Auteur Topic: Wat te doen met een natgeregend pak?  (21177 keer gelezen)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Wat te doen met een natgeregend pak?
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2005 - 00:48:55
Citaat van: "corc"

Omdat ik weet dat iedereen het zich afvraagt, het was een pak van een amerikaanse keten, Banana Republic. Ik durfde het niet te zeggen omdat het natuurlijk vloeken in de kerk is.

Dat valt wel mee hoor ;). Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. Nu nog 'n keer stomen denk ik?

Dat het gaat bobbelen kan ook de lijm zijn die in de binnenvoering, revers en wellicht mouwen is gebruikt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

corc

• Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2005 - 12:56:34
:shock: Losrakende lijm! :shock:
Dat is inderdaad waarschijnlijk het probleem. En nog een mooi argument tegen plakpakken. Zo gauw als ik geen student meer ben zorg ik voor de aanschaf van een ongeplakt pak.

Ik heb de indruk dat in dit pak het lijmgebruik wel meevalt, ik heb op verschillende plaatsen voorzichtig getrokken op zoek naar het licht krakende klittebandgeluid. De voering en revers schijnen lijmvrij, maar er zit wel lijm bij de mouweinden (en ongetwijfeld in de schouders).

Stomen is niet nodig, ik gebruik denk ik de douchemethode en voorzichtig strijken, dan ziet het er weer piekfijn uit. Ik wil zo min mogelijk stomen.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:00:04
Dat is inderdaad waarschijnlijk het probleem. En nog een mooi argument tegen plakpakken. Zo gauw als ik geen student meer ben zorg ik voor de aanschaf van een ongeplakt pak.

Welkom bij de club! :D

Misschien is dit wel iets voor je. Tenzij het nog te vroeg is natuurlijk.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:01:44

in de pakken van de nieuwe collectie van suitsupply zit geen plakwerk meer (zelf niet bekeken/getest, maar dit verzekerde de verkoper mij afgelopen winter). Goede mogelijkheid dus om goedkoop een pak te halen zonder plakwerk.....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

FFW

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:07:49
Persoonlijk vind ik suitsupply helemaal niks. Ik ben er een paar keer geweest nu, aangezien er een winkel 5 minuten bij mij vandaan is. Maar geen enkele stof heeft mij tot nu toe kunnen bekoren (dat heet toch zo).
Maar dit is geloof ik weer ouderwets offtopic.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:11:40
Citaat van: "FFW"
Persoonlijk vind ik suitsupply helemaal niks. Ik ben er een paar keer geweest nu, aangezien er een winkel 5 minuten bij mij vandaan is. Maar geen enkele stof heeft mij tot nu toe kunnen bekoren (dat heet toch zo).
Maar dit is geloof ik weer ouderwets offtopic.

dan nog 1 offtopic reactie :wink: :

voor dat geld mag je ook niet al te veel verwachten. Het is zonder plakwerk en over het algemeen een redelijke kwaliteit van de stoffen. Voor de liefhebber is het niks, maar voor de student met een laag budget is het naar mijn idee een uitstekende keuze en zal je voor die prijs moeilijk een vergelijkbare kwaliteit vinden.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

corc

• Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:12:18
Citaat van: "Nexus"

Nu inderdaad iets te vroeg, ik kan geen 1000 euro missen. Maar volgend jaar ben ik bij zo'n actie. Dan zet ik nu vast een jampotje op mijn bureau om maandelijks 100E in te stoppen...

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2005 - 13:58:28
Citaat van: "Nexus"

Welkom bij de club! :D

Jij werkt zeker in de sales ;)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 23 mei 2005 - 14:04:59
Nee hoor :). Ik verdien er overigens niks aan. Integendeel, kost me alleen maar tijd...

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 29 mei 2005 - 03:02:45
Volgens de website van Pauw: http://www.pauwmannen.nl/pauw.php

STOMERIJ
Unicum Stomerij
Rijnstraat 131
1079 HB Amsterdam
0031 20 6445397
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Nexus6

• Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 04 september 2014 - 18:47:53
Beste mensen ik ben net lid van dit forum en plaats maar in dit oude topic mijn bericht. Het gaat ook over een nat geworden pak.
Ik ben gisteren door mijn eigen stomme stunt te water geraakt (zwembad) gekleed in 1 van mijn mooiste Boss Kostuums. :oops: Ik ging helemaal koppie onder... Pak is dus helemaal doorweekt geweest. Nu het weer droog is ziet het er niet meer uit. Lijkt wel of de stof veel slapper is geworden. Ook is de mooie getailleerde vorm van het colbertje aangetast.  :shock:  Ik heb 'technisch' gezien geen kennis van de opbouw van een pak. Gelukkig vertoond het colbertje geen bobbels op frontvlakken en schouders.
Kan ik dit pak nu afschrijven of is er nog wat aan te doen?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 04 september 2014 - 20:07:06
Ik zou je pak naar de stomerij brengen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #27 Gepost op: 04 september 2014 - 21:49:05
Hugo boss wegflikkeren dus...

Je plak is nat..

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 04 september 2014 - 22:47:07
Je zou een goede stomerij (niet eenvoudig te vinden) kunnen proberen maar prepare for the worst.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 05 september 2014 - 09:02:40
Gelukkig vertoond het colbertje geen bobbels op frontvlakken en schouders.
Kan ik dit pak nu afschrijven of is er nog wat aan te doen?

ik gok dat dat nog komt?
Formerly known as Ruby Tuesday