Auteur Topic: Cheaney  (51630 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2008 – 18:03:46
Ja van Assem Mikey ik heb ze een keer gepast en denk wel dat ik die suede en ledere koop.Is gewoon een mooi schoen voor die prijs en Cheaney is zo slecht nog niet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2008 – 18:08:19
Vind het een mooie schoen.
Die monkstraps zijn ook niet verkeerd.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #32 Gepost op: 26 januari 2008 – 18:14:03
Citaat van: "Bogart"
Vind het een mooie schoen.
Die monkstraps zijn ook niet verkeerd.
Precies Bogart die bruin/roodachtige heeft echt een mooi patina dat zou je niet zeggen van een merk als Cheaney.Hiermee wil ik niet zeggen dat ik dat merk aan het promoten ben ik kijk altijd goed naar een schoen zo van wat zie ik nu zonder te denken dat er ook nog zoiets als C&J te koop is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2008 – 22:32:12
Ik draag veel Cheaney en het zijn echt prima schoenen voor dat geld. Mooi slanke, wat "jongere" leest dan Church ed en prima kwaliteit, ze gaan al jaren mee. Herzog aan het Koningsplein in Amsterdam heeft een mooie collectie Cheaney.
The man with style, is the man who can smile

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2008 – 01:07:20
Draag Cheaney al sinds mijn studententijd,
kan ik er nu eindelijk voor uit komen. :lol:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #35 Gepost op: 27 januari 2008 – 10:20:13
Citaat van: "Bogart"
Draag Cheaney al sinds mijn studententijd,
kan ik er nu eindelijk voor uit komen. :lol:


Hehe. Nog meer apen in je mouw?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #36 Gepost op: 27 januari 2008 – 11:01:50
:wink:

pieter!

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #37 Gepost op: 02 februari 2008 – 23:21:33
Heb de monks vandaag in het suede gezien bij Vollaerts in Haarlem.. Zagen er inderdaad erg fraai uit!

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Cheaney
Reactie #38 Gepost op: 24 mei 2008 – 07:19:46
Na de gebruikelijke "Van Lier / Van Bommel"-studenten fase liep ik toevallig een keer tegen Cheaney aan by John Edwards in Breda. Qua prijs toendertijd (we praten over het jaar 2003) 100 euro meer dan de gangbare VB's; ik ben voor de (hoge) suede Thomas gevallen en loop sindsdien nog op de eerste leren zooltjes.

Het suede houdt zich uitzonderlijk goed, zeker gezien het feit dat ik vaak niet geheel 'aardig' omspring met het suede. Ik had zeker kale plekken verwacht, verkleuringen of beschadigingen, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Vorig jaar bij John Edwards op de Plaats in Den Haag een nieuw paar besteld omdat ik over de eerste zo enthousiast was. De JE in Den Haag heeft alleen maar lage schoenen, maar is zeer behulpzaam om de hoge schoenen te bestellen bij (waarschijnlijk) hun filiaal in Breda. Ik heb uiteindelijk de Roddy uitgezocht, dezelfde leest in de lage versie in Den Haag gepast en ze laten overkomen. Vier dagen later liep ik met de (hoge) Roddy's de winkel uit.

Vergelijkend met Greve zijn het elegante schoenen. Echter, ik kan (nog) geen vergelijking trekken met de meer gangbare merken hier, zoals Santoni, C&J, Edward Green etc. Kwalitatief, en zeker voor die prijs, vind ik ze ver boven de studentensloffen VL en VB uitsteken.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Cheaney
Reactie #39 Gepost op: 21 december 2008 – 23:04:42
Cheaney is in Maastricht ook te krijgen bij www.maisonlouis.nl in de grote staat!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2009 – 15:00:04
Na 5 jaar van trouwe dienst heb ik het eerste paar zooltjes kapot gelopen van mijn suede Cheaney Thomas. De schoenen heb ik oorspronkelijk van John Edward te Breda. Hieronder mijn ervaring(en) voor het verkrijgen van een nieuw paar zolen. Het verhaal begint eind oktober 2008 en verbleef toendertijd in China.

