Tom Ford is klant (geweest) bij Anderson & Sheppard
Klopt! leuke anekdote trouwens:
Na jaren creatief directeur te zijn geweest bij Gucci en YSL nam hij een bewuste sabatical met het oog zich stilaan te lanceren in de filmwereld. In die periode was hij telkenmale ontgoocheld als hij voor zichzelf kleding ging kopen; moeilijk om kwaliteitsproducten te vinden, laat staan een persoonlijke service te ontvangen door vakbekwaam personeel. Zo kwam hij in zijn zoektocht terecht op de Row bij Anderson & Sheppard waar hij verschillende jaren klant is geweest. Hij werkte er voornamelijk met John Hitchcock, hun
head cutter. Getuige de foto van Mr Ford in white tie en tails van A&S op de cover van "The London Cut".
Maar een huis zoals Anderson & Sheppard heeft uiteindelijk zoals trouwens alle andere kleermakers een eigen smoel. Je dient een aantal keuzes te maken zoals stof, SB of DB, 2 of 3 delig, maar eigenlijk zijn die keuzes heel beperkt, want ze knippen toch hun patronen volgens bepaalde waarden eigen aan het huis. En net die beperktheid heeft Mr Ford weer doen verlangen naar het op de markt brengen van een eigen kledingslijn voor heren. Eentje die een brug weet te slaan tussen een label en het kleermakersambacht en dat in een luxueus kader waar klant centraal staat.
Zo is uiteindelijk zijn eigen lijn tot stand gekomen.
In het voorwoord alludeerd hij daar trouwens op door te schrijven dat als hij niet zelf zijn eigen lijn had, hij alles zou laten maken op de Row.