Auteur Topic: Tassen  (851995 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Tassen
Reactie #825 Gepost op: 07 februari 2010 - 17:28:22
Ik had hem ook zien staan vandaag tussen de rente punten, bevalt hij ? Misschien moet ik het ook maar eens doen voor dat geld.

Echt een prima pas in een mooi formaat! Laptop past er goed in en er is ruimte zat voor andere spullen als mappen, agenda's enzo!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Libertarian

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #826 Gepost op: 07 februari 2010 - 17:49:08
Ik ben nog altijd tevreden met mijn Filson 257  :)

I believe in God, Mozart and Beethoven, and likewise their disciples and apostles - Richard Wagner

Bram

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 07 februari 2010 - 17:56:18
Ik ben nog altijd tevreden met mijn Filson 257  :)

Prima tas inderdaad, ik heb hem nu ook al een tijdje en bevalt nog steeds goed!

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #828 Gepost op: 07 februari 2010 - 21:16:46
Echt een prima pas in een mooi formaat! Laptop past er goed in en er is ruimte zat voor andere spullen als mappen, agenda's enzo!

Bedankt, ik denk dat ik hem ook ga bestellen, heb niks anders voor mijn rente punten gezien. Zag gister pas dat ik best wat bijelkaar verzameld had en die tas wat het enige wat nu bruikbaar was.
if i stop lying i just disappoint you

Mediaman

• Gast
Reactie #829 Gepost op: 09 februari 2010 - 11:44:49
Prima tas inderdaad, ik heb hem nu ook al een tijdje en bevalt nog steeds goed!

Bram, ik denk erover om deze tas als reistas te kopen voor de komende reis naar NY. Dan gebruik ik hem daar om de hele dag mee te dragen en alle zooi erin te stoppen en te dragen als een soort messenger bag dmv de schouderriem. Na de reis wordt het één van mijn werktassen voor laptop e.d. zonder de riem. Denk je dat dit kan met deze tas?

Zijn de handvatten in te trekken als je ze niet gebruikt of zitten ze vast?

Andere suggesties zijn uiteraard welkom.
Laatst bewerkt op: 09 februari 2010 - 11:47:15 door Mediaman

Rbhp

• Bekijk profiel
Reactie #830 Gepost op: 09 februari 2010 - 17:40:13
Leuke tas van Fred Perry gehaald, alleen nu ingepikt door mijn vriendin.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 09 februari 2010 - 17:56:29
Leuke tas van Fred Perry gehaald, alleen nu ingepikt door mijn vriendin.
Au. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Rbhp

• Bekijk profiel
Reactie #832 Gepost op: 10 februari 2010 - 15:16:11
Wat is er mis met Fred Perry?  :oops:
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Bram

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 10 februari 2010 - 16:27:12
Bram, ik denk erover om deze tas als reistas te kopen voor de komende reis naar NY. Dan gebruik ik hem daar om de hele dag mee te dragen en alle zooi erin te stoppen en te dragen als een soort messenger bag dmv de schouderriem. Na de reis wordt het één van mijn werktassen voor laptop e.d. zonder de riem. Denk je dat dit kan met deze tas?

Zijn de handvatten in te trekken als je ze niet gebruikt of zitten ze vast?

Andere suggesties zijn uiteraard welkom.
De tas heeft sowieso veel ruimte voor je spullen. Ik gebruik hem vaak voor college en dan heb ik wel is verschillende wetboeken bij me en wat studieboeken (die al snel rond de 800 pagina's zijn). Het past allemaal makkelijk. Ik ondervind de problemen in ieder geval niet die Frans Boone eerder beschreef op zijn blog. Zo had hij het erover dat de tas kantelt als je deze met de schouderband draagt en dat je er alles in kwijt raakt. De voor- en achtervakken zijn ook altijd handig om even een krantje in te stoppen die je dan makkelijk kan pakken.

De handvatten zitten vast. Naar aanleiding van je vraag even gekeken en je kan ze wel (gedeeltelijk) intrekken. Je blijft er echter altijd een gedeelte van zien (een gedeelte zit dan achter de voor- en achtervakken van de tas). Ik draag de tas vaak met schouderriem ivm gebruiksgemak, deze kan sowieso losgehaald worden maar dat is ook duidelijk te zien op de foto.

Ik weet niet of de tas geschikt is als werktas in een zakelijke omgeving vanwege het uiterlijk van de tas (casual). Een laptop past er in ieder geval makkelijk in en dan kan je nog genoeg andere spullen in de tas doen. Ik kan je echter aanraden voor de Filson 257 te gaan en niet voor de 256. De 256 heeft minder ruimte en is daardoor iets minder groot, maar de grootte van de 257 stoort niet en ik heb de extra ruimte in ieder geval vaak nodig.

Nog een tip indien je wel is in Amsterdam komt. Ik liep een tijdje geleden even binnen bij Bendorff op de Kalverstraat 176 en daar was nog een Filson (volgens mij ook de 257 al heb ik er niet heel goed op gelet) te koop voor 200 euro (50% afgeprijsd). Misschien even waard om over te bellen? Voorderest overigens geen interessante winkel, veels te hip allemaal. Dan hoef je in ieder geval geen maand te wachten voordat de tas is een keer binnenkomt vanuit Amerika.

Hopelijk beantwoord dit je vragen!
Laatst bewerkt op: 10 februari 2010 - 16:30:17 door Bram

Mediaman

• Gast
Reactie #834 Gepost op: 10 februari 2010 - 16:43:29
Dank Bram, antwoord op alle vragen. Ik werk in een business casual omgeving, dat is geen probleem. Bedankt voor je uitgebreide antwoord en genomen moeite!  =D>

Dean

• Gebruiker
  • Minimalist.
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 20 februari 2010 - 02:56:26
Laatst bewerkt op: 20 februari 2010 - 02:58:13 door Dean

Mediaman

• Gast
Reactie #836 Gepost op: 20 februari 2010 - 08:30:14
Mooi en slim ding, zou wel eens een hoop kreuken kunnen schelen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #837 Gepost op: 20 februari 2010 - 09:01:28
Passen schoenen met spanners en al erin?

Verder een mooie tas hoor..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dean

• Gebruiker
  • Minimalist.
    • Bekijk profiel
Reactie #838 Gepost op: 20 februari 2010 - 23:31:32
Passen schoenen met spanners en al erin?

Verder een mooie tas hoor..

Lijkt me iets te krap met spanners of je moet de spanners afvlakken.

Mediaman

• Gast
Reactie #839 Gepost op: 21 februari 2010 - 10:47:25
Gisteren besteld bij Crane's, een Filson 257. Die gebruikt gaat worden als reistas/messengerbag en werktas.

Crane's: http://www.cranes-country-store.com/store/product.php?productid=16296&cat=286&page=1

Toch een vreemde gewaarwording dat ik een tas bestel in Williamsburg Missouri.