Auteur Topic: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen  (10403 keer gelezen)

andersonsheppard

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #15 Gepost op: 24 november 2010 – 22:29:05
Ik heb het geluk dat ik regelmatig in Hong Kong kom, en ik ga daar dus regelmatig met een stuk stof onder de arm naar een kleermaker die daar dan mooie hemden, pakken, dassen, etc. van maakt. Ben je dan goedkoper? In Nederland waarschijnlijk niet. In HK kost het me een 450 euro voor een volledig canvas pak (maakkosten), of 20 euro voor een hemd. Ik moet wel zeggen dat dat de middenmoot daar is, en dat het dus nog duurder kan, maar als je bekijkt dat ik 4m stof nodig heb voor een pak, a 40 - 70 euro per meter, heb je dus voor 700 euro een zeer mooi pak, dat mijlen voor staat op wat je in Nederland voor hetzelfde geld krijgt.

Hahaha, wat lachen. Dat is dus wat ik hier ook wil doen, maar misschien kan ik beter een paar meter cashmere aan jou meegeven! Mijn vraag  is nog steeds of er fabrieken zijn waar je gewoon met je stof aan kan komen zetten en zij er een lekker jack van maken. Dus inderdaad bij een fabriek waar inderdaad alles lekker gestandaardiseerd is en waar men in no-time een lekker RTW jasje (waarom niet van hun patronen en met hun label erin) van mijn stof in elkaar zet. Niet per se om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar door de winkels te passeren een beetje korting krijgen moet toch lukken. Misschien wel mijn eigen tweed laten weven en dat door de boys bij Caruso in elkaar laten beuken, gewoon omdat het me vet lijkt. Ik vind het geen slecht idee en zal mijn vorderingen hier posten, ook als ik nul op rekest krijg. 

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #16 Gepost op: 24 november 2010 – 22:29:34
Waarom probeer je het niet eens bij Ettemadis, mij dunkt dat zij ook voor hun bespoke shirts een paar meter stof per shirt bestellen, wellicht willen ze dat ook eens voor jou willen doen.


Maar lees ik nu goed dat je in principe de maatnemer/ winkelier er, ten behoeve van de marge, tussenuit wil halen en ze wel lastig wil vallen voor shirtstoffen?

Ik ben zelf ook best een billige rat, maar dit is niet fatsoenlijk.
Laatst bewerkt op: 24 november 2010 – 22:51:28 door Swann

andersonsheppard

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #17 Gepost op: 24 november 2010 – 22:40:09
Maar lees ik nu goed dat je in principe de maatnemer/ winkelier er, ten behoeve van de marge, tussenuit wil halen en ze wel lastig wilt vallen voor shirtstoffen?

Ik ben zelf ook best een billige rat, maar dit is niet fatsoenlijk.

Ik heb de indruk dat de heren Ettemadis passie hebben voor shirts en het helemaal niet erg vinden om mensen te helpen met shirt projecten. Kom je ook gelijk in hun nieuwe winkel en wie weet kunnen ze je daar verleiden om een bestelling te plaatsen. Gelijk nee verkopen lijkt me onverstandig, dan komt zo iemand helemaal niet langs. Als ik bij Ettemadis zou werken zou ik zeggen: gezellig, kom maar langs, hebben we het er gewoon even over. Wie weet vinden ze het een grappig project, wie weet is Ettemadis wel de aangewezen plek om met een paar meter stof naar binnen te wandelen. Dat ze het niet voor niets doen (stoffen bestellen) snapt iedereen.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #18 Gepost op: 24 november 2010 – 22:49:30
Lijkt mij ook allemaal een beetje buiten de praktische werkelijkheid vallen wat je wilt.
Direkt bij de fabrikant stof kopen. Zelf een patroon aanleveren en een cheapo atelier het in elkaar laten frummelen. En dan met droge ogen verkondigen dat het niet om het geld gaat, come on
Be yourself no matter what they say

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #19 Gepost op: 24 november 2010 – 22:53:42
Waarom zouden ze dat in Godsnaam doen (zowel fabriek als Ettemadis)? Wat hebben zij er aan dan? Ik schat je kans zeer, zeer laag in.
Always have a better answer.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #20 Gepost op: 24 november 2010 – 23:25:32
Mooie stoffen voor overhemden kan je bijvoorbeeld vinden bij Acorn Fabrics.

Goede tip, bedankt.

Waarom probeer je het niet eens bij Ettemadis, mij dunkt dat zij ook voor hun bespoke shirts een paar meter stof per shirt bestellen, wellicht willen ze dat ook eens voor jou willen doen.

Ik koop een stof toch liever bij een onderneming als het hiervoor genoemde Acorn. Bij Ettemadis zou ik mij verplicht voelen een hemd door hen te laten maken, terwijl het mijn bedoeling is om, zoals ik weleens eerder heb gedaan, een shirt elders te laten maken. Niettemin bedankt voor je suggestie.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #21 Gepost op: 04 oktober 2011 – 14:12:47
Ik heb wat wielen en andere onderdelen gekocht en ik ben op zoek naar een fabrikant om hier een auto van te maken. Zal ik NedCar eens bellen?

Maar nu serieus, wat is de status van je projectje andersonsheppard?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #22 Gepost op: 04 oktober 2011 – 15:57:10
Plaatst al sinds eind feb geen berichten meer, als zijn project tot een goed einde gekomen zou zijn en ie inmiddels de trotse eigenaar van een jasje zou zijn had ie dat wel gemeld vermoed ik  ;)
Be yourself no matter what they say

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Eigen stof kopen en direct naar een fabriek/atelier sturen
Reactie #23 Gepost op: 05 oktober 2011 – 11:10:18
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors