Auteur Topic: [Centraal] Dassen-topic  (531111 keer gelezen)

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2190 Gepost op: 20 juni 2018 – 21:56:24


Ik ben op zoek naar een mooie das bij een soortgelijke combinatie. Dus bij een herringbone navy pak en een lichtblauw gestreept shirt. Ik vind die witte das wel mooi maar weet niet of ik het zelf zou dragen en daarbij vind ik hem iets te duur. Zat zelf meer te denken aan rond de 75 euro voor een das (iets meer mag wel). Aan de andere kant draag ik bijna nooit een das dus zat ik ook te kijken naar een das van Susu voor 40 euro. Hoe is de kwaliteit daarvan?
Dassen die ik nu heb liggen vind ik een beetje saai inmiddels dus wil graag wat nieuws. Zat zelf wel aan een iets lichtere das te denken, lichtbruin ofzo met een patroontje.
Wat raden jullie aan?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2191 Gepost op: 20 juni 2018 – 22:10:35
Ik zou gaan voor een grenadine of een jacquard.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2192 Gepost op: 20 juni 2018 – 22:15:05
Dassen van Suitsupply zijn best wel bagger, zeg ik na tig van die dingen te hebben versleten. Lullige knoopjes vooral.

Een das haalt een middelmatig pak op, als de das van goede kwaliteit is. Capelli is heel aardig en een stuk vriendelijker geprijsd dan bijvoorbeeld Viola Milano.

https://www.patriziocappelli.it

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2193 Gepost op: 20 juni 2018 – 22:15:16
Kijk even bij TFM, Caner heeft genoeg mooie Cordone dassen voor top prijzen :thumbsup:
Het is dat ik zelf weinig tot geen dassen draag anders had ik al meerdere afgenomen

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2194 Gepost op: 20 juni 2018 – 22:15:41
Haha, Desi. Ik was ook daar in gedachten. :)

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2195 Gepost op: 20 juni 2018 – 22:25:05
Deze combinatie (shirt, pak) kan eigenlijk alles hebben.
Behalve dezelfde kleur als pak, of een herringbone patroon gelijk aan de das.

Zelf ga ik in de zomer voor een roze das bij deze combinatie. Dat is uiteraard niet veelzijdig.

Solid grenadine en jacquard zijn beter.

Wit niet doen. Doet me denken aan Parisian gentlemen.

Oja, heb zojuist even gekeken in mijn dassen collectie maar alles wat ik niet meer draag heb ik een zeer goede reden voor. Veel te wijdt en knopen bagger. Waaronder een susu exemplaar. De andere merken zijn Michaelis, profuomo en nog wat naamloze exemplaren. 
Overigens de beste dassen die ik heb heb ik gekregen van familieleden (oude ooms van 80+). Vele dassen uit de jaren dat er nog veel dassen werden gedragen. Die knopen net zo lekker als een A.marinella das, design uiteraard allemaal repties en medallions. Helaas gaan de kreukels er niet meee zo goed uit als bij een A.marinella. (Misschien heb je zelf nog ooms die bijna geen das meer dragen en er best wat kwijt kunnen, een van mijn ooms kwam met een boodschappen tas aan dassen het huis binnen sloffen - gelijk driekwart weggegooid wegens dated, maar de rest was nice -).

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2196 Gepost op: 20 juni 2018 – 23:11:35
Bedankt voor jullie hulp!
Ik vind zo'n grenadine das wel mooi inderdaad. Cappelli kende ik nog niet dus daar ga ik even kijken, net zoals bij TFM.

Wat denken jullie trouwens van zo iets?
https://bergbergstore.com/collections/ties/products/handrolled-shantung-striped-tie-sand-burgundy

en deze?
https://www.patriziocappelli.it/product/grenadine-garza-solid-tie-b8/
8cm width

Vind zo'n bruine wel mooi.
Maar niet een beetje te saai? Of juist wel goed dat rustige?
Laatst bewerkt op: 20 juni 2018 – 23:19:33 door Graham

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2197 Gepost op: 20 juni 2018 – 23:27:47
Rustig is goed, weet niet hoe breed je bent (je schouders) en hoe breed je je revers draagt. Zelf vind ik 8cm net te smal. Zou eerder voor 9cm gaan.
Dat is mijn smaak, dus doe lekker je eigen ding.

