Auteur Topic: Welke horloges dragen de heren vandaag  (28079 keer gelezen)

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Welke horloges dragen de heren vandaag
Reactie #30 Gepost op: 10 april 2005 - 15:39:36
goed gezegd gusto  =D>
wij zitten in ieder geval op een lijn
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 10 april 2005 - 15:40:48
Citaat van: "gusto napolitano"
Nu snap ik best wel dat horloge forum mensen allen voor het beste gaan o.a. panarai-van de Klaauw etc en U-Boat als iets lachwekend zien maar dan snappen ze het in mijn ogen niet.

Gusto, Panerai en vdK zijn óók niet het beste, en ook op prikpagina (horlogeforum) komen minder bedeelde zoals ik, die zich geen Panerai kunnen veroorloven.
Het verschil is Gusto, dat wij op prikpagina de mensen in hun waarde laten, ongeacht wat ze dragen; als ik hier een Scapa polo draag wordt ik uitgelachen bijv....

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 10 april 2005 - 15:41:00
aha okee ik snap het.

over dat op de horloge-pagina, het ging er vooral om dat het merk pretendeert een geschiedenis te hebben vergelijkbaar met Panerai, maar wat niet zo is, althans wie heeft er ooit een vintage u-boat als deze gezien? En dan het feit dat ze nogal goedkope uurwerken gebruiken, terwijl het op de horloge-pagina vooral gaat om de passie voor het mechaniek.. zo bekeken is de mening van de mensen daar best te begrijpen toch? het is heus geen hautain gedrag ofzo hoor, want bijvoorbeeld de meeste daar zijn helemaal lyrisch over een klokje van seiko, de black monster zoals ik hem hier ook net heb gepost.

aan het eind blijft het toch allemaal om kwaliteit gaan;)

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 10 april 2005 - 15:48:43
Citaat van: "dale vito"

kwaliteit is nogal subjectief

LuukS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 10 april 2005 - 15:53:16
Een horloge is bij ons denk ik meer dan alleen accessoire. Het is meer dan een manier om te laten zien dat je geld of smaak hebt. Ik zie in jou een man welke de JLC alleen voor de naam koopt. Weet natuurlijk niet of dit waar is... 'Zou mijn wenbrouwen ERG hoog optrekken als jij me kan vertellen wat voor cal. er in zin, hoeveel keer hij per uur *tikt*. Daar gaat het bij ons dus om.
Ik vind het een U-boat niet lachwekkend. Ik vind het een mode-gril en zal er niet snel aan meedoen.

Net zoals ik het niet "snap", snap jij het ook niet.

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 10 april 2005 - 15:55:24
Citaat van: "Marco"

ja marco, je kan wel zo blijven afgeven op de liefhebbers daar, maar ik probeer het alleen zo uit te leggen zodat jullie het een beetje snappen.

hoe zouden jullie reageren als ik zou posten dat ik vandaag een pak aan heb van de h&m? Ik denk dat de reacties hier dan erg vergelijkbaar zouden zijn als op de horlogepagina op u-boat. Voor de leek zal het uiterlijk gelijk zijn, de kenner echter zal altijd gaan voor de extra moeite, bloed, zweet en tranen die in het kwaliteitsstuk gaan zitten. En ja, ik weet dat een pak van de H&M of wat dan ook waarschijnlijk langer meegaat dan een pak van Super3000 bij wijze van spreken, maar je begrijpt wat ik bedoel (hoop ik...)

Wat maakt de liefhebberij voor klokjes anders dan de liefhebberij voor mooie kleding? het gaat toch beide om de passie voor de details, en het werk wat er aan besteed wordt?

