Auteur Topic: [Amsterdam] Corneliani  (15483 keer gelezen)

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Corneliani
Gepost op: 06 oktober 2010 – 13:32:57
Bij deze ook maar een topic voor de nieuwe winkel van Corneliani in Amsterdam.

Sinds september 2010 heeft Oger een Corneliani winkel geopend in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Dit is naast de winkel in Milaan de tweede brand store in Europa.

P.C. Hooftstraat 70
1071 CB Amsterdam
Tel: +31 020 6704477
[email protected]

Gisteren heb ik de nieuwe Corneliani winkel bekeken.

Winkel ziet er mooi uit, en heeft een ruim aanbod van veel mooie kleding. Een goede combinatie van formeel en casual is te verkrijgen en ook veel accesoires. Labels zijn Corneliani ID en het Black label.

De service is (zoals je kan verwachten), hetzelfde als die van Oger. Volgens mij weet iedereen wel wat ik dan bedoel. Zelf houd ik er niet zo van maar kan er wel een beetje door heen kijken. Je wordt in ieder geval wel snel geholpen.

Ik kwam voor een broek welke ik uiteindelijk niet gekocht heb. Ik vond deze namelijk te strak zitten in het kruis en de bovenbenen. Volgens de verkoper liep je dat er wel uit, toen ik aangaf dat hij ook nog de wasmachine in moest gaf de verkoper aan dat deze dan alleen in de lengte zou krimpen en de broek dat nog wel kon hebben. Mijn gevoel zei echter dat ik het niet moest doen.

Uiteindelijk wel een zeer mooie cashmere sjaal gekocht. Als je de Oger service in gedachte houdt en je je daar een beetje op instelt dan is het zeker de moeite waard voor een bezoekje.

Amir

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2010 – 20:41:57
Mooie winkel idd. Doen ze ook mtm?
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2010 – 20:44:43 door Amir

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2010 – 08:37:35
Mooie winkel idd. Doen ze ook mtm?

Daar ben ik toch redelijk zeker van dat ze dat wel doen. Het zou erg zijn als ze geen MTM-aanbod hebben.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2010 – 22:32:44
Wat houdt het in dat ze "Corneliani ID" en "Corneliani Black Label" voeren? Die termen / labels zijn verder nergens terug te vinden, vooral die laatste niet. Corneliani zelf houdt het op Corneliani, Trend en CC. Black Label == Corneliani (de hoofdlijn dus)?

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2010 – 19:38:01
Corneliani ID is volgens mij de goedkopere, 'geplakte' lijn.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2010 – 19:53:55
ID is de meer casual lijn.

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2010 – 14:42:50
Niemand weet wat black label inhoudt? Wat zijn de vanaf-prijzen bij ID en 'black label' voor een pak? Heb nog geen tijd gehad om er zelf langs te gaan.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2010 – 15:25:02
Niemand weet wat black label inhoudt? Wat zijn de vanaf-prijzen bij ID en 'black label' voor een pak? Heb nog geen tijd gehad om er zelf langs te gaan.

Black label is de gewone klassieke lijn, de pakken dus. ID is de casual lijn. Jasjes ID vanaf 800 geloof ik. De broek die ik van ID had gepast was 240.

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2010 – 16:06:20
Ok, bedankt :) Dat is wel een stuk meer dan ik verwacht had, als ID geplakt is zoals Ramone zegt. Dan wacht ik in ieder geval tot de uitverkoop.

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2010 – 13:40:34
ID vind ik overpriced janus, voor dat geld kun je beter een foto van je inspiratiebron meenemen naar een mtm-zaak zodat de fit perfect is Γ©n je meer waar voor je geld krijgt.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2010 – 13:44:36
De ingenaaide vestjes geven die ID jasjes anders wel een eigen look. Ik weet niet of je dit door een mtm-zaak kan laten maken.
You can buy clothes, but you can't buy style

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2010 – 13:51:58
Ja dat is waar Dirk maar ik denk dat je als het niet mogelijk is met mtm je dan met een Fay jasje meer krijgt voor je geld. Het blijft een kwestie van merkbeleving
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2010 – 13:56:25
Ik heb de jasjes van Fay nooit gezien, alleen de jasjes die je echt als jas draagt. Daarvan valt het polyestergehalte me altijd erg tegen. Vind Fay een mooi merk, maar wat betreft losse jasjes zou ik Corneliani ID opteren (denk dat die in prijs ook nog gunstiger zijn).
Hier maar weer verder over Corneliani zelf, verdere conversatie hierover kunnen we beter in het 'losse jasjes' topic voeren :-)
You can buy clothes, but you can't buy style

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Corneliani
Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2010 – 17:40:28
Ik zag van de week ook Loro Piani jasjes met zo'n binnenvest, zien er prima uit.
The man with style, is the man who can smile

Mantua man

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Corneliani
Reactie #14 Gepost op: 06 januari 2014 – 22:24:11
Grappig, te lezen wat men heeft ervaren in de Corneliani Boutique. Ik geloof dat Pat niet graag geholpen wil worden in een kwaliteits winkel. Maar dat is een beetje een Nederlands eigen. Netjes begroet worden, aangesproken worden om de juiste service verlenen, vinden wij in Nederland al gauw "lastig" en word al gauw "vervelend" ervaren. Bij Oger "De service die je kan verwachten" & " Volgens mij weet iedereen wel wat ik bedoel" Spijt mij Pat, maar ik begrijp niet wat jij daar mee bedoeld.

Zowel bij Oger als bij de franchise Corneliani ervaar ik uitstekende service. Bij Corneliani werd ik vriendelijk ontvangen, werd ik gewezen op de casual Corneliani afdeling en meer het formele gedeelte, pakken. Als ik vragen heb, graag vragen, vervolgens lieten de verkopers mij rustig rondkijken. Heb als een echte Corneliani fan een prachtig I.D. Colbert gekocht. Super service.

Even ook gevraagd: Black label Corneliani bestaat niet. De labels van de 1e lijn, pakken dragen een zwart label. Heeft niets te maken als zijnde "black label". Corneliani produceert voor Ralph Lauren de Black Label lijn. Waarschijnlijk vandaar de verwarring. Corneliani I.D. de smart casual lijn, word NIET geplakt. De canvas lagen binnenin een colbert liggen los op elkaar gelokt, waardoor de canvas structuur de uiteidelijke vorm aaneemt van diegene die het draagt. Deze vorm bepaald het definitieve pasvorm en draagcomfort. Artisinaal vervaardigd door de Cornelianen in Italiλ. Dat vind je terug in de prijs, voor een lagere prijs krijg je een meer eenvoudige, geplakte maakwijze. Oh, en uiteraard full canvas maatwerk programma met keuze uit 500 stoffen. Super.

Ik klink misschien een beetje als een reclame, maar het is slechts wat vragen. Open staan voor het behulpzame Corneliani team. Krijg ik top service en antwoord op al de vragen.