Na 5 jaar van trouwe dienst heb ik het eerste paar zooltjes kapot gelopen van mijn suede Cheaney Thomas. De schoenen heb ik oorspronkelijk van
John Edward te Breda. Hieronder mijn ervaring(en) voor het verkrijgen van een nieuw paar zolen. Het verhaal begint eind oktober 2008 en verbleef toendertijd in China.
Ik ben als eerste op zoek gegaan naar een geschikte schoenmaker. Al gauw kwam ik tot de conclusie dat er 2 opties waren: terug naar
Cheaney of naar
The Royal Treatment. Ik heb beide opties een email gestuurd en kreeg het volgende terug van Danny van The Royal Treatment (overigens mijn dank voor de snelle reactie):
"Je kan voor het herstel van je Cheaney’s door The Royal Treatment terecht bij een van de ‘Official Dealers of The Royal Treatment’. Ze kunnen je aldaar vertellen hoe lang de wachttijd is en de wat de kosten bedragen. Dit is zonder de schoenen te hebben gezien (of in handen te hebben) niet mogelijk."
En het volgende van Cheaney (via
[email protected]):
"If you return the shoes to us yourself, the cost will be Euros 106 inclusive of return carriage to the Netherlands and we would appreciate the remittance with your shoes, together with your contact details. Cheques should be made payable to 'Church & Co Ltd'. Alternatively, you could return the shoes via a Cheaney stockist, but you would need to discuss the cost with them. The refurbishment process takes approximately 6 working weeks.
We are only able to accept shoes for refurbishment that have not been previously repaired elsewhere. If you need any further information, please do not hesitate to contact me again. We do not have any stockists in China, but there are a number in the Netherlands. If you would let me know where you will be staying, I will give you details of the nearest."
Wetende dat ik pas een prijsopgave kon krijgen bij The Royal Treatment wanneer ik met de schoenen in een van hun winkels kwam en het feit dat Cheaney haar schoenen niet meer aanneemt als hieraan gesleuteld is, was voor mij de keuze duidelijk. Ik heb foto's gemaakt van de schoenen voor reparatie en heb ze met
de koerier naar Cheaney verstuurd. De kosten voor het opsturen naar Cheaney was 55 euro, relatief veel geld vergeleken met de 106 euro die ik aan Cheaney moest voldoen.
Ondertussen had ik het geld overgemaakt naar Cheaney en afgesproken dat zij de schoenen naar John Edward in Den Haag zou sturen. Binnen 4 dagen na opsturen kreeg ik bericht van Cheaney: "Just to let you know that your shoes and payment have arrived, so we will get on with refurbishment." Het is ondertussen half november en 6 werkweken zou dus ruim na Kerst 2008 zijn. Toen ik weer in Nederland was ben ik binnen gestapt bij John Edward in Den Haag en heb ze op de hoogte gebracht van het feit dat er schoenen van mij aan zouden komen.
De dag voor Kerst kreeg ik een belletje van John Edward in Den Haag dat de schoenen waren aangekomen. =D> De originele binnenzool is gebruikt, alleen bij de hak is een nieuw stuk aangebracht. De foto's spreken verder voor zich. \
/ Het is wel even wennen aan een nieuw onderstel...
VOOR de reparatie NA de reparatie EDIT: foto voor Carwo bijgevoegd.