Het probleem was dacht ik dat neutrale poets kleur onttrekt aan je schoen, en dat je daarom altijd spullen in de kleur van je schoen moest gebruiken.
Maar ik ben nog steeds n00b op dit gebied en doe ook alleen maar exact wat me wordt voorgeschreven in het schoenpoets topic 
Om hier maar ff verder te gaan.
Ik heb jaren lang gekleurde poets gebruikt voor mijn schoenen, waardoor er een mooie 'patina' is ontstaan. Ik denk alleen dat er op een gegeven moment een omslagpunt komt waardoor je schoenen niet mooier gaan worden en poetsen met kleur niets toevoegt. Want laten we wel zijn, patina is een natuurlijk veranderingsproces. Ik ben dus naar neutrale/kleurloze poets overgestapt en het lijkt erop dat de kleur daardoor wat dieper wordt. Bovendien als je te veel kleurpoets gebruikt, dan krijg je zo'n dikke laag waardoor het leer dof en niet mooier wordt.
Foster & Son, waar ik schoenen van heb, en die lui zijn toch niet de minste op het gebied van schoentjes, adviseren neutrale/kleurloze poets te gebruiken, maargoed ieder zo zijn mening natuurlijk. Ik blijf vooralsnog bij mijn neutraaltje.