Auteur Topic: Onderhoud van het pak  (94203 keer gelezen)

Guabello

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #90 Gepost op: 07 december 2006 - 19:08:46
Ben weer wijzer geworden van jullie reacties. Dank

Heeft er nog iemand een tip voor een goede kledingborstel?
Kan het kwaad om meerdere kostuums in een kledinghoes te hangen en vereist pantalon meer verzorging dan het jasje?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Onderhoud] Kostuum
Reactie #91 Gepost op: 07 december 2006 - 20:10:43
Citaat van: "Don"
4. Draag je het pak toch vaker dan 'verantwoord', overweeg dan de aanschaf van een extra broek onder hetzelfde jasje.

Oftewel de "Dutch Construction", wat geen reclame voor Nederland is ;)

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 07 december 2006 - 20:14:54
Citaat van: "Fastcruiser"
4. Draag je het pak toch vaker dan 'verantwoord', overweeg dan de aanschaf van een extra broek onder hetzelfde jasje.

Achh als het makkelijker/nodig is... :roll:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Napoleon

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 07 december 2006 - 20:15:51
Citaat van: "Fastcruiser"

ik ben er ook niet kapot van, maar als ik straks 3 nieuwe jasjes in mn kast heb hangen met 3 versleten broeken ga ik daar toch wel wat aan doen...

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 07 december 2006 - 20:18:49
Citaat van: "Napoleon"
ik ben er ook niet kapot van, maar als ik straks 3 nieuwe jasjes in mn kast heb hangen met 3 versleten broeken ga ik daar toch wel wat aan doen...

Hoezo zouden je jasjes nieuw blijven? Ik draag zelden m'n broeken zonder de bijbehorende jasjes. Ook op de werkplek (bureau).

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #95 Gepost op: 07 december 2006 - 20:29:53
Ik denk ook dat ik mijn jasje 10% aan heb van de tijd dat ik een pak draag: van huis naar werk en terug en als ik bij een klant ben. Voor de rest hangt ie aan de kapstok. Ik heb ook een kast met 100% perfecte jasjes met lelijke broeken. Lijkt me trouwens weinig prettig werken met een jasje aan.

Marcel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #96 Gepost op: 07 december 2006 - 21:11:46
Citaat van: "Guabello"
Heeft er nog iemand een tip voor een goede kledingborstel?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. War moet een kledingborstel aan voldoen? Bepaald type haar?
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Onderhoud van het pak
Reactie #97 Gepost op: 07 december 2006 - 21:23:16
De borstels van Kent zijn aan te raden. O.a. te verkrijgen bij Manufactum. Directe link.

Hier een soortgelijk topic over onderhoud van pakken:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=74
Fashion can be bought. Style one must possess.

Guabello

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #98 Gepost op: 07 december 2006 - 23:04:19
Citaat van: "Nexus"
De borstels van Kent zijn aan te raden. O.a. te verkrijgen bij Manufactum. Directe link.

Hier een soortgelijk topic over onderhoud van pakken:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=74

Ow.. Had zelf al in de search gezocht naar topic over dit onderwerp, maar had niks kunnen vinden (??) Sorry dus eigenlijk voor 'dubbel' topic..
Ga gelijk even kijken voor een borstel.
Heb je inmiddels ook al meer nieuws over goede stomerij (liefts in buurt van Den Haag)
Ciao

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Onderhoud van het pak
Reactie #99 Gepost op: 07 december 2006 - 23:15:41
Welk haartype is te prefereren voor kledingborstels?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #100 Gepost op: 12 december 2006 - 13:32:42
volg het topic ook met interesse, zo'n borstel gaat op m'n verlanglijstje voor Kerst ;)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #101 Gepost op: 12 december 2006 - 14:15:00
Zijn die fluweelachtige borstels ook aan te raden? Of wordt het toch 50e voor zo'n manufactum borstel?
e do not make mistakes. We have happy accidents.

dutchcourage

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #102 Gepost op: 12 december 2006 - 14:20:15
Citaat
De borstels van Kent zijn aan te raden

Ik heb zelf ook zo'n borstel van Kent met aan 2 kanten haren. Is een prima borstel en heel wat beter dan zo'n 'klassieke' borstel van wit plastic met rood.  :?

Heeft iemand wellicht nog een tip over een handige techniek tav het borstelen? Ik hang nu mijn jasje over het hangertje en borstel hem op die manier, mijn broek borstel ik terwijl ik die nog aan heb.
Dat vind ik makkelijker dan de broek op een hanger te doen. Maar wellicht kan het nog beter, gemakkelijker, sneller?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #103 Gepost op: 16 december 2006 - 10:39:05
Citaat van: "dutchcourage"
Heeft iemand wellicht nog een tip over een handige techniek tav het borstelen? Ik hang nu mijn jasje over het hangertje en borstel hem op die manier, mijn broek borstel ik terwijl ik die nog aan heb.
Dat vind ik makkelijker dan de broek op een hanger te doen. Maar wellicht kan het nog beter, gemakkelijker, sneller?

De Londense verkoper van mijn Kent-borstel gaf me het advies om zoveel mogelijk te borstelen terwijl je het kledingstuk aan hebt. Dit bij de broek van je pak, je mouwen, de voorpanden v/h jasje en de bovenkant van de schouders. Om het rugpand te borstelen moet je het jasje uittrekken of het iemand anders laten doen. Klinkt leuk, maar ik vind het zelf onpraktisch en borstel mijn jasje ook gewoon op de hanger.

Maak geen lange strijkende beweging over de stof maar gebruik de borstel als een soort mattenklopper: korte, ferme klopjes waarbij je je pols draait. En dat na iedere keer dragen, zo krijgt het vuil geen kans zich in de stof te nestelen.

dutchcourage

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #104 Gepost op: 17 december 2006 - 12:54:38
Citaat
Maak geen lange strijkende beweging over de stof maar gebruik de borstel als een soort mattenklopper: korte, ferme klopjes waarbij je je pols draait.

Goeie tip, tnx!  :P
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”