Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980926 keer gelezen)

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2790 Gepost op: 17 februari 2015 - 21:00:18

@Kruimeldief: schoentjes? Werkelijk?

Nee pantoffels.

Ik zou trouwens ook met mahonie verder gaan. Over de lotion: het zijn naar mijn weten oude lagen poets of in ieder geval oppervlakte kleuring. Echt lichter poet je leer er niet mee.

Natas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2791 Gepost op: 17 februari 2015 - 22:45:13
Sowieso geen oude lagen poets (die lagen er simpelweg nog niet op). Kan alleen maar zeggen dat ik donkerbruine schoenen had, die nu roodbruin zijn. Meermin boots hebben het probleem overigens niet.

Oldengaerde

• Bekijk profiel
Reactie #2792 Gepost op: 17 februari 2015 - 23:12:50
Jij moet nog even leren om niet alles te serieus te nemen zie ik.
Ts. De jeugd van tegenwoordig... Er is een verschil tussen een grapje of een bon-mot en taalgebruik dat slechts stoort omdat het brallerige bijklank heeft. Zeker als het om verkleinwoorden gaat die, onnodig gebruikt, immers hoe dan ook associaties met kindertaal oproepen. Daarover mag men van mening verschillen; ik gaf slechts uiting aan mijn verbazing. De reprise 'pantoffels' bevestigt mijn indruk van infantiliteit.

To return to our mutton: nee, ik zou - begrijpend lezen is kennelijk ook een probleem - niet met mahonie verdergaan, maar met echt, vlak, bruin om bij bv. mahonie (of lever, of kastanje) uit te komen.
Uniek, net als jullie allemaal

Charlie

• Gast
Reactie #2793 Gepost op: 17 februari 2015 - 23:26:07
Onzin. Kijk maar eens op je witte poetsdoek nadat je met lotion in de weer bent geweest. Die zal niet meer spierwit zijn. Ergo: je raakt (langzaam) kleur kwijt.

Ik heb geen vergelijkende studie gemaakt. Je zou eigenlijk twee schoenen naast elkaar moeten zetten, de ene met renovateur en de andere met pommadier en dan kijken wat het verschil is. Omdat renovateur neutraal is en als je niet hard poetst, komt er bij mij vrijwel niks vanaf.

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2794 Gepost op: 18 februari 2015 - 07:38:04

Ts. De jeugd van tegenwoordig... Er is een verschil tussen een grapje of een bon-mot en taalgebruik dat slechts stoort omdat het brallerige bijklank heeft. Zeker als het om verkleinwoorden gaat die, onnodig gebruikt, immers hoe dan ook associaties met kindertaal oproepen. Daarover mag men van mening verschillen; ik gaf slechts uiting aan mijn verbazing. De reprise 'pantoffels' bevestigt mijn indruk van infantiliteit.

To return to our mutton: nee, ik zou - begrijpend lezen is kennelijk ook een probleem - niet met mahonie verdergaan, maar met echt, vlak, bruin om bij bv. mahonie (of lever, of kastanje) uit te komen.

Vrije tijd over? Sarcasme is ook niet je sterke kant trouwens. Als je ze donker bruin wil pak dan gewoon Teinture.

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2795 Gepost op: 18 februari 2015 - 21:55:08
Rode hoeft van mij niet zo behouden te worden. Gewoon middenbruin pakken en als dat niet bevalt eens donkerbruin? Chris?

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2796 Gepost op: 19 februari 2015 - 00:13:10
Ok. Middenbruin zal niet direct relultaat opleveren imho. De boots zijn redelijk donker op de foto's, dus ik zou donkerbruin pakken.

VonL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2797 Gepost op: 25 februari 2015 - 20:40:47
Door onverwachte gladheid plaatselijk op mijn muil gegaan. Slecht weer C&J Hallams hebben wat extra patina gekregen. Voor ik zelf aan de slag ga (met wat renovateur en saphir medaille d'or) iemand nog wijze raadgevingen?

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2798 Gepost op: 26 februari 2015 - 13:23:55
Iemand ervaring met deze 1901 collonile creme? Wel of niet aan te bevelen?

Charlie

• Gast
Reactie #2799 Gepost op: 26 februari 2015 - 13:41:57
Het probleem was dacht ik dat neutrale poets kleur onttrekt aan je schoen, en dat je daarom altijd spullen in de kleur van je schoen moest gebruiken.

Maar ik ben nog steeds n00b op dit gebied en doe ook alleen maar exact wat me wordt voorgeschreven in het schoenpoets topic :D

Om hier maar ff verder te gaan.

Ik heb jaren lang gekleurde poets gebruikt voor mijn schoenen, waardoor er een mooie 'patina' is ontstaan. Ik denk alleen dat er op een gegeven moment een omslagpunt komt waardoor je schoenen niet mooier gaan worden en poetsen met kleur niets toevoegt. Want laten we wel zijn, patina is een natuurlijk veranderingsproces. Ik ben dus naar neutrale/kleurloze poets overgestapt en het lijkt erop dat de kleur daardoor wat dieper wordt. Bovendien als je te veel kleurpoets gebruikt, dan krijg je zo'n dikke laag waardoor het leer dof en niet mooier wordt.

Foster & Son, waar ik schoenen van heb, en die lui zijn toch niet de minste op het gebied van schoentjes, adviseren neutrale/kleurloze poets te gebruiken, maargoed ieder zo zijn mening natuurlijk. Ik blijf vooralsnog bij mijn neutraaltje.

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2800 Gepost op: 26 februari 2015 - 13:50:45
Thnx voor de aanvulling Charlie.
Valt me ook op dat kleurloze creme vaak geadviseerd wordt in de winkel.

Is er iemand die slechte ervaringen met de cremes heeft?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2801 Gepost op: 26 februari 2015 - 13:59:51
In de winkel adviseren ze dat volgens mij omdat het relatief risicoloos is. Gewoon lekker afwisselen jongens.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2802 Gepost op: 26 februari 2015 - 14:16:29
altijd tintje donkerder nemen, behalve bij zwart
Be yourself no matter what they say

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2803 Gepost op: 26 februari 2015 - 16:12:53

Om hier maar ff verder te gaan.

Ik heb jaren lang gekleurde poets gebruikt voor mijn schoenen, waardoor er een mooie 'patina' is ontstaan. Ik denk alleen dat er op een gegeven moment een omslagpunt komt waardoor je schoenen niet mooier gaan worden en poetsen met kleur niets toevoegt. Want laten we wel zijn, patina is een natuurlijk veranderingsproces. Ik ben dus naar neutrale/kleurloze poets overgestapt en het lijkt erop dat de kleur daardoor wat dieper wordt. Bovendien als je te veel kleurpoets gebruikt, dan krijg je zo'n dikke laag waardoor het leer dof en niet mooier wordt.

Foster & Son, waar ik schoenen van heb, en die lui zijn toch niet de minste op het gebied van schoentjes, adviseren neutrale/kleurloze poets te gebruiken, maargoed ieder zo zijn mening natuurlijk. Ik blijf vooralsnog bij mijn neutraaltje.

Helemaal eens met je Charlie. Naast het faken van patina heeft de gekleurde poets nog de functie van wegwerken van krasjes. Daar is het wel handig voor.

Charlie

• Gast
Reactie #2804 Gepost op: 26 februari 2015 - 16:27:58
Precies, that's it. Voor oneffenheden en krasjes weg te werken, gekleurde poets gebruiken en voor de rest gewoon onderhouden met renovateur/kleurloze poets.