Auteur Topic: Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek  (17620 keer gelezen)

guest45

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Gepost op: 22 mei 2005 – 23:15:22
in het voorige topic bemerkte ik een afkeer tegen de woorden pantalon en colbert...kan iemand dat onderbouwen?

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:16:53
colbert en pantalon hebben misschien een verkeerd imago...jasje klinkt sowieso al vlotter..

FFW

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:19:37
Nou, ik vind het vervelend dat er een beeld van iets wordt geschapen waardoor het meestal mooier klint dan het is. In het engels heet het geloof ik sportjacket. Dat vind ik dus wel weer aardig. Net als in restaurants waar ze dan gaan vertellen hoe heerlijk het gerecht is wat ze op gaan dienen: Lekkere groentetjesjesjes, met een lekker wijntjejejeje. Dat maak ik zelf nog wel uit.
Dat heb ik dus ook met die woordjes, laten we het gewoon Nederlands houden. Nederlands is al zo moeilijk, het "hun hebben" virus lijkt bijna iedereen te besmetten. Dus laten we gewoon terug gaan naar de basics en alles zo simpel mogelijk houden.
Eenvoud is de kunst van het ware

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:21:22
Citaat van: "FFW"
Nou, ik vind het vervelend dat er een beeld van iets wordt geschapen waardoor het meestal mooier klint dan het is. In het engels heet het geloof ik sportjacket. Dat vind ik dus wel weer aardig. Net als in restaurants waar ze dan gaan vertellen hoe heerlijk het gerecht is wat ze op gaan dienen: Lekkere groentetjesjesjes, met een lekker wijntjejejeje. Dat maak ik zelf nog wel uit.
Dat heb ik dus ook met die woordjes, laten we het gewoon Nederlands houden. Nederlands is al zo moeilijk, het "hun hebben" virus lijkt bijna iedereen te besmetten. Dus laten we gewoon terug gaan naar de basics en alles zo simpel mogelijk houden.
Eenvoud is de kunst van het ware

ik vind jasje en broek eenvoudiger klinken, dat bedoel je dan ook  :?:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

guest45

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:22:40
Citaat van: "ruby tuesday"
colbert en pantalon hebben misschien een verkeerd imago...jasje klinkt sowieso al vlotter..


mij is ook opgevallen dat vooral "burgerlijke" mensen die zelf niet weten wie colbert en pantalone waren) spreken van pantalon en colbert. dit neemt niet weg dat deze 2 individu's staan voor het soort broek en het soort jasje dat zij droegen.

zelf noem ik die typen broeken en jasjes dan wel weer pantalon en colbert

guest45

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:24:05
Citaat van: "FFW"

Eenvoud is de kunst van het ware


Stille einfalt und edele Groesse

die bedoel je toch?

FFW

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2005 – 23:24:08
Ja, De beste boeken vind ik de boeken die iedereen kan lezen wat betreft taal gebruik maar die niet bij iedereen een diepe indruk achter laten. Zo vind ik het ook met kleren.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2005 – 08:28:23
zit allemaal in het rijtje: pak - kostuum, ijskasten - koelkasten, enz. Ben ook opgegroeid met de indoctrinatie ;) dat de 'varianten' (dus colbert, pantalon, koelkast) burgerlijk zijn. Maar denk achteraf dat het veel burgerlijker is wanneer je op je 11e mensen van 40 aan het verbeteren bent... :P Betekent niet dat ik die termen nu wel gebruik; ik heb met colbert en pantalon inderdaad een beetje het idee dat FFW heeft (hebben wij wel vaker :wink: ), klinkt zo quasi interessant al zal dat absoluut niet de bedoeling van de gebruiker zijn.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2005 – 09:06:34
Citaat van: "FFW"
Nou, ik vind het vervelend dat er een beeld van iets wordt geschapen waardoor het meestal mooier klint dan het is. In het engels heet het geloof ik sportjacket. Dat vind ik dus wel weer aardig. Net als in restaurants waar ze dan gaan vertellen hoe heerlijk het gerecht is wat ze op gaan dienen: Lekkere groentetjesjesjes, met een lekker wijntjejejeje. Dat maak ik zelf nog wel uit.
Dat heb ik dus ook met die woordjes, laten we het gewoon Nederlands houden. Nederlands is al zo moeilijk, het "hun hebben" virus lijkt bijna iedereen te besmetten. Dus laten we gewoon terug gaan naar de basics en alles zo simpel mogelijk houden.
Eenvoud is de kunst van het ware

Mooi gezegd, FFW :!:
Fashion can be bought. Style one must possess.

FFW

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2005 – 09:26:49
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "FFW"

Eenvoud is de kunst van het ware


Stille einfalt und edele Groesse

die bedoel je toch?


Hmmm, ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat bedoel. Het klinkt wel heel mooi dus het zal wel waar zijn. Duits is een mooie taal.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2005 – 09:31:46
Citaat van: "FFW"
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "FFW"

Eenvoud is de kunst van het ware


Stille einfalt und edele Groesse

die bedoel je toch?


Hmmm, ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat bedoel. Het klinkt wel heel mooi dus het zal wel waar zijn. Duits is een mooie taal.

In der Beschrδnkung zeigt sich erst der Meister.
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2005 – 09:55:20
Citaat van: "FFW"
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "FFW"

Eenvoud is de kunst van het ware


Stille einfalt und edele Groesse

die bedoel je toch?


Hmmm, ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat bedoel. Het klinkt wel heel mooi dus het zal wel waar zijn. Duits is een mooie taal.


dat zei "damn hoe heet die ook al weer" over de romeinen....duitse archeoloog die het zo mooi vond al die witmarmeren beelden. Geen poeha, less is more

(hij sloeg de plak alleen finaal mis omdat de romeinen hun beelden wel beschilderden...de verf is alleen van de beelden afgewassen in de loop van tijd) :lol:

HotFudge

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2005 – 00:01:57
leer maar jasje aan Chris  :wink:

guest45

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2005 – 08:46:10
vroegaah zei ik altijd jasje....nu hangt het van het jasje af of het jasje of colbert is

FFW

  • Gast
Colbert vs Jasje...Pantalon vs Broek
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2005 – 08:53:49
Colbert geniet mijn voorkeur