Auteur Topic: Sokken en kousen  (680634 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2340 Gepost op: 06 juni 2014 - 19:19:59
Ik zal maar niet vragen hoe jij daar op komt.  :mrgreen:

jij vroeg mij laatst om een passend forum voor jou te zoeken; bij deze :mrgreen:
Quotidie potest esse ultimo die

Peter01

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2341 Gepost op: 26 augustus 2014 - 22:38:54
Bestaan er soms alternatieven voor de Falke Tiago die meer stretch hebben.. ook de schacht vind ik iets te lang.. ze zitten gewoon niet lekker.. heb ook Family gehad van Falke en die zaten ook niet goed.. misschien dat ik niet hou van "kousen" en eerder "sokken" zoek (wel niet van die zeer lage sneaker gevallen).

mijn probleem is vooral dat ik met de meeste sokken die wel lekker zitten vlug te warm krijg aan mijn voeten..

concreet ben ik dus op zoek naar fijne (gemerceriseerde) zomersokken met liefst veel stretch (elastaan) in..

ze hoeven zelfs niet gemerceriseerd te zijn.. zolang ze maar niet vlug gaan peelen zoals de meeste sokken..

als kan eventueel ook in zeer lichte kleuren zoals lichtgrijs en zelfs wit..

kan iemand helpen (links)? Alvast hartelijk bedankt.  :)

PS. geeft polyamide (nylon) ook extra stretch aan kousen of maakt ze dat vooral warmer dus meer risico verhitting voeten?
Laatst bewerkt op: 26 augustus 2014 - 22:48:11 door Peter01

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2342 Gepost op: 26 augustus 2014 - 22:45:32
Falke AirPort?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Peter01

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2343 Gepost op: 26 augustus 2014 - 22:51:46
Falke AirPort?

Die zijn met wol dus zal zeker niet zo fris zijn als Tiago.. heb het ook wat gehad met de pasvorm van Falke.. heb veel goedkopere sokken zoals die van Esprit die veel beter zitten maar krijg dus vlug veel te warm vandaar mijn vraag hierboven.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2344 Gepost op: 26 augustus 2014 - 23:06:03
Probeer de katoenen kousen van manneninstijl.nl eens. Denk dat die je wel zullen bevallen.

Peter01

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2345 Gepost op: 26 augustus 2014 - 23:22:40
Probeer de katoenen kousen van manneninstijl.nl eens. Denk dat die je wel zullen bevallen.

Dank voor je reply. Ze zien er mooi uit maar zijn blijkbaar allemaal 100% katoen terwijl ik juist lichte (gemerceriseerde) met meer stretch dan de Tiago's zoek.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2346 Gepost op: 26 augustus 2014 - 23:24:11
Hoezo persé merceriseren? Dat is puur om het katoen zachter te maken en heeft niets met warmte te maken...
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2347 Gepost op: 26 augustus 2014 - 23:47:45
Wol (merino) is koeler dan katoen in mijn ervaring.

Sent from my iPhone using Tapatalk
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2348 Gepost op: 27 augustus 2014 - 09:18:17
Doe jezelf een groot plezier en vergeet Falke, helemaal en voor altijd. Als iemand hiertegen protesteert: niet luisteren. Als iemand over Viccel begint: niet luisteren. Als Leone over zijden kousen van Brioni begint: niet luisteren. Er zijn op dit forum maar weinig mensen die je serieus kunt nemen als het over sokken gaat (uit mijn hoofd noem ik, naast mezelf natuurlijk, Avvocato, Mikey Fuoco en C&A (altijd twee handen op één buik), marcos en Desiderata).

Verder betekent 100% katoen niet per se te weinig stretch. Je moet gewoon naar betere (lees: Italiaanse en Franse) merken kijken. Zoek naar fil d'écosse, filo scozia of cotton lisle (gemerceriseerd).

Sozzi via Manneninstijl.nl schijnt goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Verder bijv. Gallo, Bresciani, Gammarelli etc. via http://www.meschaussettesrouges.com/en/
en http://www.sockalia.be/chaussettes-en-ligne/en/2-cotton-lisle-socks. Marcoliani schijnt ook goed te zijn maar wederom zelf geen ervaring mee. Pantherella viel me uiteindelijk toch tegen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2349 Gepost op: 27 augustus 2014 - 09:32:27
Ik kan onze enige echte held 'op sokken' van het forum toch niet gaan tegenspreken?  ;)

Op kousenvoetjes toch even wat relativering op bovenstaande reply: echt koele kousen/sokken zijn voor mij zijden kousen (Brioni en/of Zimmerli voldoen mij uitstekend) Als zeer goed alternatief kan ik de fil d'ecosse kousen van Hermes aanbevelen.

In een andere prijsklasse zullen diverse (al dan niet gemerceriseerd) Franse en Italiaanse merken ongetwijfeld ook voldoen; Velponi geeft regelmatig aan in bovenstaand stukje dat hij er geen persoonlijke ervaring met diverse genoemde merken heeft en ik weet niet of hij dit wel heeft met zijden kousen/sokken.

Zou inderdaad om Falke of Pantherella heen lopen voor de betere kous/sok.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2350 Gepost op: 27 augustus 2014 - 09:34:51
Als je de tekst hierboven te lang vindt, kan je ook gewoon op manneninstijl.nl kijken voor Sozzi's. Meer heb je niet nodig. O:-)

Lol@tweehandenopeenbuik.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2351 Gepost op: 27 augustus 2014 - 09:42:19
Wat is er mis met Falke dan ? Ik ken ze voornamelijk van de hardloopsokken, maar heb er ook een paar kousen van. Bevalt tot nu toe prima.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2352 Gepost op: 27 augustus 2014 - 12:27:14
Als je de tekst hierboven te lang vindt, kan je ook gewoon op manneninstijl.nl kijken voor Sozzi's. Meer heb je niet nodig. O:-)

Lol@tweehandenopeenbuik.

Dat kun je zeker doen MF, de tekst is tenslotte slechts bedoeld meer te weten te komen over het onderwerp en de materialen; maar wie zit daar nu op te wachten?  :-^

Wat is er mis met Falke dan ? Ik ken ze voornamelijk van de hardloopsokken, maar heb er ook een paar kousen van. Bevalt tot nu toe prima.

Als hardloopsokken is er niets mis mee, maar voor het beter/mooier/comfortabeler werk moet je toch wel wat verder kijken dan Falke; gewoon een keer aan doen en je kent/weet het verschil.  ;D
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Cicero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2353 Gepost op: 27 augustus 2014 - 13:09:47
Na jarenlang zweven tussen allerlei verschillende sokken-/kousenmerken waaronder Falke en Pantherella, maar ook Charles Tyrwhitt, Suit Supply etc , ben ik uiteindelijk bij Doré Doré 'geland'. De fil d'ecosse kousen zijn wat mij betreft de beste (meest duurzaam, comfortabel en zien er goed uit) die ik ben tegengekomen.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #2354 Gepost op: 27 augustus 2014 - 14:10:51
Na jarenlang zweven tussen allerlei verschillende sokken-/kousenmerken waaronder Falke en Pantherella, maar ook Charles Tyrwhitt, Suit Supply etc , ben ik uiteindelijk bij Doré Doré 'geland'. De fil d'ecosse kousen zijn wat mij betreft de beste (meest duurzaam, comfortabel en zien er goed uit) die ik ben tegengekomen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit E18 voor een paar sokken ga betalen...
If you believe in telekinetics, please raise my hand.