Auteur Topic: [Centraal] Dassen-topic  (574208 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2250 Gepost op: 09 januari 2020 - 20:37:19
Ik ga er lekker tegenin, draag graag een das. Zit lekkerder (minder last van mijn nek) en staat beter.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2251 Gepost op: 09 januari 2020 - 20:38:16
Zit lekkerder?

Pster

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2252 Gepost op: 09 januari 2020 - 21:06:01
Ik ga er lekker tegenin, draag graag een das. Zit lekkerder (minder last van mijn nek) en staat beter.

Goed strak, anders blijft je hoofd niet overeind staan?

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2253 Gepost op: 09 januari 2020 - 22:36:27
Goed strak, anders blijft je hoofd niet overeind staan?
Nee ik hou mijn nek recht omdat het wat strakker zit. Normaal gesproken druk ik mijn nek naar voren (zoals wanneer je op mobiel of achter je pc zit). Met een das om je nek ben ik me daar bewust van en kan ik het corrigeren

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2254 Gepost op: 09 januari 2020 - 22:42:11
Zit tegenwoordig bij een logeerbemiddelaar in ams, en ik heb nog geen van mijn 5000 collega's met een das gezien. Consultancy en advocatuur nog wel, verder niet echt, nee.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Pster

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2255 Gepost op: 09 januari 2020 - 22:58:03
Nee ik hou mijn nek recht omdat het wat strakker zit. Normaal gesproken druk ik mijn nek naar voren (zoals wanneer je op mobiel of achter je pc zit). Met een das om je nek ben ik me daar bewust van en kan ik het corrigeren

In dat geval je dassencollectie als orthopedisch hulpmiddel aftrekbaar voor de belasting?

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2256 Gepost op: 09 januari 2020 - 23:01:59
Zelf altijd met veel plezier (dacht ik) een pak gedragen. Vaak ook nog een das erbij terwijl verder enkel de directeur dat soms ook deed (indien er een afspraak met de bank op de agenda stond). Inmiddels een jaar een nieuwe baan in een compleet andere omgeving, en ik merk dat ik business casual eigenlijk veel lekkerder vind. Hoe goed je pak ook zit, 'gewone' kleding zit over de hele dag genomen toch comfortabeler. Hoef me ook niet meer om te kleden als ik thuis kom en er loopt een ventje van 14 maanden rond, hoef me in ieder geval niet zo druk te maken over al die vlekken die binnen no time in je zojuist aangetrokken outfit zitten.

Terugkijkend vond ik dat pak misschien ook wel fijn omdat ik nog niet zoveel ervaring had. Het is toch een soort 'harnas'; aan de kleren zal het in ieder geval niet liggen. Met zo'n 8 jaar fulltime werkervaring inmiddels voel je je toch van nature al wat zekerder in je werk dan wanneer je net komt kijken. Merkte overigens ook bij de vorige werkgever al dat het de laatste jaren snel informeler werd.

Overigens word ik blijer van goed uitgevoerd business casual dan van slecht formeel, en in NL is formeel (pak) toch in bijna 9/10 gevallen al gauw slecht. Dan zie ik m'n collega's liever in hun 'normale' kleding rondlopen. Denk ook niet dat het een slechte ontwikkeling is, een pak is natuurlijk zakelijker (= de bedoeling) en schept daardoor toch meer terughoudendheid en formaliteit tussen collega's. Dat is in sommige gevallen gewenst, maar ik denk dat het qua openheid en samenwerking op de werkvloer voor de meeste organisaties niet slecht is als deze barriere er niet is.
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2257 Gepost op: 09 januari 2020 - 23:14:50
Fijn schrijfsel, Pan Am. :) Niet in de laatste plaats vanwege de herkenning.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2258 Gepost op: 09 januari 2020 - 23:15:29
Zit tegenwoordig bij een logeerbemiddelaar in ams, en ik heb nog geen van mijn 5000 collega's met een das gezien. Consultancy en advocatuur nog wel, verder niet echt, nee.

Jullie zijn natuurlijk altijd in vakantiestemming!

