Even een mini review van mijn nieuwe handbagage tas, nu een maandje in gebruik. Gekocht na de pics en aanmoedigende woorden van Ramone. Tot nu toe meegeweest op een lang weekend Dublin en verscheidene kleine NL tripjes in mei naar vrienden waar ik een nachtje of 2 bleef slapen.
Tas is vanwege de kleur gekocht bij punto italiano voor een paar tientjes meer dan Ramone hem bij tassenboetiek haalde. Tot mijn irritatie zie ik tijdens dit schrijven dat tassenboetiek hem sindsdien ook heeft. Maar dan zonder die paar tientjes meer, dus ook voor 149eu inc verzending. D'oh. Punto noemt dit kleurtje
'Honey', tassenboetiek vindt het
'Camel'. Ik zou het in daglicht haast cognac durven noemen, om er nog wat extra verwarring aan toe te voegen
http://www.tassenboetiek.nl/tassen/weekendtas___reistas/Pellevera-Marseille.html?id=885
51 x 33 x 26, afgeronde handvaten, afneembare schouderband, 1 geheel doorlopende dubbele ritssluiting tot de bodem, 1 binnenvakje met rits, 5 metalen pootjes aan de onderkant van de tas.
Dan de eigen foto's, genomen met flitslicht...
Volledige tas:
Rits kan tot aan de onderkant open voor easy access:
Maximale spreiding in deze stand:
Mocht je er aan twijfelen:
Gaat alleen over de buitenkant overigens. De binnenkant is beige kunstleer. Ook hier te zien zijn de oranje piping en gestreepte voering van het enige binnenvak:
Close-up van rits:
Close-up van bevestiging handvat, voor en achter:
Close-up van bevestiging schouderband, voor en achter:
Close-up van schouderband:
Pluspunten:
- Prachtig kleurtje, al zeg ik het zelf
- Echt zat ruimte voor korte citytrips en weekendjes in eigen land.
- Op hoogte en lengte goed handbagage formaat, breedte officieel wat te groot. Hij moet daarom zijdelings niet te vol ingepakt worden om in dat verdraaide Ryanair testrekje te passen. Maar was bij mij geen probleem.
- Lekker licht vergeleken met zo'n hele trolly, slechts anderhalve kg.
- Heel fijn dat de tas openritst tot de bodem. Dit is verrassend handig bij het in- en uitpakken.
- Materiaal en afwerking prima voor de prijs. Ik heb natuurlijk wel mooier/fijner leer gezien, maar niet in dit budget.
Minpunten:
- Okee, okee, als je op centimeters kijkt toch niet helemaal perfect handbagage formaat dus...

- Ritsjes zijn verschrikkelijk klein en hebben geen leertjes om open/dicht trekken makkelijker te maken, erg vervelend. Voelen ook wat fragiel aan, dus ik verwacht dat ze het eerste zijn wat eventueel vervangen moet gaan worden
- Leerstrip op de schouderband is gemaakt van 4 losse stukken leer die over elkaar heen vallen. Doet qua afwerking wat goedkoop aan.