Auteur Topic: [Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen  (55515 keer gelezen)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2006 – 10:41:01
Citaat van: "Migliore"

Mijn hemel wat een slechte verkoopster zeg!!!!
Een oudere dame die me wel netjes te woord stond, maar waarbij het leek alsof ze voor het eerst een schoen verkocht!! Ze liet me als eerste een Connaugh zien van C&J. Prachtige oxfort, maar geen slanke leest zou ik zo zeggen. Toen ik haar vertelde dat dit een 236 leest was en ik bijvoorbeeld een 337 wilde, keek ze even in de schoen en kwam ze op het briljante idee om te zeggen dat dit een E leest was, net als mijn eigen handgrade boot. Ik heb nog geprobeert om haar uit te leggen dat dit de fitting was, maar het wilde niet helpen!! Ze heeft haar best gedaan en probeerde me nog een Santoni te verkopen, maar die was toch echt een maat te groot. Toen ik aangaf dat ik nu liever geen Rapid Blake zool wilde keek ze me erg vertwijfeld aan. Kortom mijn eerste ervaring bij deze gerenomeerde schoenenzaak was zeer teleurstellend. De jongeman die er later nog even bij kwam kijken was erg verveeld en gaf aan dat ik dan maar weer moest gaan en een andere keer terug moest komen. Ook van hem straalde de liefde voor de schoen niet af!


Als je dit nu totaal omdraait, kom je in de buurt van mijn jl. ervaring bij mijn bezoek aan Sir Max.... binnen 1 minuut kopje capuch.  en echt een volledig college over Carmina en EG gekregen (het volgende college zou 'patineren' behelsen...)

Ik denk dat ik daar binnenkort eens een paar paardenleren laarsjes ga kopen....


De mensen van Hermans zijn overigens dezelfde als die bij Paenacker in Leiden....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #16 Gepost op: 01 februari 2006 – 16:06:52
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Migliore"

Mijn hemel wat een slechte verkoopster zeg!!!!
Een oudere dame die me wel netjes te woord stond, maar waarbij het leek alsof ze voor het eerst een schoen verkocht!! Ze liet me als eerste een Connaugh zien van C&J. Prachtige oxfort, maar geen slanke leest zou ik zo zeggen. Toen ik haar vertelde dat dit een 236 leest was en ik bijvoorbeeld een 337 wilde, keek ze even in de schoen en kwam ze op het briljante idee om te zeggen dat dit een E leest was, net als mijn eigen handgrade boot. Ik heb nog geprobeert om haar uit te leggen dat dit de fitting was, maar het wilde niet helpen!! Ze heeft haar best gedaan en probeerde me nog een Santoni te verkopen, maar die was toch echt een maat te groot. Toen ik aangaf dat ik nu liever geen Rapid Blake zool wilde keek ze me erg vertwijfeld aan. Kortom mijn eerste ervaring bij deze gerenomeerde schoenenzaak was zeer teleurstellend. De jongeman die er later nog even bij kwam kijken was erg verveeld en gaf aan dat ik dan maar weer moest gaan en een andere keer terug moest komen. Ook van hem straalde de liefde voor de schoen niet af!


Als je dit nu totaal omdraait, kom je in de buurt van mijn jl. ervaring bij mijn bezoek aan Sir Max.... binnen 1 minuut kopje capuch.  en echt een volledig college over Carmina en EG gekregen (het volgende college zou 'patineren' behelsen...)

Ik denk dat ik daar binnenkort eens een paar paardenleren laarsjes ga kopen....


De mensen van Hermans zijn overigens dezelfde als die bij Paenacker in Leiden....



Zo hoort het ook zou ik zeggen!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #17 Gepost op: 01 februari 2006 – 17:16:14
@Migliore

Dan heb je net de verkeerde verkoopster gehad. Als je normaal gesproken Gerrit of Bas hebt (als ik het goed heb) dan heb je een veel positievere ervaring....

Deze kunnen je echt alles vertellen over elke schoen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #18 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:30:38
Citaat van: "Lex"
@Migliore

Dan heb je net de verkeerde verkoopster gehad. Als je normaal gesproken Gerrit of Bas hebt (als ik het goed heb) dan heb je een veel positievere ervaring....

