Auteur Topic: Septième Largeur  (5094 keer gelezen)

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Septième Largeur
Gepost op: 12 januari 2012 – 22:33:46
Hebben af en toe nog leuke schoenen en voor slechts 50 euro patineren ze je schoenen in de door jou gewenste kleur.




















De laatste zouden overigens binnen enkele dagen in de brievenbus moeten zitten.

Prijscategorie: €200-€350

http://www.septiemelargeur.fr

Amadeus

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.442
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2012 – 23:01:37
Zitten zeker leuke schoenen tussen en de prijs lijkt redelijk. Althans zo op het eerste gezicht.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2012 – 08:51:50
Dit merk is toch een afgeleide van Markowsky?
Een enkele ziet er wel leuk uit, maar het is vergelijkbaar met Loding en Finsbury heb ik begrepen en dan is het wel waar voor het geld maar niet de beste kwaliteit in nogal stug leder.
Zowel mijn Loding als Enzo Bonafe heb ik vooral om deze reden, maar ook vanwege de voor mijn voeten onwennige leest, weer van de hand gedaan.
Ben benieuwd naar de ervaringen met dit merk, het laatste model hebben we onlangs volgens mij voorbij zien komen door dr.Funkenstein maar dan van Enzo Bonafe.
Laatst bewerkt op: 13 januari 2012 – 09:50:27 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2012 – 09:11:48
... en dan is het wel waar voor het geld maar niet de beste kwaliteit in nogal stug leder.

Ik ben er inmiddels wel achter dat stug leer helemaal geen negatieve eigenschap hoeft te zijn, als de leest maar goed bij je voet past. In dat geval kan het zelfs een voordeel zijn, door goede ondersteuning te bieden op de plaatsen waar je dat wil. Stug leer lijkt mij ook slijtvaster dan soepel leer, maar ik heb nog nooit een schoen echt versleten dus dat is slechts een gevoel.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2012 – 09:21:45
Voor mijn voeten is stug wel een lastig aspect omdat de schoen minder goed/snel naar de voet gaat staan en een soms zelfs pijnlijke inlooptijd vraagt en daar heb ik een hekel aan.
Je hebt echter wel gelijk als het gaat dat vooral de leest doorslaggevend is voor het comfort en de beste pasvorm.
Het soepele leer van bv. de John Lobb prestige lijn gaat niet minder lang mee dan het wat minder soepele leer van de normale lijn, maar draagt echter wel veel comfortabeler.
Qua levensduur heb ik eveens nog geen ervaring omdat ik nog geen enkele van mijn schoenen 'opgelopen' heb, dus kan ik niet aangeven of stugger leer langer mee gaat.
Laatst bewerkt op: 13 januari 2012 – 09:49:52 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2012 – 09:30:32
Het is inderdaad een afgeleide van "Markowski", namelijk de betere versie ervan.
De schoenen zijn goodyear welted of norwegian welted en het leer van mijn eerder aangeschafte boots vond ik heel soepel!
De bevelled waist ziet er ook goed uit:

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2012 – 09:54:02
Ziet er veelbelovend uit en dat voor genoemd bedrag!
Welke boot heb je reeds in jouw bezit, wat zijn de ervaringen en waar zijn ze mee te vergelijken?

Nu zelfs 30% korting op diverse modellen in de sale:
http://www.septiemelargeur.fr/homme/boots-bottines-sr-fr.html
Laatst bewerkt op: 13 januari 2012 – 10:26:48 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2012 – 10:38:29
Ik heb de bruine balmoral boot in mijn bezit. De zwart/grijze zouden vandaag of morgen moeten toekomen denk ik.
Ik heb de bruine nog geen maand, dus heel veel bevindingen ivm kwaliteit kan ik niet posten.
Heb ook nooit echte kwaliteitsschoenen à la C&J, Vass, John Lobb, GG, etc. gehad dus vergelijkingen maken is ook niet mogelijk.
Anders bestel je ze gewoon en indien ze niet aan je kwaliteitseisen voldoen stuur je ze terug en krijg je je geld teruggestort.

Op hun site staan al hun leesten ook mooi beschreven.

Shine

  • Gebruiker
  • Berichten: 204
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2012 – 11:58:20
Zelf was ik al een tijdje op zoek naar een longwing, vandaar dat ik de Pianiste heb gekocht.

Moest ze wel eerst inlopen iets wat ik met bijvoorbeeld C&J niet heb, na het inlopen vind ik het een fijne schoen heb ze nu ongeveer een maand.
Wel moet ik er nog een stel schoenspanners voor aanschaffen. Mijn kleding/schoen collectie is sinds ik stijlforum heb ontdekt aardig gegroeid, ik loop wat achter met de aanschaf van nuttige accessoires zoals schoenspanners, goede kledinghaken enz.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #9 Gepost op: 17 april 2012 – 22:20:25
Ik heb de bruine balmoral boot in mijn bezit. De zwart/grijze zouden vandaag of morgen moeten toekomen denk ik.
Ik heb de bruine nog geen maand, dus heel veel bevindingen ivm kwaliteit kan ik niet posten.

Niet lang geleden hoorde ik van het bestaan van dit schoenenmerk. Ik heb dus ook even op de site gekeken en er ziet er over het algemeen best aardig uit. Ik ben dus wel benieuwd naar je ervaringen nu, na zo'n 4 maanden.
Ik weet niet welke schoenen je nog meer in je bezit hebt, en of je hier misschien een vergelijk mee kan maken?
You can buy clothes, but you can't buy style

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #10 Gepost op: 17 april 2012 – 22:34:31
Ik heb ze ook. De kwaliteit is naar mijn mening een stapje onder C&J benchgrade. De zool is duidelijk steviger en (veel) mooier afgewerkt, maar de 'upper' is naar mijn mening van een (iets) mindere kwaliteit en ook (iets) minder mooi afgewerkt dan C&J. Goede kwaliteit voor de prijs, maar die prijs is dan ook relatief laag.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2012 – 22:39:10
Kijk, dat is interessant om te horen!
Waar heb jij ze gekocht? In Parijs of online?
You can buy clothes, but you can't buy style

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2012 – 22:52:49
In Parijs, wel een jaar of 2-3 geleden, toen dit soort schoenen nog onder Markowski viel. Heb er in het betreffende topic ook eens over gepost.

Suprageex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.314
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #13 Gepost op: 04 mei 2012 – 23:11:01

Camouflage patina  :mrgreen:

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Septième Largeur
Reactie #14 Gepost op: 04 mei 2012 – 23:17:52
Heeeel erg gaaf. Had ook gelijk in het Lapo of Pitti-topic gekund...