Een paar oude knarren en verre ooms die in een hoek van een treurig zaaltje aan een advocaatje zitten te slurpen terwijl er een te blije en reteslechte plaatjesdraaier Daddy Cool opzet in een ijdele poging om de lege dansvloer te vullen met aangeschoten dames van middelbare leeftijd. Feestjes op bruiloften zijn gezapig en met die gedachte heb ik mijn schoenen uitgezocht. Boy, was I wrong.
Als ik de volgende ochtend niet met vol vermogen had hoeven concentreren op het ontnuchteren was ik in een hoekje gaan huilen.
Voor / Na Feestje

Zonder al te veel hoop ben ik begonnen met boenen en poetsen om er het beste van te maken. Hieronder het resultaat. Na het borstelen:

De tussenstand direct na een rondje sop. Hardnekkige vlekken waarvan ik bang was dat ze niet meer uit het leer zouden komen. Voornamelijk op de neus, maar ook de hiel en aan de buitenkant van mijn voeten zaten vol met vlekken.

Na een dag drogen ben ik begonnen aan een tweede rondje sop, en ondanks dat een extra derde ronde de laatste vlekken had kunnen wegnemen was ik er wel klaar mee. De kleur was een stuk lichter, maar na het drogen een beurt met renovateur en tweemaal poetsen met pommadier begon het weer op de oude schoen te lijken (Door de lens in mijn telefoon lijkt de neus op deze fot vrij lang).

Als laatste stap met pate gepoetst en de neusjes een extra beurt gegeven. De kleur is moeilijk vast te leggen met de iPhone, die ze iets te rood weergeeft. Op een sneetje en wat donkere vlekken na ben ik er best content mee.

Voor / Na Poetsen