Auteur Topic: Tassen  (852043 keer gelezen)

St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tassen
Reactie #900 Gepost op: 22 maart 2010 - 16:32:58

http://www.mabashop.com/catalog/aktetas-montalcino-p-225.html

leuk, ook de prijs (E209). geen LV, dat is nog jaren sparen voor mij...

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #901 Gepost op: 22 maart 2010 - 16:42:12
Mooi!
Dit type vind ik gewoon erg fraai, niet zo heel zakelijk.

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #902 Gepost op: 27 maart 2010 - 08:11:53
ik ben op zoek naar een leren map om papieren in te kunnen doen. Een soort van aktentas, maar dan veel dunner en zonder handvat. Zag het toevallig in de laatste aflevering van Gossip Girl (enorm stijlforum verantwoord, die serie!)

Iemand een idee hoe zoiets heet, en waar het te vinden is?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 27 maart 2010 - 08:27:55
Dit is een mooi enveloppe tas zonder handvat en kost niet echt veel.

http://www.beyzacases.com/pd-apple-ipad-thinvelope-sleeve.cfm

Hij is er in twee maten voor de 'iPad' en ook wat groter voor de 'Macbook Air'.
Ik heb die laatste en gebruik 'em vaak voor papieren, A4 past er zo in

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #904 Gepost op: 27 maart 2010 - 08:30:27
Ik heb een iphone hoesje van dat merk, prima ding!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 27 maart 2010 - 10:07:59
ik ben op zoek naar een leren map om papieren in te kunnen doen. Een soort van aktentas, maar dan veel dunner en zonder handvat. Zag het toevallig in de laatste aflevering van Gossip Girl (enorm stijlforum verantwoord, die serie!)

Volgens mij bedoel je een portfolio. Zie voorbeeld van Mont Blanc:
http://www.wheelersluxurygifts.com/shop/item/502/4219/mont-blanc-portfolio---meisterstuck--new-2010-model/
http://www.wheelersluxurygifts.com/shop/item/502/3061/mont-blanc-portfolio---meisterstuck--new-2010-model/

Mediaman

• Gast
Reactie #906 Gepost op: 27 maart 2010 - 10:11:14

Bedoel je zoiets of één met alleen een rits aan de bovenzijde? Dit soort tassen heten portfolio of folio.

Ettinger: http://www.ettinger.co.uk/shop-online/index.php/cPath/26_41/products_id/93

Swain Adeney Brigg: http://www.swaineadeney.co.uk/leather/folios/index.html?page=1
Laatst bewerkt op: 27 maart 2010 - 10:17:20 door Mediaman

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #907 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:22:23
Iemand zegt hier http://www.styleforum.net/cgi-bin/ikonboard.cgi?s=415dfef0ea14ffff;act=ST;f=1;t=978;st=10

1. Leather only
2. Brown looks better than black and ages nicely.
4. Regarding leather care for cowhide, use a neutral polish. A colored polish may rub off on your clothing.
Ik haal dit oude item ff uit het stof, want praktisch en qua etiquette kom ik er ff niet uit ;)

Normaal zou ik opteren voor zwart (meest neutraal), en ook uit verschillende stijlgidsen komt dit naar voren als de voorkeurskeuze.

Maarrrrr:
- Swaine Adenay en heel veel andere merken laten alles zien in London Tan of een andere lichtere kleur, is dat hun voorkeur of is dat alleen voor de duidelijkheid van de foto's.
- Zoals gemeld moet een tas in principe zo donker mogelijk zijn (liefst zwart) volgens stijlgidsen. Maar is dat zo? Met wat voor kleur leren tassen lopen bijv. de Britten normaal?
- Krasjes mogen (althans wel op een reistas ;)), bij zwart heeft dat een ander effect (minder mooi?) dan bij bruin. daarnaast kan je krasjes op zwart kan je alleen wegpoetsen met zwart leer... niet handig als je de tas daarna tegen je kleding aanhoud.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #908 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:27:43
Geef mij maar een tas in de kleur TAN.
Die style gidsen kunnen me wat.
Al die zwarte attachées, wat een saaiheid en gebrek aan fantasie.
Ik heb een donker groene taiga LV, de kleur is nu uit het assortiment,
maar de tas past bij iedere outfit.

