Auteur Topic: Tassen  (852078 keer gelezen)

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tassen
Reactie #1335 Gepost op: 05 juni 2011 - 18:42:09
Iemand die weet waar je tassen kunt kopen die lijken op de bovenste 2 van het plaatje, niet het model maar de strepen.

Dus eigenlijk een weekendtas, maar die 2 strepen in het blauw/wit? 

Mediaman

• Gast
Reactie #1336 Gepost op: 05 juni 2011 - 21:36:46
Aan de banden en de kleuren daarvan te zien zijn deze tassen van het merk Bally.

Site: http://www.bally.com/BALLY/search/Bags/man/season/main/tskay/C4CD0307/c/cat_441/gender/U

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1337 Gepost op: 05 juni 2011 - 22:37:22
Misschien dat Gucci een optie is,ook wel sportief.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1338 Gepost op: 06 juni 2011 - 00:12:13
Zo, ik lees al een tijdje mee maar tijd om ook eens wat te posten :)

Ik zit te denken aan deze laptoptas:

http://www.debijenkorf.nl/page/product_flypage?product=9173090010&fh_start_index=40&fh_session=udro6ock7m5oocp2iqfq8m9qh7&fh_maxdisplaynrvalues_brand=1000&fh_secondid=9173090010&fh_lister_pos=52&fh_location=//catalog01/nl_NL/brand%3E{castelijn202620beerens}&fh_eds=%C3%9F&fh_refview=lister

Iemand ervaring met het merk of de tas?

Vandaag de tas in het echt gezien bij de Bijenkorf, viel toch wel tegen. Erg grove rits aan de bovenkant. Zoektocht gaat dus nog even door :)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1339 Gepost op: 07 juni 2011 - 00:32:28
Even een mini review van mijn nieuwe handbagage tas, nu een maandje in gebruik. Gekocht na de pics en aanmoedigende woorden van Ramone. Tot nu toe meegeweest op een lang weekend Dublin en verscheidene kleine NL tripjes in mei naar vrienden waar ik een nachtje of 2 bleef slapen.

Tas is vanwege de kleur gekocht bij punto italiano voor een paar tientjes meer dan Ramone hem bij tassenboetiek haalde. Tot mijn irritatie zie ik tijdens dit schrijven dat tassenboetiek hem sindsdien ook heeft. Maar dan zonder die paar tientjes meer, dus ook voor 149eu inc verzending. D'oh. Punto noemt dit kleurtje 'Honey', tassenboetiek vindt het 'Camel'. Ik zou het in daglicht haast cognac durven noemen, om er nog wat extra verwarring aan toe te voegen O:)

http://www.tassenboetiek.nl/tassen/weekendtas___reistas/Pellevera-Marseille.html?id=885

51 x 33 x 26, afgeronde handvaten, afneembare schouderband, 1 geheel doorlopende dubbele ritssluiting tot de bodem, 1 binnenvakje met rits, 5 metalen pootjes aan de onderkant van de tas.

Dan de eigen foto's, genomen met flitslicht...
Volledige tas:

Rits kan tot aan de onderkant open voor easy access:

Maximale spreiding in deze stand:

Mocht je er aan twijfelen:

Gaat alleen over de buitenkant overigens. De binnenkant is beige kunstleer. Ook hier te zien zijn de oranje piping en gestreepte voering van het enige binnenvak:

Close-up van rits:

Close-up van bevestiging handvat, voor en achter:

Close-up van bevestiging schouderband, voor en achter:

Close-up van schouderband:

Pluspunten:
- Prachtig kleurtje, al zeg ik het zelf
- Echt zat ruimte voor korte citytrips en weekendjes in eigen land.
- Op hoogte en lengte goed handbagage formaat, breedte officieel wat te groot. Hij moet daarom zijdelings niet te vol ingepakt worden om in dat verdraaide Ryanair testrekje te passen. Maar was bij mij geen probleem.
- Lekker licht vergeleken met zo'n hele trolly, slechts anderhalve kg.
- Heel fijn dat de tas openritst tot de bodem. Dit is verrassend handig bij het in- en uitpakken.
- Materiaal en afwerking prima voor de prijs. Ik heb natuurlijk wel mooier/fijner leer gezien, maar niet in dit budget.

Minpunten:
- Okee, okee, als je op centimeters kijkt toch niet helemaal perfect handbagage formaat dus... ;)
- Ritsjes zijn verschrikkelijk klein en hebben geen leertjes om open/dicht trekken makkelijker te maken, erg vervelend. Voelen ook wat fragiel aan, dus ik verwacht dat ze het eerste zijn wat eventueel vervangen moet gaan worden
- Leerstrip op de schouderband is gemaakt van 4 losse stukken leer die over elkaar heen vallen. Doet qua afwerking wat goedkoop aan.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1340 Gepost op: 07 juni 2011 - 08:29:03
Erg mooie foto's GuyS en dito tas. Ik moet toegeven dat ik misschien ook voor deze kleur was gegaan als ik jouw review eerst had gezien  :wink:

Wat ik er nog bij moet zeggen is dat de afwerking nogal per tas schijnt te schelen. Ik heb een exemplaar teruggestuurd naar Tassenboetiek omdat de handvatten en andere delen van de tas er gewoon slordig uitzagen (zowel het stiksel als het leer zelf). Deden ze gelukkig niet moeilijk over, en nu heb ik net zo'n mooi exemplaar als jij. Ben er ook nog steeds blij mee!

edit: zelf vind ik de ritsen overigens geen minpunt (duurzaamheid is natuurlijk even afwachten), maar de schouderband is inderdaad niet mooi en die gebruik ik (mede daarom) nooit.

Oh en lol @ de tekst 'maximale spreiding in deze stand'  :-D
Laatst bewerkt op: 07 juni 2011 - 08:33:06 door Ramone

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1341 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:14:00
Fijne review, met die foto's en een goed verhaal met plus- en minpunten!
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1342 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:17:37
+1

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1343 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:32:26
Mooie review, idem tas.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1344 Gepost op: 07 juni 2011 - 13:30:01
Thanks heren. Ik mijd de schouterband zelf ook, maar soms (van hot naar her op een vliegveld rennen) is hij toch fijn om te hebben ;)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #1345 Gepost op: 07 juni 2011 - 14:34:57
Thanks heren. Ik mijd de schouterband zelf ook, maar soms (van hot naar her op een vliegveld rennen) is hij toch fijn om te hebben ;)

Schouterband?  :mrgreen:

Leuke review GuyS, tas ziet er goed uit, alleen jammer dat het maar één binnenvakje heeft.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1346 Gepost op: 07 juni 2011 - 14:41:07
Leuke review GuyS, tas ziet er goed uit, alleen jammer dat het maar één binnenvakje heeft.

?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1347 Gepost op: 07 juni 2011 - 14:41:40
*blink* ik weet ook niet helemaal hoe ik die fout gemaakt heb :')

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1348 Gepost op: 13 juni 2011 - 12:48:51
Vind deze ook erg fraai..

Laatst bewerkt op: 13 juni 2011 - 12:54:05 door MR

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1349 Gepost op: 18 juli 2011 - 18:27:21
Eindelijk besteld wat ik al jaren wil: een boekentas van Longchamp in cognac-uitvoering.