Auteur Topic: Ortigni  (3924 keer gelezen)

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Ortigni
Gepost op: 05 februari 2012 – 16:46:58
Recent in Antwerpen heb ik een paar chucka boots, met dainite zool, van het merk Ortigni gekocht. Mooie schoenen voor het winterse weer, die op het eerste gezicht zeker niet onderdoen voor Santoni. De maakwijze lijkt Goodyear te zijn.

Volgens mij betreft het hier een vrij onbekend merk. Ik heb geen topic kunnen vinden, dus vandaar dat ik deze open. Meer informatie is te vinden op de website. Daar wordt het bedrijf achter deze schoenen, Sutoris, genoemd. Ik zal verder aftrappen met wat plaatjes, te beginnen met mijn chucka boots.














Hebben mensen ervaring met dit merk? Hoe verhoudt het zich tot de meer bekende schoeisels op het forum? Deel uw mening!


Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

  • Gast
Re: Ortigni
Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2012 – 16:59:30
Waar in A'werpen heb je ze gekocht? Zien er netjes uit.

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2012 – 17:57:23
Heb een paar, bovenleer is ronduit flut te noemen en zool slijt snel.

Ik koop geen ander paar van dit merk meer.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2012 – 18:55:36
Wel benieuwd hoe het suθde van je (overigens goed uitziende) schoen zich houdt, Bootstrap. Laat het me weten als je wilt.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2012 – 19:05:43
Ik heb ook ooit een paar suede brogues via Oger gekocht. Het mooie 'nieuwe', was er wel snel vanaf, verder is het best een prima schoen. Suede houdt zich prima, en ik gebruik ze om door de regen te gaan...
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2012 – 23:06:12
Waar in A'werpen heb je ze gekocht? Zien er netjes uit.

De schoenen heb ik aangeschaft bij Saxons in de Huidevettersstraat. Erg leuke winkel met aardig personeel en een SF-waardig assortiment.

Heb een paar, bovenleer is ronduit flut te noemen en zool slijt snel.

Wel benieuwd hoe het suθde van je (overigens goed uitziende) schoen zich houdt, Bootstrap. Laat het me weten als je wilt.

De kwaliteit van het leer van het bovenwerk lijkt zo op het eerste gezicht goed. Mooi suede. Hoe het leer en de zolen zich gaan houden, moet de komende tijd blijken, maar de sneeuw van de afgelopen dagen ben ik prima en zonder glibberen doorgekomen.

Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2012 – 10:37:02
Ik heb volgens mij nog Ortigni's in de kast staan van een jaar of 6-7 oud. Die staan op de nominatie als renovatie-projectje.

Prima kwaliteit hoor, maar zeker niet vergelijkbaar met Santoni o.i.d. Maar goed, ik zie dan ook een bedrag van 195 euro op de schoenendoos staan. Tenzij je afgelopen jaren een prijs- en kwaliteitsupgrade hebben ondergaan kan je ze denk ik het beste vergelijken met Magnanni, en dat denk ik dat Ortigni kwalitatief wat beter is (op basis van n=1).
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2012 – 17:45:47
Ik heb volgens mij nog Ortigni's in de kast staan van een jaar of 6-7 oud. Die staan op de nominatie als renovatie-projectje.

Prima kwaliteit hoor, maar zeker niet vergelijkbaar met Santoni o.i.d. Maar goed, ik zie dan ook een bedrag van 195 euro op de schoenendoos staan. Tenzij je afgelopen jaren een prijs- en kwaliteitsupgrade hebben ondergaan kan je ze denk ik het beste vergelijken met Magnanni, en dat denk ik dat Ortigni kwalitatief wat beter is (op basis van n=1).

Mijn paar kostte 280 euro, maar heb ik er in de sale ook 195 voor betaald. Qua prijs dus vergelijkbaar met de Santoni 7416 chucka boots.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #8 Gepost op: 07 februari 2012 – 10:51:38
Een 7416 kost je minimaal 350 euro (zonder korting).
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #9 Gepost op: 07 februari 2012 – 10:59:53
Een 7416 kost je minimaal 350 euro (zonder korting).

Toen ik er een kocht, een jaartje terug, was het 300 euro zonder korting.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #10 Gepost op: 07 februari 2012 – 20:26:35
Ja het Santoni leer is behoorlijk duurder geworden :twisted:

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Ortigni
Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2012 – 08:53:28
Her en der is dit type Santoni toch voor veel minder te koop, nl. euro 184,50:
http://www.marjonsniedersshop.nl/santoni-halfhoge-schoenen-7416-17708.html
De meeste shops zitten tussen de euro 300,= {serenza} en euro 340,= {manwood}
Laatst bewerkt op: 08 februari 2012 – 09:10:46 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“