Ik ben als eerste op zoek gegaan naar een geschikte schoenmaker. Al gauw kwam ik tot de conclusie dat er 2 opties waren: terug naar Cheaney of naar The Royal Treatment. Ik heb beide opties een email gestuurd en kreeg het volgende terug van Danny van The Royal Treatment (overigens mijn dank voor de snelle reactie):

"Je kan voor het herstel van je Cheaney’s door The Royal Treatment terecht bij een van de ‘Official Dealers of The Royal Treatment’. Ze kunnen je aldaar vertellen hoe lang de wachttijd is en de wat de kosten bedragen. Dit is zonder de schoenen te hebben gezien (of in handen te hebben) niet mogelijk."

En het volgende van Cheaney (via [email protected]):

"If you return the shoes to us yourself, the cost will be Euros 106 inclusive of return carriage to the Netherlands and we would appreciate the remittance with your shoes, together with your contact details.  Cheques should be made payable to 'Church & Co Ltd'.  Alternatively, you could return the shoes via a Cheaney stockist, but you would need to discuss the cost with them. The refurbishment process takes approximately 6 working weeks.
We are only able to accept shoes for refurbishment that have not been previously repaired elsewhere. If you need any further information, please do not hesitate to contact me again. We do not have any stockists in China, but there are a number in the Netherlands. If you would let me know where you will be staying, I will give you details of the nearest."

Wetende dat ik pas een prijsopgave kon krijgen bij The Royal Treatment wanneer ik met de schoenen in een van hun winkels kwam en het feit dat Cheaney haar schoenen niet meer aanneemt als hieraan gesleuteld is, was voor mij de keuze duidelijk. Ik heb foto's gemaakt van de schoenen voor reparatie en heb ze met de koerier naar Cheaney verstuurd. De kosten voor het opsturen naar Cheaney was 55 euro, relatief veel geld vergeleken met de 106 euro die ik aan Cheaney moest voldoen.

Ondertussen had ik het geld overgemaakt naar Cheaney en afgesproken dat zij de schoenen naar John Edward in Den Haag zou sturen. Binnen 4 dagen na opsturen kreeg ik bericht van Cheaney: "Just to let you know that your shoes and payment have arrived, so we will get on with refurbishment." Het is ondertussen half november en 6 werkweken zou dus ruim na Kerst 2008 zijn. Toen ik weer in Nederland was ben ik binnen gestapt bij John Edward in Den Haag en heb ze op de hoogte gebracht van het feit dat er schoenen van mij aan zouden komen.

De dag voor Kerst kreeg ik een belletje van John Edward in Den Haag dat de schoenen waren aangekomen.  =D> De originele binnenzool is gebruikt, alleen bij de hak is een nieuw stuk aangebracht. De foto's spreken verder voor zich.  \:D/ Het is wel even wennen aan een nieuw onderstel...


VOOR de reparatie




NA de reparatie



EDIT: foto voor Carwo bijgevoegd.
Laatst bewerkt op: 12 januari 2009 – 15:14:18 door RuMouR
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2009 – 15:09:00
Mooie post, RuMouR en een mooi resultaat. Hebben ze de binnenkant ook gedaan?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Cheaney
Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2009 – 15:13:48
Ziet er weer goed uit, RuMouR!

Goede keus om het naar de maker terug te sturen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Cheaney
Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2009 – 15:14:18
Mooie post, RuMouR en een mooi resultaat. Hebben ze de binnenkant ook gedaan?

Daar was ik ook benieuwd naar eigenlijk!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2009 – 15:20:50
Daar was ik ook benieuwd naar eigenlijk!

De originele binnenzool is gebruikt, alleen bij de hiel is een nieuw stuk aangebracht bovenop de originele binnenzool. Ik had het in die jaren helemaal ingelopen en je kon goed voelen (en zien) waar de tenen zaten, maar dat is gelukkig verdwenen. Verder was er met de binnenzool weinig aan de hand.

Verder hebben ze het originele binnenwerk behouden. Dus de slijtplekken binnenin zijn er - uiteraard - nog steeds. Ik heb ook een nieuw paar veters (helaas heb ik kennelijk wel moeten ruilen tegen de originele schoenzakken  :-s).
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."