Auteur Topic: [Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen  (55527 keer gelezen)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #30 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:21:22
Citaat van: "Nexus"
Als leek ga je geen EG shoppen lijkt mij.


LOL: je had de reactie moeten horen zojuist van 2 leek-mensen die in de etalage van Pelger de EG stonden te bekijken, vooral toen ze de prijs zagen....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #31 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:22:17
Dan weet je, zonder naar beneden te kijken, dat ze Mephisto dragen ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #32 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:32:06
Citaat van: "Nexus"
Dan weet je, zonder naar beneden te kijken, dat ze Mephisto dragen ;)


 Meph :r ...   ik krijg het mijn strot niet uit! ](*,)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #33 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:49:23
Citaat van: "Nexus"
Als leek ga je geen EG shoppen lijkt mij.

Waarom niet? Ik ben ook een schoenenleek maar ik weet wel wat ik mooi vind... en heb daar dan ook iets meer geld voor over...

Snap natuurlijk wel welke merken ook kwalitatief goed zijn (daarom ook de hogere prijs), maar begin met mij niet over maakwijzen e.d.

Philanthropist

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #34 Gepost op: 02 februari 2006 – 23:45:05
Citaat van: "Nexus"
Als leek ga je geen EG shoppen lijkt mij.

Niet iedereen die EGs koop weet alles van schoenen.
Daarbij vind ik wel dat als je dure schoenen koopt je wel goede 'ondersteuning' van een verkoper moet krijgen. Een verkoper hoort meer over zijn waar te weten dan een koper (zeker bij handgemaakte schoenen van €800!). En helemaal als je een passie voor schoenen hebt, dan hoor/hoop je die passie terug te vinden bij een verkoper. Ik ga niet naar een schoenen winkel met een eeuw 'verkoop ervaring' om uit te hoeven leggen hoe het zit met schoenspanners, toch?
Maar ja het zal wel slecht gaan met Hermans, dat ze moeten besparen op goed personeel.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #35 Gepost op: 02 februari 2006 – 23:56:51
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Nexus"
Als leek ga je geen EG shoppen lijkt mij.

Waarom niet? Ik ben ook een schoenenleek maar ik weet wel wat ik mooi vind... en heb daar dan ook iets meer geld voor over...


Wat mij betreft omdat de meerwaarde van EG in de maakwijze ligt. Vind ze namelijk nou niet bepaald mooier dan C&J of Cheaney's...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #36 Gepost op: 04 maart 2007 – 23:39:30
Ik ben ook afgelopen week bij Hermans geweest en werd geholpen door een wat oudere vrouw. Ze begreep mijn vragen niet, wist bijv. niet wat ik bedoelde met een leest. Ze kende alleen de E en de F.

Toen ik vroeg wat de naam was van een paar Edward Greens die daar stonden, zei ze dat die geen speciale naam had. Op de doos stond gewoon "full brogue" en daarmee moest ik het doen!

Er liep een wat jongere man rond en volgens mij had ik beter door hem geholpen kunnen worden. Op het laatste moment, net toen ik de winkel wilde verlaten, maakte hij een opmerking waaruit ik concludeerde dat hij een kenner is. Beetje jammer dat ik de oude vrouw had. Desalniettemin deed ze haar best...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #37 Gepost op: 05 maart 2007 – 00:06:33
Zij was ook oud.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #38 Gepost op: 05 maart 2007 – 10:13:39
Conclusie: oude vrouw vermijden en direct op een van de mannelijke verkopers afstappen...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Aaron

  • Gast
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #39 Gepost op: 05 maart 2007 – 10:18:03
Citaat van: "foto010101"
Conclusie: oude vrouw vermijden en direct op een van de mannelijke verkopers afstappen...


das nou een schκruppe conclusie :D

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2007 – 11:18:37
Hoop van de week naar Utrecht te gaan en ga hier weer eens kijken.

Was circa anderhalf jaar geleden op zoek naar mooie trouwschoenen die best wat mochten kosten. Kende helaas deze site toen nog niet  :cry: want dan was ik bijv. gewoon naar Sir Max gegaan.

Toen ook bij Hermans geweest maar kon er zelf niks vinden eigenlijk.
Zocht zelf gladde zwarte schoenen die beetje Italiaans oogden (met de kennis van nu via dit forum: Santonis dus).  Vond het toen zelf allemaal nogal ouwelijke schoenen. Beetje van Bommel gehalte, wel netjes maar net niet dat galante.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #41 Gepost op: 25 maart 2007 – 00:46:00
Vanmiddag ben ik bij Hermans geweest om een paar Chealsea boots van Crockett & Jones te passen. Ik ben geholpen door Bas, een zeer sympathieke verkoper die absoluut verstand van zaken heeft. Hij heeft me goed geadviseerd; ook toen dat betekende dat ik de schoenen niet zou aanschaffen! Ik ben ook nog even voorgesteld aan Gerrit. Al met al zijn we ruim een half uur plezierig converserend over schoenen aan het passen geweest (1 model in 2 maten). Dit alles meewegende durf ik dan ook te stellen dat Hermans absoluut in de top vier schoenwinkels in Nederland thuishoort. Ik heb geen ervaring met andere verkopers, maar bij Bas ben je in goede handen. En wat kennis van leesten betreft (waarover door sommigen hierboven wordt geklaagd): de m.i. voor een verkoper meest essentiele kwaliteit is kunnen vaststellen of een bepaalde schoen (op een bepaalde leest) al of niet past bij de voet van de degene die hem draagt. De rest (hoe interessant ook om van een verkoper te horen) zoek ik zelf wel uit. Daarvoor zit ik per slot van rekening op fora als stijlforum.
esus saves, George Nelson withdraws!

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2007 – 17:01:30
is idd een topzaak!

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #43 Gepost op: 02 december 2007 – 15:36:04
Ze waren gisteren op RTL4 geloof ik. Weet niet welk programma. Het ging over de schoenen keus van de Nederlandse man en dat dat over het algemeen vrij suf was. Toen kwam er een hippe vogel (strak pak, type oger verkoper (of SF'er :P ) ) een paar Santoni's passen en vervolgens stond die Italiaan van Santoni een paar schoenen in te kleuren. Was wel een grappig stukje.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

AJM

  • Gebruiker
  • Berichten: 552
    • Bekijk profiel
[Utrecht] Hermans Since 1906 schoenen
Reactie #44 Gepost op: 02 december 2007 – 16:23:39
Citaat van: "Timothy"
Ze waren gisteren op RTL4 geloof ik. Weet niet welk programma. Het ging over de schoenen keus van de Nederlandse man en dat dat over het algemeen vrij suf was. Toen kwam er een hippe vogel (strak pak, type oger verkoper (of Stijlforum'er :P ) ) een paar Santoni's passen en vervolgens stond die Italiaan van Santoni een paar schoenen in te kleuren. Was wel een grappig stukje.

Dat stukje van die Santoni expert (zoals hij werd beschreven) heb ik ook gezien, was dezelfde vent als in 'Bij ons in de PC' of niet?