Auteur Topic: Onderhoud van het pak  (94220 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #165 Gepost op: 26 juli 2008 - 17:39:18
Citaat van: "foto010101"
Ik heb drie katoenen kledinghoezen besteld. De standaard kledinghoezen laten kleding nl. niet ademen.

Kledinghoezen

Ik gebruik ze zelf amper, maar bedankt voor het zoekwerk, Foto.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Onderhoud van het pak
Reactie #166 Gepost op: 22 februari 2009 - 17:20:11
Na het dragen hang ik mijn pakken om een dressboy, pas na een nachtje of wat terug de kast in. De truc in de douche doe ik ook vaak, werkt behoorlijk goed.

Een aantal keer per jaar doe ik net iets extra's om mijn pakken te onderhouden. Eerst borstel ik alles goed af en hang ik de broeken aan een knijphangertje. Daarna blaas ik met lauwe stoom (klein stoomapparaatje) nauwkeurig over de broeken en jasjes. Vervolgens borstel ik alles nog een keer af en laat ik alles een paar uur rusten op de hangers voordat het weer de kast in gaat.

Vlekjes verdwijnen en de meeste kreukels ook. Alleen de grote kreukels (bij het kruis enz) blijf je zien, al zijn ook die afgenomen.
Style is never out of fashion

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 23 februari 2009 - 14:34:17
Ik lees hier dat veel van jullie je pak in de douche hangen om te laten stomen, maar ik lees net op de volgende website dat dat niet erg bevorderlijk is voor de vorm van je pak.

http://tuttofattoamano.blogspot.com/2008/11/vital-importance-of-pressing.html

Even een citaat:

Citaat
First of all, NEVER use a steamer on a suit, and never hang your suit in a steamy bathroom. This bears repeating. NEVER use a steamer on a suit, and never hang your suit in a steamy bathroom.

:wink:

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 23 februari 2009 - 20:27:50
Dag Niek, dank voor je post. Zojuist heb ik het stuk nogmaals gelezen. Achteraf klinkt het wel logisch. Door stoom en vocht kan de voering van het jasje uit "balans" raken enz. Echter, voor broeken zie ik geen probleem, aangezien daar geen voering in zit.

Wel moet ik zeggen dat de voorgeschreven methode om zelf je pakken te persen in plaats van stomen er erg ingewikkeld uit lijkt te zien.

Bovendien vrees ik dat je met het strijkijzer nog meer schade aan het binnenwerk van je jasje zou kunnen aanbrengen als je onervaren bent.

Zijn jullie bekend met deze manier van persen?
Style is never out of fashion

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 20 juli 2010 - 09:25:48
Gezien de temperaturen buiten is een linnen pak heerlijk deze dagen. Helaas heeft linnen de neiging om enigszins te kreukelen. Op zich niet zo heel erg, behalve op de rug vind ik het storend (kreukels van het zitten).

Kan een linnen jasje gewoon gestreken worden (van de binnenzijde uit)? Het rugpand van het jasje is ongevoerd.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 20 juli 2010 - 09:30:35
Kan een linnen jasje gewoon gestreken worden (van de binnenzijde uit)? Het rugpand van het jasje is ongevoerd.
Ja. Althans, dat doe ik al jaren en vooralsnog geen klachten. Ik gooi zelfs de bijbehorende linnen broek gewoon in de wasmachine, ook hier nog geen problemen mee gehad.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 10 mei 2013 - 15:04:44
Altijd een mooie dag in het jaar als de winterpakjes eindelijk naar de stomerij kunnen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 10 mei 2013 - 15:23:57
Jij doet niet aan risicospreiding.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 12 mei 2013 - 09:58:32
Jij doet niet aan risicospreiding.
Ik ben al eens wat kwijt geraakt bij de stomerij. Ik heb nu 1 pak zonder broek, en ruzie met de Stomerij. En hun kleine lettertjes zeggen dat ze nergens voor verantwoordelijk zijn.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 12 mei 2013 - 10:18:25
En wie zou dat in dit geval dan wel zijn? Ik zou daar wel mee naar de rechter durven.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

danielce96

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #175 Gepost op: 05 november 2015 - 12:32:54
Ik plaats de vraag even hier omdat ik na kort zoeken niet een beter topic ervoor kan vinden:

Bij een van mijn pakken zit er een draadje los onder de knoop, waar ik mij aan erger, wat ik nu doe is meerdere keren per dag het draadje om de knoop heen draaien zodat ik er tijdelijk van af ben, maar dit is geen goede oplossing; wat kan ik het beste doen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #176 Gepost op: 05 november 2015 - 12:50:06
Tja, dat is een lastige kwestie.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #177 Gepost op: 05 november 2015 - 13:16:27
: )

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #178 Gepost op: 05 november 2015 - 13:19:24
Inderdaad lastig, hoe lang is het draadje ongeveer? moet je hem vaak om de knoop draaien ?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onderhoud van het pak
Reactie #179 Gepost op: 05 november 2015 - 13:20:35