Verder betekent 100% katoen niet per se te weinig stretch. Je moet gewoon naar betere (lees: Italiaanse en Franse) merken kijken. Zoek naar fil d'écosse, filo scozia of cotton lisle (gemerceriseerd).
Maar 100% katoen kan toch niet veel stretch hebben? Het is toch de elastaan (en eventueel polyamide) in de samenstelling van sokken die ze rekbaar maakt?
Weet je wat eigenlijk de beste sokken zijn die ik ooit gehad heb.. Westbury sokken uit de C&A door mijn moeder destijds gekocht. Normaal maakt C&A goedkope rommel maar met die Westbury lijn wilden ze hun image opkrikken en die sokken zitten echt wel goed en vilten niet. Die zijn 98% katoen 2% elastaan. Ik vermoed dat niemand op dit forum die sokken kent maar ideaal zou ik van dat model sokken een fijnere (dus gemerceriseerde) versie willen die dus frisser aanvoelt bij warm weer.
Heb mij soms afgevraagd wie die Westbury sokken maakte voor C&A.. zou wel een groter merk kunnen zijn die dat dan voor goedkoop aan C&A leveren.
Heb er geen enkel probleem mee duurdere sokken te kopen als ze maar echt beter zijn en dat is Falke dus niet.. geen enkel Falke model dat ik ooit probeerde zat goed.. ik vind vooral ook de schacht iets te lang.. misschien dat ik dus eerder "sokken" dan "kousen" zoek als jullie begrijpen wat ik bedoel.