Auteur Topic: Crockett & Jones  (1814994 keer gelezen)

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5340 Gepost op: 02 april 2015 - 13:59:09
Zou vanzelf weg moeten trekken. Vooral niets aan doen op dit moment. Dus geen poets erover. Kan wel een dagje duren, maar als het goed is trekt het weg.

Dit moet inderdaad vanzelf weg gaan. Soms wil het niet helemaal meer wegtrekken. Het leer van Magnanni heeft hier ook heel erg last van. Dit komt door de grote poriën in het leer.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5341 Gepost op: 02 april 2015 - 14:05:27
Snel vervangen door cordovan schoenen. :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5342 Gepost op: 02 april 2015 - 14:07:01
Snel vervangen door cordovan schoenen. :)

Mijn enige paar cordovan, van Meermin, heeft dit anders ook. Nog veel erger zelfs en het is nooit meer weggetrokken. Trek ze daarom ook haast niet meer aan. Zonde van het geld geweest.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5343 Gepost op: 02 april 2015 - 14:10:38
Mijn enige paar cordovan, van Meermin, heeft dit anders ook. Nog veel erger zelfs en het is nooit meer weggetrokken. Trek ze daarom ook haast niet meer aan. Zonde van het geld geweest.

Nergens last van bij Meermin...

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5344 Gepost op: 02 april 2015 - 14:11:02
Sorry, ik bedoelde cordovan Aldens.

Not entirely serious, zeg ik er maar bij. Want daarbij schijnt 't ook voor te komen (bij mij dan weer niet).

Maar als je niet van grote poriën houdt... :)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5345 Gepost op: 02 april 2015 - 14:15:43
Mijn kroketjes kunnen officieel niet tegen regen. Het leer heeft er de zeepokken van gekregen.

Dit heb ik hier op het forum vaker voorbij zien komen volgens mij. Je zou verwachten dat zo'n schoen wel tegen een drupje regen kan zonder te bubbelen. Is dit na een dag door de regen lopen?

Ik heb hier nooit last van gehad, knock knock knock.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5346 Gepost op: 02 april 2015 - 14:44:53
In het verleden leek het vooral een Santoni-kwaal, blijkt dus dat dit vaker voorkomt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Crockett & Jones
Reactie #5347 Gepost op: 02 april 2015 - 15:16:52
Wassen met klein beetje afwasmiddel.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5348 Gepost op: 02 april 2015 - 15:23:18
Voor de goede orde, dit is nadat ik de schoenen heb afgesopt en een paar dagen heb laten drogen.

Mijn andere benchgrade (Westbourne) vertoonde hetzelfde euvel.

Nooit last van gehad met mijn handgrades.

Gooner

• Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5349 Gepost op: 03 april 2015 - 09:21:01
Hoi,

Heb ook een vraag.

Wil op korte termijn een zwarte oxford aanschaffen. Momenteel draag ik de Highbury (348 E), een halve maat te groot en daarbij vind ik een derby schoen op mijn werkoutfit ook niet echt heel mooi staan. Mijn bruine optie is de Hallam (zelfde fit en leest) in een maat kleiner en die is prima.

Een zwarte Hallam zou een logische keuze zijn, maar sinds ik ooit een paar handgrades heb aangeschaft (Savile; fit 337 E denk ik, staat niet op de doos helaas) wil ik die ongeëvenaarde pasvorm graag weer. Dainite sole is voor nu even geen vereiste.

Kan er iemand iets zeggen over de Audley qua maatstelling / pasvorm vergeleken met de Savile of een andere 337 E Handgrade?

Ben morgen weer in LDN, maar ik loop bij C&J alleen naar binnen als ik iets zeker weten wil hebben.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5350 Gepost op: 03 april 2015 - 09:23:01
Je kunt ook gewoon binnen lopen en gaan passen....
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5351 Gepost op: 03 april 2015 - 09:49:11
Hoi,

Heb ook een vraag.

Wil op korte termijn een zwarte oxford aanschaffen. Momenteel draag ik de Highbury (348 E), een halve maat te groot en daarbij vind ik een derby schoen op mijn werkoutfit ook niet echt heel mooi staan. Mijn bruine optie is de Hallam (zelfde fit en leest) in een maat kleiner en die is prima.

Een zwarte Hallam zou een logische keuze zijn, maar sinds ik ooit een paar handgrades heb aangeschaft (Savile; fit 337 E denk ik, staat niet op de doos helaas) wil ik die ongeëvenaarde pasvorm graag weer. Dainite sole is voor nu even geen vereiste.

Kan er iemand iets zeggen over de Audley qua maatstelling / pasvorm vergeleken met de Savile of een andere 337 E Handgrade?

Ben morgen weer in LDN, maar ik loop bij C&J alleen naar binnen als ik iets zeker weten wil hebben.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Ik heb een tiental paar schoenen op de 337-leest, en die zitten allemaal even goed. Worden volgens mij alleen maar in E-breedte gemaakt. Met een monk als de Savile kun je wel wat meer ruimte maken als je last hebt van een hoge wreef.

Gooner

• Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5352 Gepost op: 03 april 2015 - 10:21:13
Hi,

De Savile zit perfect, de Hallam ook, maar die is dus een halve maat kleiner. Ik dacht dat de Fit (E in dit geval) alleen invloed zou hebben op de breedte en uitlijning van de schoen, niet zozeer op de lengte.

Wat me dus opviel was dat mijn benchgrades een halve maat groter aanvoelen dan de handgrade. (behalve de Highbury, die is echt te ruim).

Ervaren jullie dit ook zo, daar waar leest en fit hetzelfde zijn, dat de benchgrade groter uitvalt dan de handgrade?

@Pitti Carabinieri: Uiteraard kan / zou ik gewoon moeten gaan passen, maar de tijd laat het helaas niet toe er morgen een relaxte shop dag van te maken :-(
Laatst bewerkt op: 03 april 2015 - 10:25:42 door Gooner

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5353 Gepost op: 03 april 2015 - 10:48:59
Nee dat ervaar ik niet. Verschilt gewoon per leest. Mijn reeds verkochte Hallams waren misschien net iets kleiner als de Saville. Echter geen halve maat. De Bedford heb ik nu op 11C in vergelijking met 10E van de Hallams. Het beste advies is gewoon een keer passen in de winkel wat goed zit.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5354 Gepost op: 03 april 2015 - 10:57:12
en dan ook kopen in de winkel.
live and let die