Die reptie is zeker mooi, maar shantung is niet veelzijdig. Dus het is maar net welke eisen je stelt. Zelf stel ik veelzijdigheid als prioriteit nummer 1. Ik moet de das vaak kunnen dragen en er dus zoveel mogelijk mee kunnen combineren. 



Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2198 Gepost op: 20 juni 2018 – 23:38:09
Ik ben best smal, heb maat 44 of 46 bij pakken, overhemden 37 of 38

Ik had er nog niet nagedacht over dat die Shantung das niet veelzijdig is. Misschien inderdaad goed om daar rekening mee te houden.

B2P

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2199 Gepost op: 21 juni 2018 – 00:28:32
Ik heb een stuk of vier dassen van SuSu. Vind het niks, koop het ook niet meer.

Laatst ook een dasje van Berg & Berg in de sale gehaald. 35 EUR geloof ik, dus praktisch even duur als SuSu. Wereld van verschil in kwaliteit.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2200 Gepost op: 21 juni 2018 – 07:55:13
Haha, Desi. Ik was ook daar in gedachten. :)

:) Cappelli biedt prima waar voor het geld. Drake's vind ik wat aan de dure kant.

[...]

Vind zo'n bruine wel mooi.
Maar niet een beetje te saai? Of juist wel goed dat rustige?

Je gezicht en je kleren zijn belangrijk bij de keuze van een das. Daarom is het lastig om gericht suggesties te doen. Donkerblauw is een redelijk veilige kleur die vaak wel kan.

Bruin vind ik niks. Maar dat is smaak.
Laatst bewerkt op: 21 juni 2018 – 08:01:52 door Desiderata

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.188
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2201 Gepost op: 21 juni 2018 – 09:05:15
Maar niet blauw bij een blauw shirt onder een blauw pak.

Frits

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2202 Gepost op: 21 juni 2018 – 09:22:58

Wat denken jullie trouwens van zo iets?
https://bergbergstore.com/collections/ties/products/handrolled-shantung-striped-tie-sand-burgundy


De 2 dassen van B&B die ik heb zijn wel heel dun, ongevoerd. Weet niet of dat bij alle dassen van B&B zo is maar wel iets om rekening mee te houden. Ik kan me voorstellen dat je dat niet zoekt, dan zou ik voor capelli gaan. SuSu niet doen, maar dat is al paar keer gezegd.

Ralef

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.349
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2203 Gepost op: 21 juni 2018 – 09:48:03
Ik vind die witte das wel mooi maar weet niet of ik het zelf zou dragen en daarbij vind ik hem iets te duur. Zat zelf meer te denken aan rond de 75 euro voor een das (iets meer mag wel). Aan de andere kant draag ik bijna nooit een das dus zat ik ook te kijken naar een das van Susu voor 40 euro. Hoe is de kwaliteit daarvan?
Dassen die ik nu heb liggen vind ik een beetje saai inmiddels dus wil graag wat nieuws. Zat zelf wel aan een iets lichtere das te denken, lichtbruin ofzo met een patroontje.
Wat raden jullie aan?

Ligt aan de gelegenheid, maar zakelijk zou ik wit nooit dragen (een das lichter dan je hemd is sowieso lastig, naar mijn mening). Dit is leuk voor een bruiloft ofzo... Overigens heeft Pauw sale (en Viola Milano een outlet online), dus voor iets van EUR 80 vind je daar een dergelijke das vast en zeker.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
[Centraal] Dassen-topic
Reactie #2204 Gepost op: 21 juni 2018 – 12:02:28
Ik heb één linnen das van SuSu; die vind ik wel prima (maar draag ik maar een paar keer per jaar).