Afgelopen week heb ik mijn eerste MTM broeken bij de heren van Vanità besteld.
Ik was op zoek naar stoffen die lekker zijn voor de zomer. Mijn voorkeur ging niet uit naar linnen. Een andere belangrijk feit was dat de broeken te combineren moesten zijn met mijn andere zomerstukken. Tenslotte was het budget een beperkende factor.
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijke gekozen voor een kacki chino uit de Dugdale Cottons bunch en een denim uit de H&S Cottons bunch. Prachtige stoffen. De kacki stof is echt een klassieke chino kleur en dus ideaal voor in de basis garderobe. De stof is vrij zwaar voor een zomerstof, 310 gram meen ik, maar op die manier kan ik deze ook makkelijk in de lente en herfst dragen. De denim stof is wel een stukje lichter, 8 oz. geloof ik.
Er zijn vervolgens een hele reeks maten opgenomen en een aantal opties besproken. Ik heb gekozen voor zwarte zijtrekkers, een pijpwijdte van 19 cm en een afterdiner split.
Nu is het een week of zes wachten. Ik hoop maar dat het tegen die tijd weer is voor een lekker biertje op het terras in mijn nieuwe broek.