Auteur Topic: Broeken  (460690 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Broeken - Deel I
Reactie #60 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:31:58
Citaat
Wat ook mooi is een broek met een wat luxere casual stof van b.v Incotex of Valentinni staat mooi onder een los jasje ( colbert ) Oger heeft wel dat soort type broeken.


Wat ik me daarbij (verschillende kleuren voor jasje en broek) afvraag: dit lijkt mij per definitie casual? Je ziet wel eens mensen in "pak" met een khaki-kleurige broek onder een navy jasje van 'n pak; compleet met das enzo. Vind ik echt verschrikkelijk. Imho moet een net pak éénkleurig zijn.

Maar jij draagt het dus casual zo? Jasje dus eigenlijk als 'n soort trui over je shirt? Da's eik wel mooi... kan niet wachten tot je 'n digicam hebt ;)

Dan ben je dus eigenlijk in style terwijl je toch eigenlijk geen pak draagt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #61 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:34:04
Citaat van: "Nexus"


Iets in deze trant?
Juist zo zie ik er vandaag ook uit alleen de broek is lichtgeel en een blauwe colbert erop hmmmm \:D/
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Broeken - Deel I
Reactie #62 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:34:20
Iets in die geest ja, ik zou er echter niet zo snel een andere kleur jasje erop aantrekken, ik ben wat dat betreft erg eigenwijs. heb al snel het zuurstok gevoel.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Broeken - Deel I
Reactie #63 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:39:42
Citaat van: "Cornerman"
Iets in die geest ja, ik zou er echter niet zo snel een andere kleur jasje erop aantrekken, ik ben wat dat betreft erg eigenwijs. heb al snel het zuurstok gevoel.

Denk idd dat je dat alleen moet doen wanneer je denkt er een goed gevoel (de sprezzatura? ;) ) voor te hebben (zoals gusto). En je moet de nodige lak aan de mening van anderen uit je omgeving hebben, dat helpt ook ;).

* Nexus moet ook nog veel leren op dat vlak, maar doet z'n best...
Fashion can be bought. Style one must possess.

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Broeken - Deel I
Reactie #64 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:50:11
Ik waag me er voorlopig maar even niet aan ;)

In welke prijsklasse moet ik denken indien je een beetje goede broek zou willen hebben ?
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #65 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:51:42
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Wat ook mooi is een broek met een wat luxere casual stof van b.v Incotex of Valentinni staat mooi onder een los jasje ( colbert ) Oger heeft wel dat soort type broeken.


Wat ik me daarbij (verschillende kleuren voor jasje en broek) afvraag: dit lijkt mij per definitie casual? Je ziet wel eens mensen in "pak" met een khaki-kleurige broek onder een navy jasje van 'n pak; compleet met das enzo. Vind ik echt verschrikkelijk. Imho moet een net pak éénkleurig zijn.

to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Broeken - Deel I
Reactie #66 Gepost op: 01 oktober 2004 – 12:53:45
Citaat van: "Cornerman"
Ik waag me er voorlopig maar even niet aan ;)

In welke prijsklasse moet ik denken indien je een beetje goede broek zou willen hebben ?

Incotex en La Zetagi prijzen worden in dit topic genoemd; moet je even voor terugbladeren.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #67 Gepost op: 01 oktober 2004 – 13:06:02
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Cornerman"
Iets in die geest ja, ik zou er echter niet zo snel een andere kleur jasje erop aantrekken, ik ben wat dat betreft erg eigenwijs. heb al snel het zuurstok gevoel.

Denk idd dat je dat alleen moet doen wanneer je denkt er een goed gevoel (de sprezzatura? ;) ) voor te hebben (zoals gusto). En je moet de nodige lak aan de mening van anderen uit je omgeving hebben, dat helpt ook ;).

* Nexus moet ook nog veel leren op dat vlak, maar doet z'n best...
to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Broeken - Deel I
Reactie #68 Gepost op: 01 oktober 2004 – 13:08:54
Citaat van: "gusto napolitano"
Nu is er anders uit zien in nederland per definitie homosexueel.De nederlander loopt er graag bij als een gemankeerde casanova..

