Auteur Topic: Verona  (2641 keer gelezen)

Fleming

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Verona
Gepost op: 30 juli 2011 – 16:15:33
Wat doe je als je aan het Gardameer bent en het weer een beetje tegenvalt? Een uitstapje naar Verona, een mooie stad die beslist een bezoek waard is (de Arena alleen al...).

Geheel toevallig ontdekte ik er een mooie winkel met de wat rare naam "Taylor's & Ties" (www.tailorsandties.com). Het gaat eigenlijk om twee winkels: een schoenwinkel en een klerenwinkel. Schoenen zijn er o.m. van Edward Green, John Lobb, Alden en - merkwaardig genoeg - wat afzichtelijke, driekleurige modellen van Kicker's. Doorgaans gaat het echter om een klassiek gamma wat de kleuren en leesten betreft. Bij de kleren is er een groot aanbod aan Barba-hemden, en zal in de toekomst ook Finamore verkocht worden. Ze hebben ook een eigen label. Verder is er o.m. Kiton. Via Largo Pescheria Vecchia 5.

Een andere mooie winkel is "Al Duca d'Aosta" (www.alducadaosta.com). Onderdeel van een keten. Heeft een aanbod van o.m. Boglioli, Caruso, Jacob Cohen en Finamore. Via Mazzini 31.

Stromen

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Re: Verona
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2011 – 16:59:30
D'r zijn wel meer mooie winkels in Verona. Af en to wel lastig te vinden....

O, en de laatste keer dat ik er was zag ik dat er ook een Threedifferent winkel zat. Kennelijk niet alleen een webshop dus. 

HGW

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2011 – 18:26:49
Zeker een mooie stad, ben er vorige vakantie vaak geweest, achter die winkels kan je ook lekker lunchen en op het plein ook. Ben je ook bij het Romeo en Juliet balkon geweest? :)
if i stop lying i just disappoint you

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Profiel bekijken
    • Stijlforum.nl
Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2011 – 19:35:53
D'r zijn wel meer mooie winkels in Verona. Af en to wel lastig te vinden....

O, en de laatste keer dat ik er was zag ik dat er ook een Threedifferent winkel zat. Kennelijk niet alleen een webshop dus.

En... Raldon is vlakbij.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Stromen

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2011 – 11:49:24
Inderdaad ;-)
Ben over 2 weken wee even in Verona, helaas slechts op doorreis. Waarschijnlijk over een maand of 2/3 zal ik er wel weer zijn.

Carel

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2011 – 19:57:22

En... Raldon is vlakbij.

Dat is toch waar jullie sartoria zit?
Tribula

Zeneize

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #6 Gepost op: 05 juli 2012 – 23:41:34
...Geheel toevallig ontdekte ik er een mooie winkel met de wat rare naam "Taylor's & Ties" (www.tailorsandties.com). Het gaat eigenlijk om twee winkels: een schoenwinkel en een klerenwinkel. Schoenen zijn er o.m. van Edward Green, John Lobb, Alden...

Even een schopje, maar een paar foto's kunnen denk ik geen kwaad. Twee weken geleden, zoals gezegd veel Green en Lobb en ik geloof dat alle jasjes in de foto's Attolini zijn. Vrij conservatieve winkel zo op het eerste gezicht. De foto's laten te wensen over i.v.m. weerspiegeling, waarvoor excuus, maar zo heb ik dan ook meteen m'n eerste WDDHV'je ..

Mooi:

"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Stromen

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #7 Gepost op: 06 juli 2012 – 08:38:34
Er zit nog veel meer moois in Verona. Ook heel veel casual zaken met mooie en onbekende merken. Van de klassieke herenzaken vind ik bovenstaande toko 1 van de mindere: merken die we wel kennen, en absurd hoge prijzen.

Zeneize

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Reactie #8 Gepost op: 06 juli 2012 – 12:32:49
Er zitten inderdaad veel mooie zaken, maar dit is de enige waar ik foto's van heb gemaakt. €820 voor Edward Green is trouwens toch niet absurd hoog? Maar er is inderdaad niets "nieuws" aan.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Stromen

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Verona
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2015 – 19:26:03
Even een schopje voor Verona.

Topstadje. Compact, mooi, goed bereikbaar en ook nog eens meer winkels voor mannen dan voor vrouwen. Iedere keer ontdek ik nieuwe winkels, van uberklassiek als Drago, tot aan uber casual met obscure, maar mooie merken.

Meer heb je niet nodig. Nou ja, een goede schoenenzaak. En een dassenspeciaalzaak. Maar er zijn genoeg schoenmerken te vinden, en dan niet alleen de typisch Italiaanse voorkeuren (Engels schoeisel dus).
En dassen zijn er ook genoeg te vinden. Raldon op 20min.

Toch is het het casual aanbod wat eruit springt. Vernieuwend, groot aanbod, in allerlei prijsklasses, echt top.

Bogart

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Verona
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2015 – 21:36:26
Erg leuke stad, Verona. We komen er graag.

Stromen

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Verona
Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2015 – 10:38:05
Als ik in een gulle bui ben, zal ik eens een lijstje maken met leuke zaakjes.
Al verandert het aanbod regelmatig, wat ook wel weer prettig is.

carpe diem

• Gebruiker
    • Profiel bekijken
Verona
Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2015 – 11:28:08
Genereus aanbod stromen.
Lijkt me een leuk lijstje
Be yourself no matter what they say