Auteur Topic: Meningsverschil over Canali  (8711 keer gelezen)

guest45

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:13:38
haha hoe kom je bij zo een winkel joH :shock:

 :lol:  :wink:

wel mooi idd maar geen zampa's en shouderplooien enzo

FFW

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:27:09
dat napolitaanse Oger gebrabbel word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Broek tot aan de knie zie je bij Canali ook niet. Nou ik ben er blij mee. Als ik naar de schouders van mijn Canali jasje kijk zien die er prima uit. Canali heeft wel een aparte stijl. Vrij rechte schouders. Ik zeg niet dat het beter is dn brioni of attolini. Want dat is het niet. Maar ik vind het niet minder dan de spullen die ik heb van Baldi. De pakken van Baldessarini worden door Caruso gemaakt geloof ik. Het is gewoon een andere stijl. Ik zou er geen 1000 Euro voor betalen maar dat doe ik alleen voor een attolini

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:32:09
Citaat van: "FFW"
Canali bijna volledig handgemaakt. Dit alles in eigen productie, kun je niet vergelijken met de half canvas pakken van Corneliani. Het spijt me


Dat klopt niet, ik ken de importeur van Canali en ik ben regelmatig in de Canali boutique en het is echt niet bijna volledig handgemaakt. Dat zul je die jongens ook nooit horen beweren.

Bovendien is Corneliani ook niet half canvas, ok, moet je niet voor de Trend collectie of CCorneliani gaan. Maar voor het echte Corneliani label.

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:36:41
Citaat van: "FFW"
dat napolitaanse Oger gebrabbel word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Broek tot aan de knie zie je bij Canali ook niet. Nou ik ben er blij mee. Als ik naar de schouders van mijn Canali jasje kijk zien die er prima uit. Canali heeft wel een aparte stijl. Vrij rechte schouders. Ik zeg niet dat het beter is dn brioni of attolini. Want dat is het niet. Maar ik vind het niet minder dan de spullen die ik heb van Baldi. De pakken van Baldessarini worden door Caruso gemaakt geloof ik. Het is gewoon een andere stijl. Ik zou er geen 1000 Euro voor betalen maar dat doe ik alleen voor een attolini


Dat klopt gedeeltelijk, Caruso en Baldi komen beide bij Ma.Co vandaan. Maar Baldi heeft niets met de Caruso pakken zelf te maken. Baldessarini heeft heel andere eisen dan Caruso.

FFW

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:37:21
hmmm, nou als jij het zegt. Ik heb er weinig verstand van. Ik lees alleen veel goede dingen over Canali. Dus ik vroeg me af waarom de mensen hier er zo negatief over zijn. Ik weet dat de blue label lijn van Ralph lauren door Corneliani gemaakt worden. Ik heb zelf geen ervaring met een sartoriaal gemaakte Corneliani als die bestaat. Volgens mij is Canali prijs kwalitatief een van de betere merken.

FFW

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:37:47
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "FFW"
dat napolitaanse Oger gebrabbel word ik eerlijk gezegd een beetje moe van. Broek tot aan de knie zie je bij Canali ook niet. Nou ik ben er blij mee. Als ik naar de schouders van mijn Canali jasje kijk zien die er prima uit. Canali heeft wel een aparte stijl. Vrij rechte schouders. Ik zeg niet dat het beter is dn brioni of attolini. Want dat is het niet. Maar ik vind het niet minder dan de spullen die ik heb van Baldi. De pakken van Baldessarini worden door Caruso gemaakt geloof ik. Het is gewoon een andere stijl. Ik zou er geen 1000 Euro voor betalen maar dat doe ik alleen voor een attolini


Dat klopt gedeeltelijk, Caruso en Baldi komen beide bij Ma.Co vandaan. Maar Baldi heeft niets met de Caruso pakken zelf te maken. Baldessarini heeft heel andere eisen dan Caruso.


Wat is het verschil?

FFW

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:38:11
Behalve dat Baldi duurder is

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:42:24
Ik ben gematigd positief over het merk. Het is op zich een goed zakenpak. In Amerika hét zakenpak zelfs. Het is alleen niet zo dat het zich qua afwerking kan laten vergelijken met Brioni, Borrelli of Kiton. Maar goed, die merken zijn ook twee tot drie keer zo duur dus daar betaal je voor.

Ik vind Canali gewoon een leuke sportieve collectie hebben vaak, maar de hemden zijn gewoon véél te duur en de pakken zijn wel mooi, maar niet heel speciaal. Ik heb een Canali pak bijv, zonder werkende knoopsgaten op de mouwen. Vind het geen zonde, maar bij Corneliani kan het wel.

Kijk eens in Haarlem bij de Oger outlet, hangen zat Canvas Corneliani's. Zoals al eerder gezegd, Corneliani heeft 3 lijnen, CCorneliani, Trend en Corneliani. Corneliani is sartoriaal vervaardigd en is qua prijs vergelijkbaar met Canali.

Canali heeft overigens ook Canali sport en Canali Exclusive.

Corneliani is een van de best verkrijgbare canvaspakken. In ieder geval een van de eersten om het groots aan te pakken.

guest45

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:44:11
oud canali pak dan neem ik aan

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:44:42
Citaat van: "FFW"
Behalve dat Baldi duurder is


Ik ken Baldessarini niet heel goed, heb er 1 of 2 pakken van gepast en ze zijn niets voor mij. Maar er zit meer 'vorm' in bij Caruso. Caruso volgt het (lees: mijn) lichaam wat beter dan Baldi. Is dus vooral snit, verder heb ik bij Baldi niet zo opgelet. Er zit bij Caruso ook een zachtere schouder in, oftewel minder schoudervulling en een andere schouderinzet

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2005 – 21:45:18
Citaat van: "Chris"
oud canali pak dan neem ik aan


Nee hoor, gewoon een Canali uit de 'sportieve' collectie. katoenen pak van 900e.

guest45

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2005 – 22:17:02
vreemd alle canali's die ik gezien hebin de winkel hebben open knoopsgaten...mijn jasje ook.
aangezien ik het maar matig vind de knopen open te dragen vind ik werkende knoopsgaten op de mouwen een beetje nutteloos eik

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #27 Gepost op: 25 mei 2005 – 22:17:40
Citaat van: "Chris"
vreemd alle canali's die ik gezien hebin de winkel hebben open knoopsgaten...mijn jasje ook.
aangezien ik het maar matig vind de knopen open te dragen vind ik werkende knoopsgaten op de mouwen een beetje nutteloos eik


Dan hebben ze waarschijnlijk alleen de exclusive lijn ingekocht. Dat kan ook he.

FFW

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #28 Gepost op: 25 mei 2005 – 22:18:12
vind ik ook wel gek, je kunt dan niks meer aan de lengte van je mouwen laten doen. DAt is weer het nadeel

Huey

  • Gast
Meningsverschil over Canali
Reactie #29 Gepost op: 25 mei 2005 – 22:18:45
Citaat van: "FFW"
vind ik ook wel gek, je kunt dan niks meer aan de lengte van je mouwen laten doen. DAt is weer het nadeel


Daarom is RTW vaak niet uitgevoerd met werkende knoopsgaten.