Auteur Topic: [Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam  (9316 keer gelezen)

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Gepost op: 08 april 2005 – 19:42:25
Heb omdat ik geen vaste schoenmaker meer heb een paar Santoni´s (degene uit de ´wat hebben de heren vandaag aan´) naar een klein winkeltje in de jordaan in Amsterdam gebracht.

Het winkeltje was bijzonder klein en twee mannen waren druk bezig met het lappen van schoenen. Ik zag dat ze Saphire verkochten en ook nog mooie Saphire dozen met kleine instrumenten voor de schoenen (leken een soort krabbers?)

Al met al zag het er redelijk uit, en omdat ik altijd zeer goed oplet en vrij snel zie wat er in de kasten staat (aan schoenen) zag ik enkele van Bommels staan, maar ook zeker vier paar Santoni schoenen en zelfs een paar Grensons en C&J´s...

De besnorde mannen waren alleraardigst, ik liet ze een paar Santoni schoenen zien (suede) met een volkomen doorgelopen zool-het waren een van mijn eerste Santoni schoenen en ik had ze eigenlijk bijna weggedaan- ze zeiden meteen dat ze het weer in orde konden maken, en dezelfde week nog.

In een moment van pure angst heb ik ze opweg naar huis nog gebeld of er wel een leren zool op ging: ´Natuurlijk meneer, wij zijn geen sleutelboer!, en een leren hak ook´ het beeld van een paar elegante Santoni schoenen met een dikke profielzool schoot meteen door me heen..
maar dat zat dus wel goed, maar toch vond ik het een beetje eng, alhoewel ik die schoenen in gedachten al boven de vuilnisbak had hangen vond ik het opeens een beetje sneu.

vandaag dan ben ik ze op gaan halen, en moet zeggen...heel mooi, en heel goed. ze vertelde dat het nog een hele klus was het bovenleer weer mooi te krijgen en dat de middenzool geheel vervangen was, de zool zelf en de hak. Ik verwachte een Danny´like prijs: 200 a 300 euro, vooral toen ik de zool zag, die mooi overliep in een zeer mooi stuk leer, de stiksels die weggewerkt waren en de vorm van de hak die exact hetzelfde was (heb de oude erbij gehouden) als de oude... 49,50 euro!

Nu ken ik de schoenmaker niet, had net van Mischa een heel goed adres doorgekregen en was in twijfel.

foto´s volgen.

Bracco

Romaé

  • Gast
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #1 Gepost op: 08 april 2005 – 19:47:44
goedenavond Bracco,

heb jij mischien een tel.nummer of adres van Guus van der Berg, schoenmaker? of mischien wel een site?

FFW

  • Gast
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #2 Gepost op: 08 april 2005 – 19:49:48
Haa, goed om te horen. Ik ben vandaag bij Mischa geweest en ik moet zeggen dat het echt iemand is met liefde voor schoenen. Hij heeft mijn broers voeten opgemeten en over een maandje is de eerste pas van een soort leest (geloof ik).

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #3 Gepost op: 08 april 2005 – 19:50:00
Citaat van: "Romaé"
goedenavond Bracco,

heb jij mischien een tel.nummer of adres van Guus van den Berg, schoenmaker? of mischien wel een site?



ja, een website geloof ik niet maar het adres is:


Guus van den Berg amb. schoenmakerij

Hazenstraat 66

telefoon moet ik even zoeken...

Romaé

  • Gast
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #4 Gepost op: 08 april 2005 – 19:53:15
dank je wel :wink:

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #5 Gepost op: 08 april 2005 – 19:53:33
nou moet ik wel even toevoegen dat de schoen zelf niet in enorm slechte staat was, ze zaten niet vol vlekken, maar ze waren wel echte weggooischoenen (al vind ik dat al heel snel....nee ik gooi geen berluti´s weg!!)

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #6 Gepost op: 08 april 2005 – 19:53:53
Citaat van: "Romaé"
dank je wel :wink:



ga je er heen?

Romaé

  • Gast
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #7 Gepost op: 08 april 2005 – 19:58:50
ja denk het wel, want ik namelijk ook nog wel een paar staan waar ik van denk dat ze een metamorfose mogen ondergaan :wink:

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #8 Gepost op: 08 april 2005 – 20:02:40
Citaat van: "Romaé"
ja denk het wel, want ik namelijk ook nog wel een paar staan waar ik van denk dat ze een metamorfose mogen ondergaan :wink:


en wat voor een soort schoenen zijn dat?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #9 Gepost op: 09 april 2005 – 13:11:02
Klinkt goed! Nog nooit van gehoord...

Maar is de nieuwe zool er onder genaaid of geplakt. En is het een hele zool of een halve?

Terzijde:
Hier in Leiden (Hogewoerd) zit ook een heel klein schoenmakertje dat er verdacht ambachtelijk uitziet. Ik moet daar eens op onderzoek uit....

