Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811373 keer gelezen)

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #7650 Gepost op: 12 april 2026 - 09:16:19
Made to be worn 👍🏻

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7651 Gepost op: 23 april 2026 - 13:18:52
Ik heb pembrokes en die dingen zijn zo stijf dat ik na een half dagje blaren op mijn hiel heb. Ik heb 15 paar kroketten, maar deze wilde niet echt inlopen. Hebben jullie nog tips? Ik neig ernaar om het leer wat met de hand te gaan buigen.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7652 Gepost op: 23 april 2026 - 13:36:06
Welke zijn het Tjoena? Ik heb twee paar in verschillend materiaal en die gedragen zich níet hetzelfde.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7653 Gepost op: 23 april 2026 - 13:44:47
De donkerbruine kalf. Ik heb ze ook al een tijdje niet gepoetst. Dat helpt ook niet  :mrgreen:

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7654 Gepost op: 23 april 2026 - 13:49:23
Ik heb ze in paard, prima te doen, alleen wel stijf inderdaad. Bij mij krijg ik na een dag dragen wat knelling op de wreef/instep.
Dat is ook een gevoelig punt bij mij, vandaar dat ik het liefst low-vamp loafers draag want dan drukt het daar niet op.

Inlopen duurde wel lang, maar goed dat is altijd zo bij paard, de dubbele leren zool helpt natuurlijk ook niet mee, wellicht dat je dit eens moet proberen:
https://theshoesnobblog.com/how-to-avoid-blisters-softening-your-shoes-heel-counter/

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7655 Gepost op: 23 april 2026 - 13:56:00
Tja, schoenen inlopen. Er zijn heel veel zaken die je kunt proberen. Meestal is rustig beginnen, avondje alleen aanhebben terwijl tv of boek, en daarna langzaam opbouwen vaak genoeg. Wat extremer is een plastic zak over je sokken, in een plas water gaan staan totdat het leer nat is, en dan drooglopen. Moet je wel durven…

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7656 Gepost op: 23 april 2026 - 14:07:54
Aantrekken, gaan zitten en de föhn erop. Dan als ze lekker warm zijn rondje mee lopen
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7657 Gepost op: 23 april 2026 - 14:44:08
Het leer bij de aansluiting van de hiel een beetje kneden helpt ook wel.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7658 Gepost op: 23 april 2026 - 14:50:38
Het leer bij de aansluiting van de hiel een beetje kneden helpt ook wel.

Ja dit is mijn plan. Ik heb ze nu al een dag of 6-7 aangehad en het wordt niet veel soepeler. De rest van de kroketten zitten wel lekker dus ik weet dat het even kan duren. Als het bovenstaande niet helpt, ga ik die andere methodes proberen. Dank!

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #7659 Gepost op: 23 april 2026 - 16:42:27
Ja dit is mijn plan. Ik heb ze nu al een dag of 6-7 aangehad en het wordt niet veel soepeler. De rest van de kroketten zitten wel lekker dus ik weet dat het even kan duren. Als het bovenstaande niet helpt, ga ik die andere methodes proberen. Dank!

Ik heb ze in het burgundy calf maar inderdaad hele tijd in moeten lopen, nu als gegoten en echt een van mijn lievelingsparen
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7660 Gepost op: 23 april 2026 - 19:21:27
Mijn ervaring is dat ze vanaf het begin verdraagzaam moeten zijn.

Ypuh

• Bekijk profiel
Reactie #7661 Gepost op: 24 april 2026 - 10:52:34
Hier ook een net nieuw paar Crockett & Jones in burgundy calf. Bij de eerste keren dragen geen last (heb meerdere paren in de 325 leest), maar tegelijkertijd ook wel flink stijf en moeten nog inlopen.

Heb ook een paar Grafton's in Horween cordovan op dubbele leren zool en daarvoor geldt ook dat de leest goed past, maar na X dagen nog steeds super stijf zijn. Andere C&J's met soepeler leer (rough out, scotch grain, hurricane hide, suede) zaten na 1-2 dagen al fijn. 

Met water inlopen lijkt me een heel slecht idee. Er zit volgens mij niet veel anders op dan dragen/warm laten worden, beetje wrijven om het proces te versnellen, en misschien wat soepeler maken met conditioner (Saphir Leather Lotion of Renovateur).

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7662 Gepost op: 24 april 2026 - 10:56:13
De Zool helpt ook niet mee, zo'n ridgeway sole is best stijf (zelfde met de double oaktanned leather soles).

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7663 Gepost op: 24 april 2026 - 10:59:22
Met water inlopen lijkt me een heel slecht idee.

Je hebt gelijk. Een heel slecht idee. Mag ik een alternatief voorstellen? Een hele lange wandeling in de regen.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7664 Gepost op: 24 april 2026 - 11:02:25
Wat je ook kan proberen, dat werkte voor mij is: Saphir Dubbin Graisse.
Dat is zo'n heavy conditioner dat als je het er te lang op laat zitten hard leer nog zacht wordt (dus de heel-stiffners worden zacht, dus opletten!!), ik heb het een keer gebruikt aan de binnenkant van mijn suede schoen omdat ik steeds blaren kreeg op mijn grote teen. Hierna was dit probleem opgelost.