Haha.. so true...  :lol:

Deze komt in de verzamling SF quotes ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #69 Gepost op: 01 oktober 2004 – 17:35:19
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik begrijp het wel dat het moelijk is van wat er nu wel kan en niet kan.Ik hou zelf van de Napolitaanse nonchalance zie ook kleding style van jort.In mijn gesprekken die ik zo af en toe heb met de verkopers van Oger hebben we het vaak over de kleding style van de nederlander en die is embarmelijk men wil wel maar durft niet.Nu is er anders uit zien in nederland per definitie homosexueel.De nederlander loopt er graag bij als een gemankeerde casanova.Ik kan alleen maar zeggen proberen en eens aantrekken.

Ik zie dat je het vaak over de Napolitaanse nochalance hebt.
Nu vraag ik mij af wat ik hier precies onder moet verstaan, is dat onder woorden of plaatjes te brengen, of is het gewoon een gevoel voor kleding wat je in je hebt zitten of wat je anders nooit leert?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Broeken - Deel I
Reactie #70 Gepost op: 01 oktober 2004 – 19:36:32
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik begrijp het wel dat het moelijk is van wat er nu wel kan en niet kan.Ik hou zelf van de Napolitaanse nonchalance zie ook kleding style van jort.In mijn gesprekken die ik zo af en toe heb met de verkopers van Oger hebben we het vaak over de kleding style van de nederlander en die is embarmelijk men wil wel maar durft niet.Nu is er anders uit zien in nederland per definitie homosexueel.De nederlander loopt er graag bij als een gemankeerde casanova.Ik kan alleen maar zeggen proberen en eens aantrekken.

Ik zie dat je het vaak over de Napolitaanse nochalance hebt.
Nu vraag ik mij af wat ik hier precies onder moet verstaan, is dat onder woorden of plaatjes te brengen, of is het gewoon een gevoel voor kleding wat je in je hebt zitten of wat je anders nooit leert?

Volgens mij is dat net zo moeilijk als omschrijven wat stijl is, of passie. Je kan daar een woordenboek voor gebruiken; maar dat is juist niet de bedoeling. :)

Ik zie die nonchalance als een eigen, persoonlijke twist binnen de 'geldende regels' van de esthetiek en stijl. Het niet geheel letterlijk nemen van de regels en daar met eigen interpretatie creatief mee aan de slag gaan.  Of zoals ik eerder schreef:

Citaat van: "Nexus"
Ik heb een pak met een roze voering, vind die details ook super! Ziet er lekker gewaagd uit. Mooi verzorgd pak, strak getailleerd, netjes.. BANG! roze binnenvoering . Net als een mooie assymetrische knoop in je das een eigenzinnige twist aan een smetteloos verzorgd pak. Heeft iets.


Maar misschien heeft gusto daar juist weer een andere, eigen mening over. En dat is nou net het punt denk ik :).
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #71 Gepost op: 02 oktober 2004 – 18:08:36
to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Penjon

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2004 – 23:37:10
Weet iemand trouwens waar ik een (katoenen) broek van Barba Napoli kan kopen? Ik heb namelijk wel adresjes voor Barba overhemden en dassen maar helaas niet voor hun broeken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #73 Gepost op: 15 oktober 2004 – 13:37:40
Citaat van: "Penjon"
Weet iemand trouwens waar ik een (katoenen) broek van Barba Napoli kan kopen? Ik heb namelijk wel adresjes voor Barba overhemden en dassen maar helaas niet voor hun broeken.
Maakt hij ook broeken dan heb ze nog nooit gezien ben je niet abuis.Wat ik wel weet is Barba voor hemden en Luciano Barbera voor kostuums( eventueel pantalon).
Support your local Mikey Fuoco chapter.

zampa di gallina

  • Gebruiker
  • Berichten: 498
    • Bekijk profiel
Broeken - Deel I
Reactie #74 Gepost op: 15 oktober 2004 – 15:03:57
Ben broeken van Barba Napoli alleen nog maar op E-bay tegengekomen