Verder hebben we hier in Leiden ook nog Zierikzee van www.maatschoenen.nl
Deze hanteren btw hetzelfde concept als Klijssen in Den Haag voor hun '300EUR' maatschoenenlijn. Worden in Belgie gemaak bij Ambiorix
http://maatschoenen.nl/maatsys2.html
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #10 Gepost op: 09 april 2005 – 15:40:31
Citaat van: "Solitarias"
Klinkt goed! Nog nooit van gehoord...

Maar is de nieuwe zool er onder genaaid of geplakt. En is het een hele zool of een halve?

Terzijde:
Hier in Leiden (Hogewoerd) zit ook een heel klein schoenmakertje dat er verdacht ambachtelijk uitziet. Ik moet daar eens op onderzoek uit....

Verder hebben we hier in Leiden ook nog Zierikzee van www.maatschoenen.nl
Deze hanteren btw hetzelfde concept als Klijssen in Den Haag voor hun '300EUR' maatschoenenlijn. Worden in Belgie gemaak bij Ambiorix
http://maatschoenen.nl/maatsys2.html


nee het was stikwerk dat daarna weer weggewerkt was, en een hele zool, de zool was zo spekglad dat ik een paar keer bijna gevallen ben...
hele mooie zool met prachtige tekening.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #11 Gepost op: 09 april 2005 – 20:07:15
Citaat van: "Solitarias"
Klinkt goed! Nog nooit van gehoord...

Maar is de nieuwe zool er onder genaaid of geplakt. En is het een hele zool of een halve?

Terzijde:
Hier in Leiden (Hogewoerd) zit ook een heel klein schoenmakertje dat er verdacht ambachtelijk uitziet. Ik moet daar eens op onderzoek uit....

Verder hebben we hier in Leiden ook nog Zierikzee van www.maatschoenen.nl
Deze hanteren btw hetzelfde concept als Klijssen in Den Haag voor hun '300EUR' maatschoenenlijn. Worden in Belgie gemaak bij Ambiorix
http://maatschoenen.nl/maatsys2.html

Zijn die Klijssen maatschoenen nou wat, of heb je ze nog nooit gezien?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #12 Gepost op: 09 april 2005 – 20:17:50
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Solitarias"
Klinkt goed! Nog nooit van gehoord...

Maar is de nieuwe zool er onder genaaid of geplakt. En is het een hele zool of een halve?

Terzijde:
Hier in Leiden (Hogewoerd) zit ook een heel klein schoenmakertje dat er verdacht ambachtelijk uitziet. Ik moet daar eens op onderzoek uit....

Verder hebben we hier in Leiden ook nog Zierikzee van www.maatschoenen.nl
Deze hanteren btw hetzelfde concept als Klijssen in Den Haag voor hun '300EUR' maatschoenenlijn. Worden in Belgie gemaak bij Ambiorix
http://maatschoenen.nl/maatsys2.html

Zijn die Klijssen maatschoenen nou wat, of heb je ze nog nooit gezien?


Nee, geen maatschoen. Je kunt kiezen uit drie leesten, een x aantal modellen en een x aantal kleuren.




SF quote?
Citaat
´Natuurlijk meneer, wij zijn geen sleutelboer!'
Sailing, an expensive way to travel for free"

Romaé

  • Gast
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #13 Gepost op: 09 april 2005 – 20:21:55
Citaat van: "bracco"
Citaat van: "Romaé"
ja denk het wel, want ik namelijk ook nog wel een paar staan waar ik van denk dat ze een metamorfose mogen ondergaan :wink:


en wat voor een soort schoenen zijn dat?



oude Bally schoenen

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[Schoenmaker] Guus van den Berg, Amsterdam
Reactie #14 Gepost op: 09 april 2005 – 21:22:17
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Solitarias"
Klinkt goed! Nog nooit van gehoord...

Maar is de nieuwe zool er onder genaaid of geplakt. En is het een hele zool of een halve?

Terzijde:
Hier in Leiden (Hogewoerd) zit ook een heel klein schoenmakertje dat er verdacht ambachtelijk uitziet. Ik moet daar eens op onderzoek uit....

Verder hebben we hier in Leiden ook nog Zierikzee van www.maatschoenen.nl
Deze hanteren btw hetzelfde concept als Klijssen in Den Haag voor hun '300EUR' maatschoenenlijn. Worden in Belgie gemaak bij Ambiorix
http://maatschoenen.nl/maatsys2.html

Zijn die Klijssen maatschoenen nou wat, of heb je ze nog nooit gezien?


Nee, geen maatschoen. Je kunt kiezen uit drie leesten, een x aantal modellen en een x aantal kleuren.




SF quote?
Citaat
´Natuurlijk meneer, wij zijn geen sleutelboer!'

Het is dus meer samenstellen uit wat opties die je hebt? Dan kun je het toch eigenlijk ook geen maatschoenen noemen of zie ik dat fout?