Auteur Topic: Edward Green  (426632 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1230 Gepost op: 27 maart 2014 - 11:43:30
Oxford van het jaar, over een paar jaar. : ) Heel mooi, en vast nog veel mooier als ze zijn ingeleefd.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1231 Gepost op: 27 maart 2014 - 16:23:03
Mooie schoenen inderdaad, lekkere prijs ook. Ik zou juist wel overwegen om Chrisje te doen, in ieder geval met iemand als Chris overleggen. Hij is zo al heel mooi, das duidelijk, maar misschien kan ie net dat beetje extra leven krijgen.

EG is ook een van de merken die ik recent ontdekt heb met mooie schoenen in de collectie. Door deze aankoop van jouw begint het weer te borrelen terwijl ik heb voorgenomen even niets nieuws te kopen aan schoenen :)

Wat formeel betreft, een mooi zwarte Oxford blijft voor mij prio houden.

Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1232 Gepost op: 27 maart 2014 - 16:32:49
Zou er even een Chrisje mee doen. :)
live and let die

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1233 Gepost op: 27 maart 2014 - 17:31:47
belachelijk weinig geld voor zo'n belachelijk mooie schoen...
Is je retour UK ineens meebetaald  ;)

Mr. Pitt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1234 Gepost op: 27 maart 2014 - 23:19:16
Retour UK was niet nodig. Ik woon voor een jaar in Engeland, zo'n 20 minuten van Northampton, dus ik kon nog bijna uitslapen om 8.30 bij de sale te zijn. Alhoewel er toen toch al een rij van een man of dertig stond.

@mickey fuoco. De schoenen zijn wel iets donkerder dan op de foto, wat mij betreft precies de juiste tint donkerbruin. Ben een tijdje wat minder actief geweest op het forum, vandaar; wat is een 'Chrisje'?

@Dieter: eerlijk gezegd overwoog ik de afgelopen tijd om eens langs te gaan bij Gaziano&Girling, ook heel dichtbij voor mij (Kettering). Ik zou graag hun schoenen eens uitproberen, zeker omdat het ongeveer dezelfde prijsklasse als EG is, en zij ook heel mooie modellen hebben. Verder past de EG leest 82 mij wel redelijk goed, maar is ook niet helemaal perfect, vooral in de toebox iets krap. De EG leest 888 vindt ik daarentegen iets te puntig. Vandaar zou ik graag de G&G MH71 leest eens uitproberen, maar ik ben nog nooit een factory sale van hen tegengekomen, dus 295 pond tegen ruim 900 pond was voor mij een keuze die nu niet al te moeilijk was. Zeker omdat ik weet dat ik wat schoenen betreft eigenlijk al ruim voorzien ben, en de investering meer nodig is in de pakken en shirts.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1235 Gepost op: 27 maart 2014 - 23:59:08
Erg mooi!!

Als ze de Chelsea op 82 leest nog in UK 7 hebben houd ik me aanbevolen, kleur maakt dan niet uit  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 28 maart 2014 - 00:06:51 door Tobias

guest45

• Gast
Edward Green
Reactie #1236 Gepost op: 28 maart 2014 - 00:13:27
Geen chelsea. Wel nog een mooie dover, Velp?

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1237 Gepost op: 28 maart 2014 - 08:33:35
te laat, die werd al gereserveerd door B83  ;)
evtl nog een Chestnut Dover in 8 of een bordeaux Inverness 888 gezien ?

Mr. Pitt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1238 Gepost op: 29 maart 2014 - 22:09:50
Omdat er op zo'n dag tientallen mensen komen, geven ze je een nummer en laten ze ongeveer 10 mensen per keer de ruimte in waar de schoenen staan opgesteld. Omdat die ruimte nogal krap is, moet je, zelfs met 10/15 mensen erin, zo'n beetje over elkaars hoofd lopen om bij je eigen schoenmaat te komen. Vandaar dat ik mij beperkt heb tot mijn eigen schoenmaat, 7,5, en niet echt veel kan zeggen over andere maten. Ik schat dat er per maat zo'n 30/60 paar staan, maar dat wordt gedurende de dag niet meer bijgevuld, dus dat kan wel hard gaan.

Wat me opviel is dat ik eigenlijk weinig tot geen zwarte schoenen zag staan. Of dat betekent dat ze met zwarte schoenen weinig fouten maken, of dat de zwartleren schoenen maar een klein deel uitmaken van het totaal, of dat de rejected zwartleren schoenen heel snel verkocht zijn, ik weet het niet. Net zoals ik niet weet waarom bij de Crockett and Jones factoryshop, die elke vrijdag open is en waar ik een paar keer langsgeweest ben, ik helemaal geen handgrade-modellen zag.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1239 Gepost op: 30 maart 2014 - 11:20:59
De ervaring heeft mij destijds geleerd dat de handelaren toch vaak een streepje voor hebben, vanwege aanschaf van grotere hoeveelheden wellicht? Alhoewel men bij JL al bezig was dit te beperken en de 'echte' particulier ook een kans te geven.
De drukte is meestal enorm en het dringen ook, maar wat wil je wanneer je voor echt weinig iets moois kunt scoren..  ;)

Na een aantal bezoekjes aan JL en C&J ook een keer bij EG geweest om een schappelijk geprijsde Shannon te verkrijgen, maar eigenlijk alleen de Galway gevonden en die vind ik persoonlijk iets minder mooi; hoewel het merendeel hier op dit forum het hier niet mee eens zal zijn.  :mrgreen:

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1240 Gepost op: 26 april 2014 - 19:44:07
Laatst bewerkt op: 26 april 2014 - 19:47:51 door carpe diem
Be yourself no matter what they say

Pluto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1241 Gepost op: 16 juni 2014 - 21:40:23
Ik heb de trip ook een keer gemaakt.  Wel vroeg bezoeken anders loop je het risico een bus Japanners binnen te krijgen...not funny tenzij je van Mikado houdt.
De EG shop is een kleine ruimte met schoenenrekken en een bank.  Veel speciale modellen en idd weinig zwart.   De dame die mij hielp had engelengeduld, want klanten willen 10 paar passen en kopen er 1 of 2. 
Ik vond de shop veel meer keuze hebben dan de John Lobb shop - weinig tot geen klassiekers zoals de William, Philip II of City II.     

Kortom: aanrader als je met de auto naar Londen gaat.  Leuk uitje om ook Cambridge een keer te bezoeken.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1242 Gepost op: 02 juli 2014 - 15:28:15
Ik kwam deze onlangs als restant tegen uit een wat oudere collectie, maar blijft m.i. nog steeds mooi en een collectie die naar de eigen naam is genoemd;

Deze zou er zo bij (kunnen) passen:

Laatst bewerkt op: 02 juli 2014 - 16:17:43 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1243 Gepost op: 02 juli 2014 - 19:10:55
Onderste paar is schitterend.