Naast parfums, is mijn grote passie ook boeken. Bijna enkel informatieve boeken (uitzonderlijk een roman/fictief boek)
Wat ik op dit moment aan het lezen ben is
The Confidence Game, geschreven door Maria Konnikova
Een boek over de psychologie achter oplichters.
Soms kan ze bepaalde dingen te veel herhalen, echter wel heel leuk informatief met oplichtingsverhalen en waarom mensen zo prone zijn opgelicht te worden (zelfs dat oplichters zelf worden opgelicht).
Ze begint het boek ook met het verhaal van een de bekendste oplichters, waar een film van Leonardo Di Caprio op gebaseerd is "Catch me if you can".
Wat me erg verbaasde was hoe sommige oplichters te werk gaan. We hebben vast allemaal wel mails gehad vol spelfouten en grammaticale fouten waarbij je duidelijk door hebt dit is een oplichter. Nou.... blijkbaar doen ze dat bewust. Ze maken express die fouten, zodat ze weten dat degene die er alsnog voor vallen simpelweg echt dom zijn! Als de oplichting er te goed uitziet, krijgen ze teveel aanmeldingen blijkbaar hahah.
Nou, al met al een aanrader qua boek. Daarnaast heeft ze ook een boek geschreven over haar experiment dat ze leert pokeren (waarbij ze aardig goed wordt zelfs)