Auteur Topic: Cheaney  (56058 keer gelezen)

Gaspard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #165 Gepost op: 05 december 2020 - 16:44:35
In mijn vrije tijd restaureer ik vintage en tweedehands schoenen. In dit geval een paar Cheaney & Sons, ik heb het proces gefilmd en op Youtube gezet, ik hoop dat het boeit (in dat geval is een Like & Subscribe welkom).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 05 december 2020 - 20:36:32
 :thumbsup: Lijkt me een leuk karweitje.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 05 december 2020 - 21:46:35
Weer wat geleerd. Weet al een hoop met betrekking tot de voor- en nadelen van alcohol, maar nog niet in relatie met schoenonderhoud. Leuk!
Style is never out of fashion

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #168 Gepost op: 05 december 2020 - 23:02:20
Informatief filmpje!

Gaspard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 06 december 2020 - 22:06:32
Dank voor de positieve reacties! Er liggen meer opknappers op de plank die hun debuut zullen maken. Het is leuk werk, de gemiddelde Nederlander gaat niet best met schoenen om. Ze worden nat en vies in de hoek gesmeten en een schoenspanner is al helemaal een foreign object. Dit levert veel schoenen op die er compleet vermangeld uit zien maar structureel prima in orde zijn, daar weet ik wel raad mee.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 07 december 2020 - 07:53:05
En bijvoorbeeld scheuren in het leer? Kun je die ook maken of zijn dat soort schoenen te ver weg?
Style is never out of fashion

Gaspard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 07 december 2020 - 11:31:12
En bijvoorbeeld scheuren in het leer? Kun je die ook maken of zijn dat soort schoenen te ver weg?

Het kan wel, in veel gevallen is de scheur te stabiliseren met een stukje leer erachter. Afhankelijk van de locatie en het soort leer varieert het resultaat tussen goed en meh. Het is echter vaak de moeite niet waard, meestal is de rest van de schoen ook in een erbarmelijke staat, als gevolg van langdurig gebruik en gebrekkig onderhoud.