LuukS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 10 april 2005 - 15:58:39
Citaat van: "Marco"

ja marco, je kan wel zo blijven afgeven op de liefhebbers daar, maar ik probeer het alleen zo uit te leggen zodat jullie het een beetje snappen.

hoe zouden jullie reageren als ik zou posten dat ik vandaag een pak aan heb van de h&m? Ik denk dat de reacties hier dan erg vergelijkbaar zouden zijn als op de horlogepagina op u-boat. Voor de leek zal het uiterlijk gelijk zijn, de kenner echter zal altijd gaan voor de extra moeite, bloed, zweet en tranen die in het kwaliteitsstuk gaan zitten. En ja, ik weet dat een pak van de H&M of wat dan ook waarschijnlijk langer meegaat dan een pak van Super3000 bij wijze van spreken, maar je begrijpt wat ik bedoel (hoop ik...)

Wat maakt de liefhebberij voor klokjes anders dan de liefhebberij voor mooie kleding? het gaat toch beide om de passie voor de details, en het werk wat er aan besteed wordt?

Touché!

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 10 april 2005 - 15:58:49
En daarbij, heb je die U-boat gekocht omdat 'ie zo mooi was, of alleen maar omdat Jort er ook een heeft.
Begrijp me niet verkeerd Gusto, maar als je bijv. JLC of Rolex gewend bent, koop je geen U-boat omdat je die dan ineens zo mooi vind...

LuukS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 10 april 2005 - 15:59:31
Citaat van: "Adsum"
En daarbij, heb je die U-boat gekocht omdat 'ie zo mooi was, of alleen maar omdat Jort er ook een heeft.
Begrijp me niet verkeerd Gusto, maar als je bijv. JLC of Rolex gewend bent, koop je geen U-boat omdat je die dan ineens zo mooi vind...

ik herhaal: Touché!

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 10 april 2005 - 16:02:16
Citaat van: "LuukS"

wat bedoel je met touché...?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 10 april 2005 - 16:03:07
U-Boat kocht ik omdat ik hem leuk vond en niet omdat jort er een had.Overigens heb ik wel degelijk oog voor techniek van horloges anders zou ik geen Jeager kopen en ja ik weet hoe die in elkaar zit en hoeveel slagen hij maakt.Soms koop ik iets omdat ik het leuk vind.

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 10 april 2005 - 16:04:17
ten eerste heb ik nooit of nergens afgegeven op horlogeliefhebbers daar (waar eigenlijk)

ben zelf ook een horloge liefhebber maar koop alles wat ik mooi vind van swatch deluxe (tissot) tot bijvoorbeeld een vintage leonidas of een gmt master; heb er een stuk of 10 alles bij elkaar

gaat mij om het geheel, een handgemaakt attolini pak in een spuuglelijke kleur of model zal ik nooit kopen

koop even makkelijk een paar fvb schoenen als ik ze leuk vind dan een paar santoni's (berlutti ben ik nog niet aan toegekomen)

koop nooit dingen om het merkje, heb eigenlijk zelfs een hekel aan merken op mijn kleding

LuukS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 10 april 2005 - 16:04:59
Citaat van: "LuukS"

wat bedoel je met touché...?

is een term uit het schermen (prachtige sport, dat terzijde), betekend dat je een treffer hebt gemaakt (punt).

Volgens mij is het touche ipv touché (voor de nadruk)

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 10 april 2005 - 16:06:02
Okee Gusto, dat is dan ook afgehandeld.
Vragen waren gewoon puur uit nieuwsgierigheid, en absoluut niet denigrerend bedoeld.

Huey

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 10 april 2005 - 16:06:21

Onzin. Ik heb Borrelli en Barba overhemden maar draag ook nog wel eens een overhemd van Boss omdat ze gewoon leuk zijn. Ik draag ook nog vaak zat gewoon een spijkerbroek met een t-shirtje van 'gewone katoen' terwijl ik inmiddels wel een paar overhemden heb van sea island of egyptisch katoen.

Wat je trouwens ook zei over een Scapa polo dragen, ik denk niet dat je hier dan wordt uitgelachen. Ik heb vaak zat gepost dat ik weer eens een Hard Rock Cafe of Oxbow t-shirt aan had en heb geen reacties gehad waarbij ik ben uitgelachen ;)