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2259 Gepost op: 09 januari 2020 - 23:17:31
Fijn schrijfsel, Pan Am. :) Niet in de laatste plaats vanwege de herkenning.
Tot op grote hoogte mee eens.

deniz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2260 Gepost op: 10 januari 2020 - 07:41:26
Zelf altijd met veel plezier (dacht ik) een pak gedragen. Vaak ook nog een das erbij terwijl verder enkel de directeur dat soms ook deed (indien er een afspraak met de bank op de agenda stond). Inmiddels een jaar een nieuwe baan in een compleet andere omgeving, en ik merk dat ik business casual eigenlijk veel lekkerder vind. Hoe goed je pak ook zit, 'gewone' kleding zit over de hele dag genomen toch comfortabeler. Hoef me ook niet meer om te kleden als ik thuis kom en er loopt een ventje van 14 maanden rond, hoef me in ieder geval niet zo druk te maken over al die vlekken die binnen no time in je zojuist aangetrokken outfit zitten.

Terugkijkend vond ik dat pak misschien ook wel fijn omdat ik nog niet zoveel ervaring had. Het is toch een soort 'harnas'; aan de kleren zal het in ieder geval niet liggen. Met zo'n 8 jaar fulltime werkervaring inmiddels voel je je toch van nature al wat zekerder in je werk dan wanneer je net komt kijken. Merkte overigens ook bij de vorige werkgever al dat het de laatste jaren snel informeler werd.

Overigens word ik blijer van goed uitgevoerd business casual dan van slecht formeel, en in NL is formeel (pak) toch in bijna 9/10 gevallen al gauw slecht. Dan zie ik m'n collega's liever in hun 'normale' kleding rondlopen. Denk ook niet dat het een slechte ontwikkeling is, een pak is natuurlijk zakelijker (= de bedoeling) en schept daardoor toch meer terughoudendheid en formaliteit tussen collega's. Dat is in sommige gevallen gewenst, maar ik denk dat het qua openheid en samenwerking op de werkvloer voor de meeste organisaties niet slecht is als deze barriere er niet is.

'in NL is formeel (pak) toch in bijna 9/10 gevallen al gauw slecht' dat herken ik ook. Ik zie veel mannen in oranje schoentjes (veelal Manfield, Van Dalen) en korte sokjes onder een pak. Verschrikkelijk. In ons dorp in Turkije kleden ze zich nog beter dan menigeen in de randstad:-)
Laatst bewerkt op: 10 januari 2020 - 09:53:07 door deniz

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2261 Gepost op: 10 januari 2020 - 09:04:55
Altijd een das. Brengt me in werk-modus. Erger me dood aan iedereen die door de week casual loopt. Het is hier geen middelbare school.
The man with style, is the man who can smile

stielo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2262 Gepost op: 10 januari 2020 - 09:18:08
Ik voel me tegenwoordig al overdressed als ik een spijkerbroek en jasje aan heb tijdens een sollicitatie, laat staan een das of pak.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2263 Gepost op: 10 januari 2020 - 10:50:54
Ook een das kan je goed met business casual combineren. Werk in de toch wel vrij conservatieve advocatuur en draag zelf 1 max 2 dagen in de week een echt pak. Verder vaak een wollen (in de winter flanel) grijze / navy broek met los jasje en daar past een das uitstekend bij.

Doordeweeks casual in de zin van spijkerbroek en/of een trui vind ik echt geen porum. Wat Avvo zegt: we zitten niet op de middelbare school.

Edit: overigens vraag ik mij wel echt af of mensen midner dassen dragen. Als je kijkt bijv. bij Pauw en Oger wat een enorme keuze ze aan dassen hebben...... Dan moet het toch wel goed verkopen.

Frits

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2264 Gepost op: 10 januari 2020 - 11:00:40
Kopen is 1, daadwerkelijk dragen is 2. Pak zonder das is wat mij betreft een gemiste kans. Helaas zie je dat toch erg veel (in Amsterdam in ieder geval): lekker dertien-in-een-dozijn blauw of grijs pak, wit shirt en geen das...

Kleur en contrast van een das heb je dan toch wel nodig.