Omdat er op zo'n dag tientallen mensen komen, geven ze je een nummer en laten ze ongeveer 10 mensen per keer de ruimte in waar de schoenen staan opgesteld. Omdat die ruimte nogal krap is, moet je, zelfs met 10/15 mensen erin, zo'n beetje over elkaars hoofd lopen om bij je eigen schoenmaat te komen. Vandaar dat ik mij beperkt heb tot mijn eigen schoenmaat, 7,5, en niet echt veel kan zeggen over andere maten. Ik schat dat er per maat zo'n 30/60 paar staan, maar dat wordt gedurende de dag niet meer bijgevuld, dus dat kan wel hard gaan.
Wat me opviel is dat ik eigenlijk weinig tot geen zwarte schoenen zag staan. Of dat betekent dat ze met zwarte schoenen weinig fouten maken, of dat de zwartleren schoenen maar een klein deel uitmaken van het totaal, of dat de rejected zwartleren schoenen heel snel verkocht zijn, ik weet het niet. Net zoals ik niet weet waarom bij de Crockett and Jones factoryshop, die elke vrijdag open is en waar ik een paar keer langsgeweest ben, ik helemaal geen handgrade-modellen zag.