Deze kunnen je echt alles vertellen over elke schoen...


Tja, heb het haar ook maar vergeven. Ik verwacht ook inderdaad als de uitverkoop afgelopen is en ik er weer eens terug ga (Na een bezoek aan NT) dat het wel een stuk beter is.

Waarschijnlijk dat ik mijn schoenen vooral bij S&S zal kopen, omdat ik daar slecht 3km vandaan woon! En daar dus véél vaker te vinden ben.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #19 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:33:30
Waarom verder weg gaan als er een zeer goede zaak bij jou in de buurt is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #20 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:37:01
Citaat van: "Lex"
@Migliore

Dan heb je net de verkeerde verkoopster gehad. Als je normaal gesproken Gerrit of Bas hebt (als ik het goed heb) dan heb je een veel positievere ervaring....

Deze kunnen je echt alles vertellen over elke schoen...

Toevallig heb ik daar een zelfde ervaring gehad als Migliore.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #21 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:51:57
Citaat van: "gusto napolitano"
Waarom verder weg gaan als er een zeer goede zaak bij jou in de buurt is.


I rest my case!! :wink:  Heb vanmiddag echter wel de verleiding kunnen weerstaan!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Philanthropist

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #22 Gepost op: 01 februari 2006 – 22:58:53
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Migliore"


Mijn hemel wat een slechte verkoopster zeg!!!!
Een oudere dame die me wel netjes te woord stond, maar waarbij het leek alsof ze voor het eerst een schoen verkocht!! Ze liet me als eerste een Connaugh zien van C&J. Prachtige oxfort, maar geen slanke leest zou ik zo zeggen. Toen ik haar vertelde dat dit een 236 leest was en ik bijvoorbeeld een 337 wilde, keek ze even in de schoen en kwam ze op het briljante idee om te zeggen dat dit een E leest was, net als mijn eigen handgrade boot. Ik heb nog geprobeert om haar uit te leggen dat dit de fitting was, maar het wilde niet helpen!! Ze heeft haar best gedaan en probeerde me nog een Santoni te verkopen, maar die was toch echt een maat te groot. Toen ik aangaf dat ik nu liever geen Rapid Blake zool wilde keek ze me erg vertwijfeld aan. Kortom mijn eerste ervaring bij deze gerenomeerde schoenenzaak was zeer teleurstellend. De jongeman die er later nog even bij kwam kijken was erg verveeld en gaf aan dat ik dan maar weer moest gaan en een andere keer terug moest komen. Ook van hem straalde de liefde voor de schoen niet af!

Wat grappig! Ik ben ook een keer 'geholpen' door deze vrouw en ze heeft volgens mij echt geen verstand van schoenen. Zelfs met de meest simpele vragen keek ze een beetje wazig uit d'r ogen en gaf weer een antwoord dat nergens op sloeg.
Daarna heb ik nog aan een ander personeelslid gevraagd of de vrouw misschien nieuw was of zo, maar 'ze was een zeer kundige en zeer ervaren schoenen expert. Een van de beste medewerkers van Hermans'.
Ook bij mij kwam er na veel passen (geen van de schoenen zaten erg goed, want ze beweerde dat ik 'absoluut geen brede voet had') kwam een jongere, gladdere man erbij en die bleef maar proberen mij EGs te verkopen terwijl ik gewoon beschaafde schoentjes van ~€400 wilde. Ondanks dat ik meermaals aangaf echt niet m'n budget te willen verdubbelen.
Toen ben ik dus maar onverhoopt naar huis gegaan, terwijl ik waarschijnlijk best een paar schoenen had gekocht als ik gewoon goed geholpen was.
Het viel mij al met al ook erg tegen, ondanks dat de EGs die ze hebben staan wel prachtig zijn. Ik had me er de wereld van voorgesteld maar je moet duidelijk geluk hebben met de medewerkers.
'Is echt jammer want het kan volgens mij echt een hele leuke winkel zijn.

Overigens als je echt veel keus wil kan je beter een weekendje naar Engeland gaan. Lobb en EG kan je natuurlijk het beste in Engeland kopen (ondanks dat ze in Franse Hermes handjes zijn... [uiteraard is de bespoke Lobb niet in handen van Hermes]).

