

Mr. Pitt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #537 Gepost op: 10 april 2013 - 16:53:57
Al even geleden via Shoes and Shirts deze Thurston bretels aangeschaft.

Heb al wat andere Thurston exemplaren van het standaard materiaal dat ze gebruiken (wat voor materiaal is dat eigenlijk (barathea), en wat is precies boxcloth), maar dit materiaal lijkt wol te zijn, prachtig voor in de herfst en winter.

Verder zie ik diverse bretels voorbijkomen die beide bevestigingsmogelijkheden hebben (zowel clips als leertjes). Daarmee heb ik de ervaring dat het pinnetje van het leer dat het leertje of het clipje op zijn plek houdt, irriteert wanneer ik zit. Daarom verbaast het mij dat veel shops (ik noem b.v. Quality Shop) alleen maar bretels aanbieden met beide opties, en niet alleen met leertjes, zoals de prachtige variant voor onze a.s. koning. Hebben anderen dezelfde ervaring?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #538 Gepost op: 10 april 2013 - 18:31:52
Is inderdaad ook mijn ervaring, ik heb mijn bretels dus achter laten vast stikken bij de schoenmaker. Zit een stuk comfortabeler.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #539 Gepost op: 10 april 2013 - 18:55:41
Mooie braces, Mr. Pitt en zoals ze horen; van Albert Thurston en met leertjes only. :wink:

Ik ben in het bezit van 1 uitvoering met clips (Charles Tyrwith) en de rest met leertjes only (Abert Thurston en G&H met losse leertjes plus Torino met vaste leertjes)

Beide opties op braces geeft zo'n dubbel {hybride} gevoel en is nog eens lelijk ook.  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 10 april 2013 - 18:58:50 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“