Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811395 keer gelezen)

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #2925 Gepost op: 25 mei 2010 - 10:34:17
Dank u wel! :)

EDIT: Zo net de catalogus van C&J ontvangen die ik via de website had besteld, zelf die is nog een 2008-2009 versie!  :x
Laatst bewerkt op: 25 mei 2010 - 12:22:44 door Bant

Charlie

• Gast
Reactie #2926 Gepost op: 25 mei 2010 - 16:25:37
Heb even contact opgenomen met Burlington Arcade en zij vertelde mij dat de 2009 - 2010 catalogus nog niet overal beschikbaar is. Hopelijk hebben ze dit (op verzoek) in mijn retourpakketje gestopt.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2927 Gepost op: 29 mei 2010 - 19:06:27
Vandaag even met een vriend bij Pelger geweest en gebabbelt met de heren van Crockett & Jones. Erg informatief.

Ik heb overwogen schoenen te komen en heb een 348 leest in maat 7,5 en 7 aangehad. Ik kon uiteindelijk niet beslissen wat het beste was. De 7,5 zat comfortabel, maar knikte op een forse manier. Ook onstond er aan de binnenzijde van de voet een plooi in de lengte richting. Dit is volgens mij een teken dat het niet helemaal goed zit.

De 7 zat erg strak. Dat kan goed zijn, maar ook erg vervelend en pijnlijk worden. Ik was er niet zeker over, daarvoor heb ik er te weinig verstand van.

De verkoper verzekerde mij van het feit dat de 7, dé maat was. Ik weet het niet zeker. Wellicht kunnen jullie mij adviseren?
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2928 Gepost op: 29 mei 2010 - 19:24:54
Vandaag even met een vriend bij Pelger geweest en gebabbelt met de heren van Crockett & Jones. Erg informatief.
Ik heb overwogen schoenen te komen en heb een 348 leest in maat 7,5 en 7 aangehad. Ik kon uiteindelijk niet beslissen wat het beste was. De 7,5 zat comfortabel, maar knikte op een forse manier. Ook onstond er aan de binnenzijde van de voet een plooi in de lengte richting. Dit is volgens mij een teken dat het niet helemaal goed zit.
De 7 zat erg strak. Dat kan goed zijn, maar ook erg vervelend en pijnlijk worden. Ik was er niet zeker over, daarvoor heb ik er te weinig verstand van.
De verkoper verzekerde mij van het feit dat de 7, dé maat was. Ik weet het niet zeker. Wellicht kunnen jullie mij adviseren?
Wellicht is de 348 leest minder geschikt voor jouw voeten, of kan je kiezen voor een breedte maat 7? :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2929 Gepost op: 29 mei 2010 - 19:26:56
Ja wellicht een idee. Het was vrij druk in de winkel dus het leek mij niet echt handig om uitgebreid alle leesten, fittings en maten uit te proberen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2930 Gepost op: 29 mei 2010 - 19:31:09
....
...

Ik heb 4 paar C&J's.
1 paar zat erg strak (binnen een uur pijnlijk knellen) en een ander zat redelijk strak.
Beide paren zitten nu als gegoten.

De 2 andere paren, die gelijk al comfortabel aan mijn voeten zaten, zijn nu iets aan de wijde kant.
Wat wel weer lekker is in de winter met dikke kousen.
Het is maar hoe je het bekijkt..

guest2946

• Gast
Reactie #2931 Gepost op: 29 mei 2010 - 19:56:50
Ik zou zeggen dat jij zelf het beste kan voelen hoe een schoen zit...

Zou zelf meer waarde hechten aan het advies van de verkoper (die kon zien/voelen hoe de schoen zat) dan dat van een internet forum overigens (met alle respect voor de leden hier uiteraard)

Charlie

• Gast
Reactie #2932 Gepost op: 29 mei 2010 - 21:08:55

Over het algemeen is het zo dat naarmate de schoen ingelopen wordt, hij iets ruimer gaat zitten. Het is dus juist wat de verkoper zegt, je kunt beter maat 7 nemen. In het begin zal hij wellicht wat strak zitten, maar later zal dit probleem zich vanzelf oplossen.

