Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (983199 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1320 Gepost op: 09 november 2010 - 22:14:29
Vind je het 'te trendy' ?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #1321 Gepost op: 09 november 2010 - 22:37:09
Wellicht. Ik heb het nooit goed kunnen plaatsen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1322 Gepost op: 16 november 2010 - 12:26:46
De oxford schoen is blijkbaar ooit begonnen als een soort plain shoe en heeft pas later allerlei toevoegingen gekregen.
Dit strakke, sobere en zonder opschmuck is juist hetgeen mij zo aanspreekt in een oxford/wholecut.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_shoe
http://www.wisegeek.com/what-are-oxford-shoes.htm
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1323 Gepost op: 16 november 2010 - 13:11:30
Inderdaad een no-nonsense schoen, elegant en eenvoudig daar is hij voor bedoeld.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1324 Gepost op: 10 december 2010 - 17:55:52
Heb mijn eerste paar nette schoenen (cognac kleurige magnanni) nu zo'n anderhalf jaar en altijd netjes onderhouden, om de vijf/zes keer dragen poetsen met afwisselend wax en wax+creme (saphir) en uiteraard vanaf begin op spanners gezet. Zie echter nu kleine scheurtjes (scheurtjes is niet echt de goede naam maar weet zo niet hoe ik het beter kan noemen) verschijnen, die overigens van meer dan 20cm afstand niet opvallen. Het lijkt mij (als leek op dit gebied) dat het leer uit aan het drogen is ofzo? Iemand een idee wat ik bedoel en hoe het weg te krijgen? Of hoort dit bij leren schoenen? Zou het enig nut hebben een renovateur aan te schaffen hiervoor?

Groet

Charlie

• Gast
Reactie #1325 Gepost op: 10 december 2010 - 17:58:11
Zijn het een soort vlokjes die op het leer verschijnen?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1326 Gepost op: 10 december 2010 - 18:00:16
Ik denk dat het gewoon loopplooien zijn, hoe vaak per week draag je ze?

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1327 Gepost op: 11 december 2010 - 02:32:25
Ik denk dat het gewoon loopplooien zijn, hoe vaak per week draag je ze?

Loopplooien zijn het denk ik niet. Dat is gewoon bij de punt van de schoen waar je voet buigt bij het afwikkelen toch? Wat je daar ziet na een paar keer dragen (die soort van scheurtjes in de plooien bij gebrek aan een betere term die ik ervoor kan bedenken) zie ik nu op meerdere plaatsen in de schoen. Draag ze ongeveer twee keer per week.

@ charlie: soort van vlokjes zo zou je het ook kunnen omschrijven, maar denk niet dat wij hetzelfde bedoelen. Toch bedankt!

Charlie

• Gast
Reactie #1328 Gepost op: 11 december 2010 - 03:52:33
Plaats maar eens een foto, dan is het gemakkelijker te beoordelen.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1329 Gepost op: 11 december 2010 - 12:20:31
Heb geprobeerd het op de foto te zetten, nu hopen dat jullie het ook kunnen zien :wink: zie bijlage
Eerste foto is van de hele voorkant van de schoen, hierop is niets te zien. Tweede foto is een close-up, hierop zie je de loopplooien redelijk duidelijk staan (van links naar rechts). Wat mij enigszins zorgen baart is de lijntjes in het leer die ik de andere kant op zie lopen, naar de wreef van de voet (op de foto van boven naar beneden).
Waarschijnlijk zal het wel normaal zijn...

[attachment deleted by admin]

Charlie

• Gast
Reactie #1330 Gepost op: 11 december 2010 - 12:55:33
Maak je geen zorgen, dat is toch wel vrij normaal te noemen. Het hangt ook een beetje van het leer zelf af.

Mediaman

• Gast
Reactie #1331 Gepost op: 11 december 2010 - 13:01:37
Een soort craquele effect op het leer, heb ik ook gehad bij Magnanni's. Een behandeling met Saphir Renovateur, daarna gekleurde schoencreme en daarna schoenwax pate de luxe, het 3-stappenplan, zou het een stuk moeten maskeren,

Renovateur: http://www.quality-shop.nl/lotion-125ml

Charlie

• Gast
Reactie #1332 Gepost op: 11 december 2010 - 13:22:04
Ah, ja. Ik dacht dat hij de verticale lijntjes bedoelde. Dat craquelé-effect heb ik ook gehad, de oorzaak is simpelweg te veel poets. Gewoon doen wat Mediaman zegt, dat helpt inderdaad.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1333 Gepost op: 11 december 2010 - 13:25:57
Ok, bedankt!

Die renovateur zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken zoals ook al gepost. Ga hem meteen bestellen, ga er vanuit dat ze er daarna een stuk beter uitzien.
En daarna iets minder poets gebruiken in het vervolg

Mediaman

• Gast
Reactie #1334 Gepost op: 11 december 2010 - 16:11:55
En daarna iets minder poets gebruiken in het vervolg

Graag gedaan en ook niet teveel creme en poets gebruiken in bovenstaand 3-stappenplan. Spaarzaam zijn en liever na een paar dagen dragen nog een keer poetsen is mijn inschatting.