Auteur Topic: Edward Green of John Lobb  (13839 keer gelezen)

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Gepost op: 30 maart 2005 – 12:02:02
Hebben de heren een duidelijke voorkeur?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

FFW

  • Gast
Edward Green of John Lobb
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2005 – 12:06:52
Ik heb helaas met geen van beiden ervaring, maar ik krijg de indruk dat Lobb wat lomper is dan Green. ALthans de modellen die ik gezien heb. Op de site van lobb staan er wel weer hele mooie schoenen tussen. Lobb is volgens mij ook weer een prijsklasse hoger.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Edward Green of John Lobb
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2005 – 12:26:46
Hmm ik vind het zelf ook twee verschillende categoriλn. Ook al doet Green wel bespoke, kennen we Lobb voornamelijk van Bespoke (of zelfs exclusief?) en green van RTW. Green vind ik van de Engelse merken die ik ken overigens de mooiste schoenen hebben, mooi slank, bijna Italiaans. Wil wel een keer een paar Green's.
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
Edward Green of John Lobb
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2005 – 16:33:10
vind lobb nog lelijker van soomige vB's. :oops: ...nog dikkere zolen....
maar is hun imago niet die van "iemand die met zijn schoenen van de cottage in the country in de range rover stapt na de jacht en ........"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Edward Green of John Lobb
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2005 – 16:34:34
Is nu eenmaal op en top Brits.
Fashion can be bought. Style one must possess.

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2005 – 16:49:43
Als een bot mesje door mijn ziel. En zeker die van de firma Lobb. Een dergelijk hoogstaand product vergelijken met een brabantse van bommel..

Je hebt trouwens 2 verschillende Lobbs.

John Lobb Ltd (St James' Street, Londen), die slechts maatwerk maakt (en onbetaalbaar is voor de gewone sterveling). en John Lobb (Jermyn Street, Londen; inderdaad de hemden-straat) met filialen in Parijs, maar ook in Japan en VS.

Edward Green is iets verfijnder en was bijvoorbeeld ook de keus voor Gordon Gekko (Michael Douglas, Wall Street).
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2005 – 16:52:33
Die twee Lobbs zijn toch niet verwant aan elkaar?
Sailing, an expensive way to travel for free"

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2005 – 17:12:08
Niet meer. De ready-to-wear John Lobb is nu onderdeel van Hermes terwijl John Lobb Ltd nog steeds een familiebedrijf is.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

guest45

  • Gast
Edward Green of John Lobb
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2005 – 20:29:35
sorry van dat botte mesje...ik ben nou eenmaal goed met vlinders :wink: ...

blijf die lobb's maar lompe dingen vinden maar miusschien heb ik de verkeerde modellen gezien in antwerpen toen...

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2005 – 13:17:10
Citaat van: "Chris"
sorry van dat botte mesje...ik ben nou eenmaal goed met vlinders :wink: ...

blijf die lobb's maar lompe dingen vinden maar miusschien heb ik de verkeerde modellen gezien in antwerpen toen...


ik hoorde dat Lobb ook gemaakt wordt bij Green, dus alleen de maatschoenen puur lobb. de rest: Green

FFW

  • Gast
Edward Green of John Lobb
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2005 – 13:22:02
hmmm, grappig. Wat zijn de prijzen van Lobb bij hermes? Ligt dat op hetzelfde niveau als green?

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2005 – 23:42:12
Klein beetje offtopic, maar raar dat bepaalde merken hun (relatief) goede naam verkopen voor een bepaald product. Zo staat Gant shoes, dat serieus net niet bij Van Haren te koop is, volledig los van de Gant kleding. Nog zo'n merk, waar ik niet op kan komen. Vaag, zonde van je merknaam/imago.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Immanuel

  • Gast
Edward Green of John Lobb
Reactie #12 Gepost op: 04 april 2005 – 20:40:16
in t geval van gant is t niet zo erg voor hun imago :oops:

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #13 Gepost op: 04 april 2005 – 20:46:33
gant-->imago????hebben die dat :wink:

bengal-stripe

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Edward Green of John Lobb
Reactie #14 Gepost op: 05 april 2005 – 01:56:46
I can somewhat decipher Dutch, but, of course, I cannot write it; so I may answer in English:

In 1976 did the London firm of John Lobb sell their Paris branch to Hermes. Since that day there are two totally independent companies: John Lobb (London) and John Lobb (Paris). The London firm produces bespoke shoes and nothing else. The Paris firm produces bespoke shoes (in their own workshop in Paris) as well as a range of ready-to-wear shoes, which are produced in Northampton (England).

They started off by having Edward Green produce their shoes, then Hermes bought the Edward Green factory (I believe, EG was in financial difficulties at that time). The idea was to produce JL and EG shoes in the same (Hermes owned) premises, but that did not work and EG moved out and took new facilities. Today, John Lobb (ready-to-wear) is produced in the former Edward Green factory while EG has a totally different factory and the two companies are not connected any longer.

Whether one prefers EG or JL for ready-to-wear shoes is very much a matter of taste. JL aims to be more fashion-forward, but (in my opinion) can get it at times spectacularly wrong. Equally it’s a matter of taste whether one prefers the London or the Paris firm (more expensive) for bespoke shoes. Edward Green too has started a fully bespoke service in the last two years. This section is run by Tony Gaziano, whom quite a few people (including yours truly) consider the most talented shoemaker at the moment