Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811266 keer gelezen)

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #7515 Gepost op: 18 oktober 2024 - 17:21:02
Heeft iemand toevallig zowel de Teigns als de Sydneys? Zo ja, zelfde maat?
Zelfde maat 95%. Teign zit wel iets losser

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7516 Gepost op: 19 oktober 2024 - 01:23:02
Heeft iemand toevallig zowel de Teigns als de Sydneys? Zo ja, zelfde maat?
Heb niet deze loafers maar wel twee paar loafers op de 376 leest. Eentje ongevoerd suède (Finchley 2) en andere gevoerd leer (Grantham 2). De ongevoerde suède zitten aanzienlijk losser dan de gevoerde leren loafers op dezelfde leest. Komt natuurlijk zowel door het materiaal als door de voering. Zou daar rekening mee houden, mocht je bijvoorbeeld suède Teigns hebben die precies passen (als in, eerder wat krap dan ruim) dan zou het goed kunnen dat leren Sydneys aan de krappe kant zijn.

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7517 Gepost op: 19 oktober 2024 - 17:47:10
Thanks gents! Zag de Sydneys goed geprijsd halve maat groter dan mijn Teigns, maar die zitten al vrij los en had destijds ook een halve maat groter geprobeerd, was niet ok. Volgende keer beter.

Ypuh

• Bekijk profiel
Reactie #7518 Gepost op: 29 oktober 2024 - 14:50:10
Een tijdje geleden een paar z.g.a.n. Pembroke's opgepikt. Ze zagen er een beetje uitgeblust uit op de foto, maar na een poetsbeurtje kwam onderstaande eruit.

Uit een aantal Tricker's, Carlos Santos en Loake's zijn dit misschien wel mijn fijnst zittende schoenen. Qua constructie en afwerking gelijkwaardig aan de Tricker's, al zijn die meer chunky.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7519 Gepost op: 29 oktober 2024 - 14:57:25
Zijn er goed van opgeknapt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7520 Gepost op: 29 oktober 2024 - 16:07:55
Hard op die veters gepoetst ook, helemaal plat geworden.  :thumbsup:

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7521 Gepost op: 29 oktober 2024 - 17:42:33
Ziet er goed uit. Lastig te dragen model wel.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7522 Gepost op: 29 oktober 2024 - 20:55:28
Ziet er goed uit. Lastig te dragen model wel.
Als Ypuh ook Trickers draagt, moet dit model prima te combineren zijn. Lijkt me super met tweeds, corduroy, flannels. Waxjas om het af te maken. Mooi opgeknapt trouwens. Ik zou persoonlijk wel die ronde veters erbij dragen, vind platte veters te formeel voor zo’n schoen.

Ypuh

• Bekijk profiel
Reactie #7523 Gepost op: 15 november 2024 - 15:58:56
Draag zelf niet zo vaak formele schoenen, al heb ik ze wel. Vind het leukst  om een paar brogues te dragen en heb die dan ook met lederen zolen en in meer casual chunky en gewaxt suède varianten. In mijn dagelijkse leven ben ik niet zo snel underdressed.

Qua platte veters vs. rond ben ik het wel eens. Volgende keer weer ronde meebestellen.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7524 Gepost op: 30 juni 2025 - 10:54:30
Even een vraag over maatvoering.

Dragen jullie de tassel loafers (Cavendish) in dezelfde maat of een halve maat kleiner dan je overige C&J's?

Ik heb de leren loafers Sydney in maat 8.5. Die zitten erg strak op de wreef en zou ik dus in maat 9 moeten hebben. Daarnaast heb ik suede tassel loafers Cavendish in maat 8.5. Die zitten prima. 

Ik twijfel of ik voor Cavendish 2 (een andere last dan de gewone Cavendish) een 8.5 of een 9 moet hebben. Mijn reguliere schoenmaat is 28 cm = maat 43.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7525 Gepost op: 30 juni 2025 - 11:07:03
Even een vraag over maatvoering.

Dragen jullie de tassel loafers (Cavendish) in dezelfde maat of een halve maat kleiner dan je overige C&J's?

Ik heb de leren loafers Sydney in maat 8.5. Die zitten erg strak op de wreef en zou ik dus in maat 9 moeten hebben. Daarnaast heb ik suede tassel loafers Cavendish in maat 8.5. Die zitten prima. 

Ik twijfel of ik voor Cavendish 2 (een andere last dan de gewone Cavendish) een 8.5 of een 9 moet hebben. Mijn reguliere schoenmaat is 28 cm = maat 43.
Voor de cavendish heb ik dezelfde maat als in alle andere schoenen van CJ namelijk 8,5uk.
Tegenwoordig koop ik trouwens 9uk, denk dat mijn voeten iets anders zijn geworden, maar de cavendish en andere schoenen van CJ pas ik nog steeds (gelukkig).

Dus zou 8.5uk of 9uk pakken, overigens heb ik ook ontdekt dat ik bij bijv. Edward Greens belgravia niet in de normale wijdte pas, knelt dan enorm op de wreef, maar in dezelfde maat en dan F width (de wijdere fit) de wreef wel perfect past, dus dat kan soms ook de oplossing zijn.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7526 Gepost op: 30 juni 2025 - 16:49:36
Cavendish en Cavendish 2 hebben een andere last. Maar bij Cavendish 2 wordt de 2 ook vaak weggelaten. Hoe weet ik wat de last is? Er staat het nummer 9376 in en U14331.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7527 Gepost op: 30 juni 2025 - 16:55:12
Cavendish en Cavendish 2 hebben een andere last. Maar bij Cavendish 2 wordt de 2 ook vaak weggelaten. Hoe weet ik wat de last is? Er staat het nummer 9376 in en U14331.
Normale cavendish is 325, de 3 (die ze ooit gehad hebben) was ook 325. Dus wellicht toch  dezelfde leest?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7528 Gepost op: 16 september 2025 - 09:04:01
Voor eens en altijd, kan iemand de verschillen duiden tussen de Cavendish en de Cavendish II? Je er leest wat over hier en daar, zoals een iets slankere hiel bij de II.  Ik hoor het graag van de deskundigen.

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7529 Gepost op: 16 september 2025 - 10:36:05

Vakantie slofjes