Charlie

• Gast
Reactie #909 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:33:59
- Swaine Adenay en heel veel andere merken laten alles zien in London Tan of een andere lichtere kleur, is dat hun voorkeur of is dat alleen voor de duidelijkheid van de foto's.

London Tan is een specifiek kenmerk van Swaine Adeney Brigg, daarom wordt het door hen ook voornamelijk getoond. Naast deze kleur heb je als het goed is ook keuze uit zwart en bruin al zal dit nooit glad leder zijn, maar altijd met een soort patroon. Ook dit patroon is weer een kenmerk van Swaine Adeney Brigg.

- Zoals gemeld moet een tas in principe zo donker mogelijk zijn (liefst zwart) volgens stijlgidsen. Maar is dat zo? Met wat voor kleur leren tassen lopen bijv. de Britten normaal?

Vroeger was het zo dat de stijlbewuste man alleen zwart gebruikte. Dit is met de loop der jaren veranderd en nu zie je ook veel Britten met bruin omdat vele dit ook mooier vinden (zie onder).

- Krasjes mogen (althans wel op een reistas ;)), bij zwart heeft dat een ander effect (minder mooi?) dan bij bruin. daarnaast kan je krasjes op zwart kan je alleen wegpoetsen met zwart leer... niet handig als je de tas daarna tegen je kleding aanhoud.

Bruin leder heeft als voordeel dat het, zoals de Britten het noemen, op den duur patina gaat vertonen. Bij zwart is dit minder of niet het geval. Ikzelf vind daarom bruin leder ook mooier, want als het goed is koop je iets om lang te gebruiken en naarmate je het dus lang gebruikt zal op het leder een mooi patina ontstaan.

Mediaman

• Gast
Reactie #910 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:34:21
Op een werktas mogen alleen krassen zitten van het slaan naar de concurrentie. :wink:

Welke kleur schoen zou je er overwegend bij dragen? Ik zou me keuze daar op baseren, hiermee bedoel ik overigens niet dat je een perfect match moet nastreven tussen schoenen, riem, horlogebandje en tas, liever niet.

Charlie

• Gast
Reactie #911 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:37:21
Op een werktas mogen alleen krassen zitten van het slaan naar de concurrentie. :wink:

Welke kleur schoen zou je er overwegend bij dragen? Ik zou me keuze daar op baseren, hiermee bedoel ik overigens niet dat je een perfect match moet nastreven tussen schoenen, riem, horlogebandje en tas, liever niet.

Schoenen afstemmen op een tas vind ik dan weer een beetje te ver gaan. Dan moet je ten minste twee tassen hebben (niet dat dit een straf is natuurlijk) om het te combineren met zowel zwarte als bruine schoenen.

Aan de andere kant moet ik toegeven dat een bruine tas wel weer goed bij zwarte schoenen staat, maar andersom dan net weer wat minder.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #912 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:38:04
Ja bij m'n groene LV attachée draag ik altijd m'n groene Brogues. LOL !
Ik match bijna niets en zeker m'n horloge bandje niet.
Centuur en schoenen, dat is het enige.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #913 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:44:02
Aan de andere kant moet ik toegeven dat een bruine tas wel weer goed bij zwarte schoenen staat, maar andersom dan net weer wat minder.

Ik combineer gerust een cognackleurige aktetas met zwarte schoenen, kleurt prima. Ik ben ook niet zo van het afstemmen, meestal doe ik maar gewoon wat.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #914 Gepost op: 27 maart 2010 - 11:58:10
Da's inderdaad zeker zo. Schoenen zijn overigens meestal zwart, chestnut en cognac (al dan niet met patina). Tas moet overigens ook "casual" gebruikt kunnen worden (nog wel steeds met bovenstaande schoenkleuren).

Wat een hoop reacties trouwens meteen! Forum is blijkbaar flink gegroeid de laatste tijd :)
Laatst bewerkt op: 27 maart 2010 - 12:12:13 door Fastcruiser