Auteur Topic: Verona  (7503 keer gelezen)

Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Verona
Gepost op: 30 juli 2011 – 16:15:33
Wat doe je als je aan het Gardameer bent en het weer een beetje tegenvalt? Een uitstapje naar Verona, een mooie stad die beslist een bezoek waard is (de Arena alleen al...).

Geheel toevallig ontdekte ik er een mooie winkel met de wat rare naam "Taylor's & Ties" (www.tailorsandties.com). Het gaat eigenlijk om twee winkels: een schoenwinkel en een klerenwinkel. Schoenen zijn er o.m. van Edward Green, John Lobb, Alden en - merkwaardig genoeg - wat afzichtelijke, driekleurige modellen van Kicker's. Doorgaans gaat het echter om een klassiek gamma wat de kleuren en leesten betreft. Bij de kleren is er een groot aanbod aan Barba-hemden, en zal in de toekomst ook Finamore verkocht worden. Ze hebben ook een eigen label. Verder is er o.m. Kiton. Via Largo Pescheria Vecchia 5.

Een andere mooie winkel is "Al Duca d'Aosta" (www.alducadaosta.com). Onderdeel van een keten. Heeft een aanbod van o.m. Boglioli, Caruso, Jacob Cohen en Finamore. Via Mazzini 31.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2011 – 16:59:30
D'r zijn wel meer mooie winkels in Verona. Af en to wel lastig te vinden....

O, en de laatste keer dat ik er was zag ik dat er ook een Threedifferent winkel zat. Kennelijk niet alleen een webshop dus. 

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2011 – 18:26:49
Zeker een mooie stad, ben er vorige vakantie vaak geweest, achter die winkels kan je ook lekker lunchen en op het plein ook. Ben je ook bij het Romeo en Juliet balkon geweest? :)
if i stop lying i just disappoint you

Huey

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 1.527
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Verona
Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2011 – 19:35:53
D'r zijn wel meer mooie winkels in Verona. Af en to wel lastig te vinden....

O, en de laatste keer dat ik er was zag ik dat er ook een Threedifferent winkel zat. Kennelijk niet alleen een webshop dus.

En... Raldon is vlakbij.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2011 – 11:49:24
Inderdaad ;-)
Ben over 2 weken wee even in Verona, helaas slechts op doorreis. Waarschijnlijk over een maand of 2/3 zal ik er wel weer zijn.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2011 – 19:57:22

En... Raldon is vlakbij.

Dat is toch waar jullie sartoria zit?
Tribula

Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #6 Gepost op: 05 juli 2012 – 23:41:34
...Geheel toevallig ontdekte ik er een mooie winkel met de wat rare naam "Taylor's & Ties" (www.tailorsandties.com). Het gaat eigenlijk om twee winkels: een schoenwinkel en een klerenwinkel. Schoenen zijn er o.m. van Edward Green, John Lobb, Alden...

Even een schopje, maar een paar foto's kunnen denk ik geen kwaad. Twee weken geleden, zoals gezegd veel Green en Lobb en ik geloof dat alle jasjes in de foto's Attolini zijn. Vrij conservatieve winkel zo op het eerste gezicht. De foto's laten te wensen over i.v.m. weerspiegeling, waarvoor excuus, maar zo heb ik dan ook meteen m'n eerste WDDHV'je ..





Mooi:


"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #7 Gepost op: 06 juli 2012 – 08:38:34
Er zit nog veel meer moois in Verona. Ook heel veel casual zaken met mooie en onbekende merken. Van de klassieke herenzaken vind ik bovenstaande toko 1 van de mindere: merken die we wel kennen, en absurd hoge prijzen.


Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #8 Gepost op: 06 juli 2012 – 12:32:49
Er zitten inderdaad veel mooie zaken, maar dit is de enige waar ik foto's van heb gemaakt. €820 voor Edward Green is trouwens toch niet absurd hoog? Maar er is inderdaad niets "nieuws" aan.
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Verona
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2015 – 19:26:03
Even een schopje voor Verona.

Topstadje. Compact, mooi, goed bereikbaar en ook nog eens meer winkels voor mannen dan voor vrouwen. Iedere keer ontdek ik nieuwe winkels, van uberklassiek als Drago, tot aan uber casual met obscure, maar mooie merken.

Meer heb je niet nodig. Nou ja, een goede schoenenzaak. En een dassenspeciaalzaak. Maar er zijn genoeg schoenmerken te vinden, en dan niet alleen de typisch Italiaanse voorkeuren (Engels schoeisel dus).
En dassen zijn er ook genoeg te vinden. Raldon op 20min.

Toch is het het casual aanbod wat eruit springt. Vernieuwend, groot aanbod, in allerlei prijsklasses, echt top.


Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Verona
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2015 – 21:36:26
Erg leuke stad, Verona. We komen er graag.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Verona
Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2015 – 10:38:05
Als ik in een gulle bui ben, zal ik eens een lijstje maken met leuke zaakjes.
Al verandert het aanbod regelmatig, wat ook wel weer prettig is.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Verona
Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2015 – 11:28:08
Genereus aanbod stromen.
Lijkt me een leuk lijstje
Be yourself no matter what they say

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2023 – 22:38:38
Net terug, en weer vergeten te noteren.  Dus dan maar een lijstje in progress.

Al Duca  d’Aosta zit er nog steeds. Traditioneel sartoriaal, wel door de jaren heen veranderend assortiment. Nu veel Loro Piana.

Ff doorsteken, en je komt Libreria Grosso Ghelfi en Barbato tegen. Althans, zo heet deze nog, maar er zit sinds kort een nieuwe kledingzaak in. Met oa Sartoria Latorre. Leuk spul, mooie LP stoffen, goed gemaakt, beetje hip kort en unlined. Het nieuwe Bogliolo, maar dan veel wolletjes.  Ook ineens op veel plaatsen in NL te krijgen tegen afbraakprijzen. Prima pasvorm ook, en stoffen die ik zelf ook zou uitzoeken.
Zou me niets verbazen als deze de komende jaren enorm omhoog schieten. Ook qua prijs.
Dus sla je slag nu het nog kan.

Terg naar adresjes. Piazza Erbe, beetje verscholen zit Carnaby Street. Mooi casual spul, maar collectie richting verandert snel. Het ene jaar kun je er prima slagen, jaar daarop vraag je je af waarom je daar het jaar ervoor ook alweer geweest bent.

Idem Via Fama. Oa Wooden Store, nu beetje skate casual. Kan volgend jaar weer anders zijn.
Sowieso wel interessant straatje.
In de Via Anfiteatro zit Fusodoro met twee winkels tegenover elkaar. Niet passend voor mijn figuur, maar best aardig spul.

Via Stella is een vreemd brede straat, met enkele winkels die maar net je casual smaak kunnen zijn. OaSun68.

Largo Pescheria Vecchia, nog steeds Tailors and Ties. Klassiek, veel Kiton. Al jaren. Ook Barba en nog wat andere bekende merken.

Voor  vrouwen is er uiteraard veel meer te vinden. Cinzia Rocca is een aanrader, maar vrouwen laten zich toch niet sturen en stappen overal binnen. En in Verona betekent dit dat je er niet bij wil zijn, want dan ben je zo twee dagen verder zonder zelf iets gezien te hebben.

Anyway.

Ben nog eea vergeten, komt nog wel. Maar er is ook een gezonde doorstroming, elke keer als ik er ben is er wel iets nieuws of veranderd.



 





Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Verona
Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2023 – 08:49:18
Goed overzicht, thanks!