Auteur Topic: Boekarest/Bukarest - Roemenie  (1603 keer gelezen)

Papageno

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Boekarest/Bukarest - Roemenie
Gepost op: 22 april 2011 – 08:51:54
Voor mijn werk zal ik september 2 weken in Boekarest (hoofdstad van Roemenie) zitten. Het weekeinde heb ik dan vrij en ik ben benieuwd of jullie tips hebben over waar je welke goede winkels kan vinden.

Of welke "stijlforum-waardige" producten typisch Roemeens zijn of evt andere tips en hints.

Alvast bedankt voor de input.

roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: Boekarest/Bukarest - Roemenie
Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2011 – 22:29:44
Oef, dat valt niet mee. De grote ketens zijn inmiddels wel gearriveerd, maar ik vrees dat de term "lokaal kwaliteitsproduct" grosso modo nog altijd een contradictio in terminis is. Naar god geholpen door de communisten, zoals zoveel in dat land.

Er zijn wel goede (en betaalbare) kleermakers, maar de stoffen waar ze mee werken zijn niet om over naar huis te schrijven, om het mild uit te drukken.

Schoenmakers zouden er moeten zijn (zijn er in Hongarije immers ook, en er zijn diverse A-merken die hun schoenen in Roemenië laten maken) maar ik heb ze niet gevonden. Afgezien dan van een filiaal van Maftei (www.maftei.at), een van oorsprong Roemeense schoenmaker in Wenen die nu ook in Boekarest zit. Maakt nogal smaakgevoelige schoenen.

Dit zijn slechts mijn two cents; ik kom al een paar jaar niet meer geregeld in Boekarest, en misschien heb ik wel van alles over het hoofd gezien. Ik ben benieuwd wat je tegenkomt.

Papageno

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Re: Boekarest/Bukarest - Roemenie
Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2011 – 16:45:25
Dank voor je antwoord. Ik vermoedde al zoiets.
Ik zal opletten en kijken wat ik hier aan opgedane kennis kan achterlaten.