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #23 Gepost op: 01 februari 2006 – 23:02:03
Dan moet je echt voor Bespoke Lobb gaan als de Hermes /Lobb een bezwaar zijn.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Philanthropist

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #24 Gepost op: 01 februari 2006 – 23:43:02
Citaat van: "gusto napolitano"
Dan moet je echt voor Bespoke Lobb gaan als de Hermes /Lobb een bezwaar zijn.

Bespoke Lobbs zijn natuurlijk weer een hele andere wereld dan 'gewone' Hermes schoentjes.
Voor 1 paar bespokes heb je volgens mij like 4 paar EGs. En dan krijg je er waarschijnlijk nog een mooie foute Hermes das bij ook. Als ik moet kiezen dan weet ik het wel.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #25 Gepost op: 02 februari 2006 – 08:20:10
Citaat van: "Philanthropist"
Mijn hemel wat een slechte verkoopster zeg!!!!

Mwah weet ik iig de volgende keer bij Hermans dat ik niet door haar geholpen wil worden... Blijkbaar nu mazzel gehad met de aankoop.

Zaak blijft wel een mooi assortiment houden dus ik kom er echt wel terug, al denk ik dat ik eerst bij Sir Max ga kijken... want daar ben ik nu wel erg benieuwd naar. Zit alleen niet echt handig bereikbaar (iig met eigen vervoer) ;)

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #26 Gepost op: 02 februari 2006 – 08:46:21
Mijn ervaring was niet echt super te noemen. De collectie die er stond was niet verkeerd, maar het mannelijk personeelslid dat mij te woord stond had er de ballen verstand van.

Een vraag over schoenspanners kon hij niet beantwoorden, maar bleef toch bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal niet zo uitmaakte. Toen ik volhield dat ik toch echt een spanner van cederhout zocht met een volledige hak ging hij het toch maar even navragen of het uitmaakte. Hij kwam terug met de conclusie dat er geen verschil in de modellen spreidspanners zat mbt het vernaggelen van de hiel of anderzijds.

Leuke winkel als er een keer uitverkoop is wat mij betreft.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #27 Gepost op: 02 februari 2006 – 12:03:48
Citaat van: "Peer Gynt"
Mijn ervaring was niet echt super te noemen. De collectie die er stond was niet verkeerd, maar het mannelijk personeelslid dat mij te woord stond had er de ballen verstand van.

Een vraag over schoenspanners kon hij niet beantwoorden, maar bleef toch bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal niet zo uitmaakte. Toen ik volhield dat ik toch echt een spanner van cederhout zocht met een volledige hak ging hij het toch maar even navragen of het uitmaakte. Hij kwam terug met de conclusie dat er geen verschil in de modellen spreidspanners zat mbt het vernaggelen van de hiel of anderzijds.

Leuke winkel als er een keer uitverkoop is wat mij betreft.


Klopt er werkt daar een jonge kerel die idd. altijd gewone spanners probeert te verkopen.

Heren, vraag in het vervolg naar Bas of Gerrit en dan zal het hopelijk wel goed bevallen 8)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #28 Gepost op: 02 februari 2006 – 13:41:08
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "Peer Gynt"
Mijn ervaring was niet echt super te noemen. De collectie die er stond was niet verkeerd, maar het mannelijk personeelslid dat mij te woord stond had er de ballen verstand van.

Een vraag over schoenspanners kon hij niet beantwoorden, maar bleef toch bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal niet zo uitmaakte. Toen ik volhield dat ik toch echt een spanner van cederhout zocht met een volledige hak ging hij het toch maar even navragen of het uitmaakte. Hij kwam terug met de conclusie dat er geen verschil in de modellen spreidspanners zat mbt het vernaggelen van de hiel of anderzijds.

Leuke winkel als er een keer uitverkoop is wat mij betreft.


Klopt er werkt daar een jonge kerel die idd. altijd gewone spanners probeert te verkopen.

Heren, vraag in het vervolg naar Bas of Gerrit en dan zal het hopelijk wel goed bevallen 8)


Lekker, als je daar als leek komt heb je kans dat je met slecht advies wordt geholpen door een van de onkundigere mensen.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #29 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:15:43
Als leek ga je geen EG shoppen lijkt mij.
Fashion can be bought. Style one must possess.