Ik was gisteren voor mijn werk in Parijs en zag vanuit de taxi de winkel van Crockett op Boulevard Raspail. Vervolgens de taxi langs de kant laten zetten en ben even naar binnen gegaan. Ik werd zeer vriendelijk begroet, door een man met een poetsschort voor, welke mij alles heeft laten zien. Ik meen deze man te herkennen van n poets-filmpje.
Ik kwam nog even bijna in de verleiding om een paar Sydney's in donkerbruin leer aan te schaffen, maar was niet volledig overtuigd.
Benchgrade schoenen kosten hier zo'n beetje 460 euro, handgrade 600. Ik vind dat verschil vrij klein. Was t vroeger groter?
Voor mijn gevoel is de benchgrade een stuk duurder geworden.
Qua collectie stelt deze winkel niet zo erg veel voor, behalve de uitgebreide selectie aan chucca boots. Ook veel wat modernere kleurtjes op voorraad.
Ondertussen vond er buiten een staking/demonstratie plaats, die keurig door de chique winkelstraten van Parijs werd begeleid. Vandaag waren de aardappel boeren aan de beurt zag ik. Keurig georganiseerd, daar En France!
Er is ook nog een grotere Crockett winkel, met wellicht een grotere collectie, maar die lag niet op mijn route.