Auteur Topic: [Hasselt]  (4346 keer gelezen)

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
[Hasselt]
Gepost op: 13 oktober 2010 – 14:50:20
Voor de heren die geïnteresseerd zijn om in Hasselt te komen winkelen, hier zijn een paar leuke adresjes.

KLEDING:
- Helsen (Brioni, Cantarelli, Burberry, Carlo di Castelli, Stijn Helsen, Helsen , Hackett, Ralph Lauren, Daks, Fay, Brax, Borsalino, Eton, Stefanobi, Branchini, Jacob Cohen, 7 for all mankind, Van Laack, Zimmerli, Creed, ... )

kapelstraat 13


- Mercken (Tod's, Santoni, Gucci, Fay, Armani, E. Zegna, Etro)
Havermarkt 32


- Pal Zileri
Aldestraat 46 (MTM shop)
Kapelstraat 16 (RTW shop)


- Zantino
Onze-lieve-vrouwstraat 6

ACCESSOIRES
Sigaren:
Claes Tabaco
aldestraat 39


ETEN:
- Goei goesting
Zuivelmarkt 18

- Aan tafel bij Luc Bellings (*)
Luikersteenweg 358

- The Century
Leopoldplein 1

- Pattiserie Cools
Kapelstraat 27
De lekkerste gebakjes :-)

JUWELIERS:
- Gilson (Rolex, IWC, Chanel,...)
Kapelstraat 18

- Orye (Cartier, Mont Blanc, Jaeger-Le-Coultre,...)
Kapelelstraat 9

- Eddy Heleven (Audemars Piguet)
Kapelstraat 48
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010 – 08:45:06 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2010 – 15:00:03
Oei oei oei, dat ziet er goed uit! Goede bijdrage PS001!
You can buy clothes, but you can't buy style

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2010 – 15:06:39
Graag gedaan Dirk!
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2010 – 17:19:20
Ik woon in de buurt van Hasselt en wou toch eventjes wat commentaar geven op bovengenoemde zaken. Vooreerst vind ik Helsen niet meer wat het geweest is. Het personeel vind ik vaak erg opdringerig, de winkel is binnen erg donker vermits er geen ramen zijn. Je kan er bijna niet ongestoord wat rondkijken zonder dat ze je lastig vallen. Ze verkopen inderdaad wel mooie merken maar ook erg veel rommel zoals veel van hun eigen label. Dus ga er naar toe als je weet wat je moet hebben.
Vervolgens is Quetin erg slecht om schoenen te kopen. Ze hebben bijna niets wat degelijk genoeg is en vaak erg lelijk en cheap. Om nog maar te zwijgen van het erg slechte onvriendelijke personeel dat het woord zure pruim alle eer aandoet.
pal Zileri is ok althans de klassieke winkel.

De enige echte mooie winkel met erg goed personeel is Mercken. De collectie in Antwerpen is wel meer luxe, in Hasselt is het vooral veel designer maar ook erg veel Zegna.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2010 – 18:10:43
@MaChemist, ja die van Quetin is echt een zuur pruim. Echt Hasselts volk he ;) Ik ben vrijdag nog naar de Helsen tailor geweest en ik moet zeggen: ik werd goed geholpen. Mannen hadden het wel druk.
Laatst bewerkt op: 13 oktober 2010 – 18:15:13 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2010 – 18:28:55
Ja op zaterdag winkelen is eigenlijk nooit plezant.

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2010 – 18:31:13
wel gezien ik beide winkels ook goed ken kan ik machemist volledig bijtreden...
Ik wil de gekende hasseltse kledingzaak (niet Mercken daar ben ik nog niet geweest) hier niet de grond inboren maar denk dat de gemiddelde SF'er het daar redelijk snel op zijn heupen zou krijgen, voor een groot deel door de verkopers.
Ze zijn tevens altijd een stuk duurder dan andere zaken (voor exact hetzelfde) en de kennis, sorry maar die is ondermaats. Over "vriendelijkheid" valt inderdaad niks te zeggen.

Quetin kan je zowiezo vergeten.

Ach, het zal misschien wel een beetje aan de Hasseltse mensen liggen zeker... :roll:
 een tip : het is niet omdat iets duur is dat het goed / mooi is maar wel omdat het goed is dat het duur is...=> hebben ze in hasselt nog niet begrepen

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2010 – 18:31:41
HAAAAAAAAAAAAAAAASSELT => Fashion Capital of Limburg  :mrgreen:

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2010 – 19:05:14
HAAAAAAAAAAAAAAAASSELT => Fashion Capital of Limburg  :mrgreen:

Absoluut. Hasselt: de hoofdstad van de smaak :-)
wel gezien ik beide winkels ook goed ken kan ik machemist volledig bijtreden...
Ik wil de gekende hasseltse kledingzaak (niet Mercken daar ben ik nog niet geweest) hier niet de grond inboren maar denk dat de gemiddelde SF'er het daar redelijk snel op zijn heupen zou krijgen, voor een groot deel door de verkopers.
Ze zijn tevens altijd een stuk duurder dan andere zaken (voor exact hetzelfde) en de kennis, sorry maar die is ondermaats. Over "vriendelijkheid" valt inderdaad niks te zeggen.

Quetin kan je zowiezo vergeten.

Ach, het zal misschien wel een beetje aan de Hasseltse mensen liggen zeker... :roll:
 een tip : het is niet omdat iets duur is dat het goed / mooi is maar wel omdat het goed is dat het duur is...=> hebben ze in hasselt nog niet begrepen


HUH? nog niet bij Mercken geweest? Foei Jaguarlover :twisted:
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010 – 08:42:21 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2010 – 20:43:15
Het eten in Goei goesting is aan te raden. Relatief simpele gerechten, maar dan wel van erg mooie producten, goed klaargemaakt en vullende hoeveelheden.

http://www.degoeigoesting.be/

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2010 – 23:09:26
naar het schijnt zou die nieuwe sushi zaak ook erg goed zijn op de zuivelmarkt.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2010 – 23:23:48
naar het schijnt zou die nieuwe sushi zaak ook erg goed zijn op de zuivelmarkt.
Klopt. Wel een kleine en aparte kaart, maar ERG lekker.

Plus champagne in een koeler naast je tafel als je wilt ;)

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Hasselt]
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2010 – 08:56:00
Goei goesting is lekker, maar ik vind dat de naam ook veel meespeelt. Maar prijs kwaliteit zijn ze wel in orde!
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"