Overigens, loafers dienen altijd een halve maat kleiner genomen te worden. Wanneer je bijvoorbeeld een oxford in maat 7.5 hebt, zul je een loafer in maat 7 moeten nemen, aangezien de loafer dus geen algehele sluiting heeft.
Laatst bewerkt op: 29 mei 2010 - 21:11:48 door Charlie

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #2933 Gepost op: 29 mei 2010 - 21:11:09
Ik heb 4 paar C&J's.
1 paar zat erg strak (binnen een uur pijnlijk knellen) en een ander zat redelijk strak.
Beide paren zitten nu als gegoten.

De 2 andere paren, die gelijk al comfortabel aan mijn voeten zaten, zijn nu iets aan de wijde kant.
Wat wel weer lekker is in de winter met dikke kousen.

Is dat éne knelpaar toevallig zwart??
Dat lijkt altijd stugger leer en dus ook vervelender om in te lopen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Alex Duh

• Bekijk profiel
Reactie #2934 Gepost op: 29 mei 2010 - 23:32:53
Ik heb laatst een paar C&J bij Pelger in Den Haag gekocht en heb me daarbij qua leest en pasvorm volledig laten leiden door de verkoper. Ik moet zeggen dat die schoenen nu als gegoten zitten.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2935 Gepost op: 29 mei 2010 - 23:44:16
Is dat éne knelpaar toevallig zwart??
Dat lijkt altijd stugger leer en dus ook vervelender om in te lopen!

Nee, antique chestnut.
En die is wel een half maatje kleiner dan de andere 3, vandaar het knellen in het begin.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2936 Gepost op: 30 mei 2010 - 12:49:23
Ik heb mijn beide C&J {een Belgrave {inmiddels van de hand gedaan wegens te klein geworden] en een Connaught] precies pas gekocht; d.w.z. wel voelen maar niet knellen [advies verkoper overigens] waarna de schoen na een aantal loop-uren zich naar de voet zetten en zich verruimen.
Voorwaarde is echter wel dat je weet of de leest een goede is voor jouw voet, eer je met maatkeuzes in wellicht een minder goed passende leest aan de slag gaat; hoogte voorvoet e.d. is minstens even belangrijk als breedte en/of vorm van de schoen{leest}. :idea:
Ik heb overigens wel ontdekt {advies John Lobb, omdat het uitzetten van de voet door de warmere zomertemperaturen niet geheel de winterkousdikte compenseert in de maatvoering} de "zomerschoenen" een fractie kleiner te kopen vanwege dunne zomer kousen dan de "winterschoenen", dit dan ook gedaan en idd. mogen ontdekken dat ik zomers de "winterschoenen" alleen comfortabel kan dragen door daar dikkere kousen in te dragen. :-k
Laatst bewerkt op: 30 mei 2010 - 13:45:16 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2937 Gepost op: 30 mei 2010 - 13:27:08
Over het algemeen is het zo dat naarmate de schoen ingelopen wordt, hij iets ruimer gaat zitten. Het is dus juist wat de verkoper zegt, je kunt beter maat 7 nemen. In het begin zal hij wellicht wat strak zitten, maar later zal dit probleem zich vanzelf oplossen.

Overigens, loafers dienen altijd een halve maat kleiner genomen te worden. Wanneer je bijvoorbeeld een oxford in maat 7.5 hebt, zul je een loafer in maat 7 moeten nemen, aangezien de loafer dus geen algehele sluiting heeft.

Dat klopt wellicht als de leest hetzelfde is...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Charlie

• Gast
Reactie #2938 Gepost op: 30 mei 2010 - 14:12:17
Dat klopt wellicht als de leest hetzelfde is...

Het hangt inderdaad ook een beetje van de leest af. Ik heb overigens mijn retourpakketje nog niet mogen ontvangen, ik wacht even tot dinsdag en als het er nog niet is ga ik toch maar even een telefoontje plegen.  :x

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2939 Gepost op: 30 mei 2010 - 14:49:40
De laatste pagina vóór de mijlpaal 100 wordt bereikt.

Misschien is het leuk om nog even wat foto's te plaatsen?